Hyi kammotus miltä mun pyykit nyt haisee!
Pesin pesutuvassa pyykkiä kun omaa konetta ei ole, ja kun en itse käytä huuhteluainetta, en huomannut, että huuhteluainelokero oli ihan tukossa, koska joku on annostellut sen täyteen jotain kamalan hajustettua ainetta!
Kun tulin hakemaan pyykkejä, ne haisivat ällöttävältä. Putsasin lokeron hajustetollon jäljiltä, huuhtelin pyykit kolme kertaa ja lisäsin vielä etikkaa huuhteluveteen. Auttoiko? Ei! Pyykit lemuaa edelleen! Kertokaa joku viisas, milloin tuo lemu lakkaa, miten monta kertaa pitää pestä pyykit?
Ja jos paikalla on joku hajustettujen huuhteluaineiden innokas käyttäjä, niin kerro ihmeessä, miksi käytät moista tuotetta! Löyhkähän on aivan hirveä! Tarttui sormiinikin. Voin aivan pahoin...
Sori vuodatus, mutta inha haju, vaikken ole edes hajusteyliherkkä. Nyt ymmärrän teitä herkkiä!
Kommentit (19)
Ei huuhteluaineen hajuste lähde pois pelkällä huuhtelulla. Pitää käyttää pesuainetta ja ihan kunnon määrä. Jos ei riitä yksi pesukerta normaalilla pesuainemäärällä, pesen uudestaan tuplapesuainemäärällä ja lisähuuhteluilla. Jos ei silloinkaan haju lähde pois niin se ei lähde ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei huuhteluaineen hajuste lähde pois pelkällä huuhtelulla. Pitää käyttää pesuainetta ja ihan kunnon määrä. Jos ei riitä yksi pesukerta normaalilla pesuainemäärällä, pesen uudestaan tuplapesuainemäärällä ja lisähuuhteluilla. Jos ei silloinkaan haju lähde pois niin se ei lähde ollenkaan.
Voi apua... Nuo pyykit mitä pesin, oli vielä herkkiä kuituja. En viitsisi myllätä niitä moneen kertaan vain, jotta voisin taas pitää niitä vaatteita. Mutta pakko kai se on.
Nyt on vielä yksi ongelma. Sain käsiinikin tuota lemuainetta kun putsasin sen huuhteluainekotelon. Olen jynssännyt käsiäni saippualla, rasvalla, öljyllä ja etikalla, ja aina vain kädetkin löyhkää siltä hirveältä huuhteluaineelta. Millä hajun voi saada käsisistä pois, onko siihen vinkkejä? Ruokasoodaa ei kaapissa ole, mutta suolalla voisin yrittää hieroa.
Vierailija kirjoitti:
Olen innokas hajustettujen huuhteluaineiden käyttäjä. En käytä kaikkeen pyykkiin vaan lähinnä keinokuituvaatteisiin, jotka sähköistyvät helposti. Hajustettuja käytän, koska tykkään niiden tuoksusta. Minun nenääni ne eivät löyhkää.
Eikö sinua yhtään häiritse ajatus, että muiden nenään vaatteesi ehkä löyhkäävät?
On meinaan hirveimpiä hajuja mitä on nuo huuhteluaineiden hajut. En tiedä miksi, mutta onpa vaan.
-ap
Käy sääliksi vauvoja ja lapsia, joiden äiti tai isä holvaa noita hajuaineita pyykkiin. Lapsiparat voimakkaan hajuisissa vaatteissaan. Mutta kaikkeen tottuu kai? Itse kun en ole tottunut, niin pahoinvoiva olo tuli.
-ap
Pyykkietikka reilulla annostuksella
Sitruuna auttaa käsien hajuun. En tiedä auttaisiko tuuletus vaatteisiin.
Huuhteluaineiden haju on käsittämätöntä. Yksi huuhteluainehullu tuttu valitti, kun lasta kiusataan hajusta. Hän varmaan lisäsi huuhteluainetra, kun luuli että on kyse jostain muusta hajusta. Olimme jo aikaisemmin yrittäneet vihjailla hänelle huuhteluaineiden liikakäytöstä, mutta ei vain mennyt jakeluun.
Etikkavedessä liotusta voisit kokeilla.
.
Lähtisi varmaankin myös 60 asteen pesussa, kestävätkö vaatteet sen?
.
Laittaisin etikkaveteen likoamaan vaikka yön yli, ns väljään veteen.
