Joulukuiset 2019
Tein tänään positiivisen raskaustestin. Laskettu aika olisi minun laskujeni mukaan 18.12.2019. Onko muita jouluvauvaa odottavia? Saataisiinko tänne keskustelua aikaiseksi?
Kommentit (44)
Mulla nyt menossa rv 7 loppupuolisko.
Muutama viikko sitten suurena ongelmana oli unettomuus. Heräsin joka yö siinä n klo 3-4, eikä sitten enää uni tullutkaan. Huomasin myös sen, että ajatuksen juoksu oli jotenkin sekavaa ja muisti takkuili.
Nyt tässä lähipäivinä on tullut hieman etovaa oloa, varsinkin aamuisin ja eilen meinasi iskeä migreeni. Huimausta on ollut lähes joka päivä. Tässä nyt alkuraskauden oireita 🙈.
Huomenna ois eka neuvola, jännää 🙂.
Hei vaan kaikille, meillä LA 11.12 ja tuplat näyttäisi olevan tulossa... Apua 😬😃 ennestään perheeseen kuuluu jo 11v poika ja juuri eilen 8v täyttänyt tyttö. Oli aika shokki maanantaina kuulla tämä uutinen kun kävin semmosen ruskean tuhruvuodon ja melko kovaksi äityneiden kipujen takia päivystyksessä. Mitään syytä vuodolle ei löytynyt mutta siellä näkyi 2 terhakkaa sydäntä 💕 kivut johtuvat todennäköisesti tuosta äkkiä kasvaneesta kohdusta, ilmankos näytän siltä kun olisin jo paljon pidemmällä.
Vuotoa ei enää ole, inhottavaa juilimista ja ylävatsan kipuilua kylläkin. Voi toki olla että nuo karmeat ilmavaivat kipuilevat nekin ja närästys piinaa.
Hei taas!
Mahtavaa Anna 81!
Tällä hetkellä menossa rv 7+1. Tuhruvuoto jatkuu, rinnat ovat entistä kipeämmät ja tänään alkoi pahoinvointi. On siellä ainakin toistaiseksi joku hengissä. 6. raskausviikko takana, mikä on se kaikkein riskialttein. Päivä ja viikko kerrallaan. Ensi viikolla eka neuvola.
Neuvolassa käyty tiistaina ja laskettu aika muuttui hieman, se ois 10.12.
Nyt mennään rv 8+2.
Ensimmäinen neuvolalääkäri ois 14.5 ja ensimmäinen ultra 4.6, ei kyllä millään jaksas odottaa sinne saakka 🙂.
luomumami kirjoitti:
Saako liittyä joukkoon? Laskettu aika on vuoden vaihteessa, vähän riippuen ovulaatiosta (en ole varma milloin ollut.) Tammikuisia ei taida hirveästi vielä olla, olis mukava saada vertaistukea näihin alkuraskaudem oloihin - tai niiden olemattomuuteen! Ennen testin tekoa viikko sitten oli huimausta ja huonoa oloa pari päivää, sen jälkeen ei ole ollut mitään. Tuulimunaraskaus pelottaa. Raskaustestit on kyllä kuluneen viikon aikana vahvistuneet hyvin.
Täällä olisi siis toinen lapsi tulossa, esikoinen jo 5v ja itse olen 29v.
Täällä sama tilanne, la osuisi ihan vuodenvaihteeseen, joten liityn myös tänne 😄
Etovaa oloa, rintojen arkuutta ja suurta väsymystä on ollut, mutta en tiedä kuvittelenko kaiken, kun olen normaalistikin melko väsynyt 😅
Tämä olisi esikoinen, yritystä takana pari kiertoa, periaatteella tulee jos on tullakseen. Nappasi nopeasti, toivottavasti pysyy matkassa mukana ❤️ Keskenmeno, tuulimunaraskaus ja muut vähemmän kivat asiat pelottavat.
Ollaan miehen kanssa 27v ja elämäntilanne olisi kyllä vauvalle sopiva, mutta tää muutos elämässä myös jännittää molempia huolella.
Miten nopeasti olette kertoneet läheisille plussasta? En tarkoita että jossain facebookissa julkistaisi asiaa, mutta esim. tuleville isovanhemmille tai lähimmille ystäville? Hirveästi tekisi mieli jollekin sanoa ja päästä vähän hössöttämään, mutta en haluaisi hirveästi ”liian aikaisin” iloita ja kertoa...
