Onko näissä jättieläkkeissä mitään järkeä?
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000006065631.html
"MILTÄ maistuisi 23 000 euroa kuukaudessa vanhuuseläkettä?
Sen verran oli Suomen sadan korkeinta eläkettä nauttivan kuukausieläkkeen keskiarvo vuonna 2017."
Olisiko eläkekatto mitään?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
itsellläni eläke 5600 eur/kk ja sanon suoraan että minua huvittaa köyhien kitinä kun eivät saa edes puolia siitä mitä minä
t. opettaja eläkkeellä
Kovin mielenkiintoista kun opettajien keskipalkka on 3967 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon suuruinen eläke vaatii jo n. 30 000 euron ansiotuloja, ja jos siitä summasta ei jää mitään sukanvarteen eläkepäiviä varten, niin aika pälli saa olla. Mielestäni ainakin valtion kustantamissa eläkkeissä 5000 euroa voisi olla ehdoton katto.
Noi on hurjia rahoja oikeasti saada eläkettä. Mun äiti oli opetusministeriössä töissä virastomestarina, niin sillä on eläke pyöreästi 5500e käteen. Isä kun jäi eläkkeelle niin se sai 400tuhannen euron bonuksen yritykseltä varatoimarin virasta ja 9500 euron eläkkeen käteen. Mun oli pakko kysyy tosta bonuksesta, että millähän vtun perusteeella sait bonarit, ku mun käsityksen mukaan yyteetä pukannu ja yritykestä on lehdet kirjotellu sitä sun tätä... Äijä vastas, hyvin tehdystä työstä sain ja pitkäaikasena työntekijänä johtoportaassa. Kysyin vielä lisää, että oletko kertaakaan ajatellut, että toi sun mielipuolinen bonus on saattaa olla ehkä yksi osatekijä siihen, että siellä on ollut esim näitä yyteitä ja muuta... En ole ajatellut eikä mun tarvi ajatellea sellasia asioita... Ok no ei siinä mitään. Noin ajattelee aito Kokoomusta äänestävä riistoporvari jota ei aidosti kiinnosta vttuukaan mistä bonarit on sille revitty, kunhan vaan sai ne,
Virastomestarin keskipalkka on 2221 euroa. Siitä ei synny tuollaista eläkettä.
Kannattaa äänestää vaaleissa niin saadaan tähänkin muutos.
(Pieni vinkki: Oikea vastaus ei ole Kokoomus tai Perussuomalaiset)
no jos saa miljardien yritykselle prosentin nousun on jo maksanut koko elämänsä palkan yritykselle takaisin.