Hajustetut pesuaineet ja varsinkin huuhteluaine on kyllä saatanasta🤮😷
Me ostettiin nykyinen asunto tällaiselta hiuhteluainehullulta. Ajattelin, että lemu poistuisi heidän muuttokuormansa mukana, mutta se oli imeytynyt seiniinkin :O. Pintaremontti auttoi, mutta alan edelleen voimaan pahoin, jos törmään jossain tähän samaan lemuun.
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi vauvoja ja lapsia, joiden äiti tai isä holvaa noita hajuaineita pyykkiin. Lapsiparat voimakkaan hajuisissa vaatteissaan. Mutta kaikkeen tottuu kai? Itse kun en ole tottunut, niin pahoinvoiva olo tuli.
-ap
24/7 jatkuvassa ihokontaktissa kemikaaleihin, en voi ymmärtää. Samat ihmiset voivat sitten kuitenkin vältellä vaikkapa ruuan lisäaineita.
Se säiliö oli siis tukossa (sanoit) ja siellä oleva litku todennäköisesti pilaantunutta. Siinä varmaan kellui homepaakkuja tai jotain mikrobiklönttejä.
Tuon takia hankin oman koneen, koska joka talossa asuu joku kiintiösika.
Minulla oli kerran lakanat kuivumassa taloyhtiön kuivaushuoneessa, kun huuhteluainehullu naapuri toi sinne omat lakanansa kuivumaan. En huomannut tätä ajoissa vaan menin hakemaan omani pois sitten, kun ne olivat kuivia. Se haju oli tarttunut minun hajusteettomiin lakanoihin siellä kuivuessa. Olisin hakenut vaikka märkänä pois, koska jouduin pesemään pyykkiin uudelleen. Tällä naapurilla on vieläpä astma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen innokas hajustettujen huuhteluaineiden käyttäjä. En käytä kaikkeen pyykkiin vaan lähinnä keinokuituvaatteisiin, jotka sähköistyvät helposti. Hajustettuja käytän, koska tykkään niiden tuoksusta. Minun nenääni ne eivät löyhkää.
Eikö sinua yhtään häiritse ajatus, että muiden nenään vaatteesi ehkä löyhkäävät?
On meinaan hirveimpiä hajuja mitä on nuo huuhteluaineiden hajut. En tiedä miksi, mutta onpa vaan.
-ap
Ei tosiaan häiritse. Ihmiset tykkää eri asioista, näin myös tuoksujen kohdalla.
Me ostettiin patja huuhteluainehullulta. Se oli käyttämätön, vielä muoveissaan. Säilytetty vaatehuoneessa. Myyjän koti ja se vaatehuone tietenkin haisi todella vahvasti joltain huuhteluaineelta tms, ja kun vietiin patjaa autossa kotiin koko auto haisi sen naisen kodilta. Haju oli siis imeytynyt siihen suojamuoviin ja vieläpä _muovin läpi_ koska patja haisi vielä suojamuovin poiston jälkeenkin. Miettikää mitä myrkkyjä noi on, kun hajut noin tiukasti imeytyvät jopa muoviin ja sen läpikin. Älkää nyt hyvät ihmiset lotratko niiden kanssa, ainakaan lastenne vaatteisiin tai lakanoihin!
Turha väittää ettet ole hajusteherkkä, ihan selvästi olet. Sen verran ylireagoinnille kuulostaa tuo että hinkkaat käsiäkin ja olet hajun haistavinasi. Ei ne haise, se on vain päässäsi oleva muistijälki joka tuollaisella hysterialla vain vahvistuu kun oletatkin haistavasi sen pesun jälkeen.
Ymmärrän niin sinua!! Itse en todellakaan käytä hajustettua pyykinpesuaineita, enkä huuhteluaineita. Koen että huuhteluaine on ihan turha kemikaali jäämään viimeiseen huuhteluveteen. Itse ostin torista lapselle vaatteita ja nämä kyseiset vaatteet haisivat ja haisevat edelleen jollekin pesu/huuhteluaineelle. En ymmärrä miten joku voi kokea, että nyt on puhtaan raikasta pyykkiä, kun se puhdas raikas pyykki ei haise miltään. Nämä kyseiset vaatteet olen tuulettanut ja pessyt ja tuulettanut uudelleen ja tuulettuvat edelleenkin, on ehkä kuukauden päivät tuultuneet ulkoilmassa, mutta haju vaan on niissä. Kyse on vielä sellaisista vaatteista mitä ei voi pestä kovin usein, eikä kuumassa lämpötilassa, enkä liotuksiakaan uskalla tehdä.
Jo rappukäytävässä haistaa, missä tällainen lotraaja asuu. Tuntuu kuin näiden aineiden tuoksujen vahvuus olisi kasvanut vuosien myötä, vai käyttävätkö nämä ihmiset hajusteitaan pullon kerrallaan.