Moikka!
Täällä yksi jouluvauvan odottaja 🤰🏼. Meille olisi yllärikolmonen tulossa... kaksi vanhempaa ovat jo koululaisia. Luulin että meidän lapsiluku on täynnä, mutta never say never 😅. Laskettu aika kk:n mukaan 24.12. Mutta olen menossa 16.pv gynelle ultraan jolloin asia varmistuu... itsellä on tunne että raskaus on hiukan pidemmällä. Raskausoireet ovat puskeneet täysillä päälle... aivan karmea kuvotus 24/7 ja väsymys haittaa jo toimintakykyä 🤤🤢. Haluaisin pitää asian salassa vielä monta viikkoa mutta en tiedä miten onnistun näiden olojen kanssa elämään 😬.
Kannatan salaista/suljettua ryhmää 👍 onko sellaista vielä?
Salaista/suljettua ryhmää ei taida vielä olla 🤔.
Siskolleni olen raskaudesta kertonut ja mieheni muutamalle ystävälleen. Ajattelimme isovanhemmille kertoa ensimmäisen ultran jälkeen asiasta.
Mitä mieltä olette hiusten värjäämisestä raskauden aikaja? Te joilla on jo lapsia ennestään niin oletteko edellisten raskauksien aikana värjäyttänyt hiuksia 🙂?
Hiusten värjäämisestä tietoa täällä: "https://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tiet…"
Eli minä kyllä värjäisin, jos päänahka ei ole ihan verillä :)
Minä kerroin lähimmille ystävilleni sekä omalle äidille heti raskaustestin näytettyä plussaa. Takana siis kaksi keskenmenoa ja ensimmäisessä raskaudessa asiasta tiesi vain mieheni. Keskenmenon tullessa oli järkytyksen keskellä kamalaa, kun ei voinut kertoa kenellekään mitä on tapahtunut.
Toisen keskenmenon jälkeen sitä olikin yht´äkkiä tukijoukko ympärillä, kavereita tuli sairaalaan tueksi ja koko ajan joku muisti varmistella miten jaksan.
Hiusten värjäys pohdittaa täälläkin. Alkaa olemaan tukka kyllä jo aika pahan näköinen, mutta jotenkin sitä ei haluaisi altistaa itseään millekkään ylimääräiselle.
Onko teillä muuten näkynyt raskaus jo painossa? Itse kävin neuvolassa ja "järkytykseksi" huomasin painon nousseen jo kolme kiloa. Nyt kun on viimeisen vuoden aikana ollut kokenut kolmesti alkuraskauden, niin ottaa kyllä kropan päälle.
Elän normaalisti terveellisesti ja liikun paljon, mutta etovan olon vuoksi on ollut pakko hidastaa tahtia ja jättää rankka treenaaminen kokonaan väliin. Lisäksi suuhun on laitettava koko ajan jotain, koska muuten oksettava olo ottaa vallan.
Tsemppiä kaikille jännittäviin hetkiin <3
Mulla myös tukka aika kaameessa kunnossa, mut jos vielä muutaman viikon vaikka oottelis ja sit menis värjäämään.
Neuvolassa kävin rv 8 ja painoa oli tullut tuolloin hieman päälle kolme kiloa 🙈, kuulemma ihan normaalia 🙂. Mutta paljon se kyllä heittelehtii ku oon aamuisin vaa-alla käynyt. Nyt menossa rv 9+2.
Mulla on etovaa oloa ollut ehkä viikon verran, ei ole kuitenkaan tarvinnut oksentaa. Marjoja/hedelmiä syön runsaasti ja kyllä normaali ruokakin maistuu.
Aluksi mietein sitä että jos iskeekin kovat pahoinvoinnit niin sitten jää kyllä töissä varmaan "kiinni" raskaudesta 🙂, vielä kuitenkin haluis asian pitää salassa.
Mitäs mieltä te muut ottee siitä, et koska aattelitte mahdollisessa työpaikassa asiasta kertoa?
Minulla ensiviikolla neuvolalääkäri ja ultra eli 12 viikko. Pomolle olen kertonut ja ajattelin että jos kaikki kunnossa ultrassa uskaltaisin työkavereille sitten kertoa.
Suljettu ryhmä perustettu nimellä "Joulukuiset 2019" laittakaahan jäsenpyynnöt kehiin ja jatketaan juttua suljetuin ovin ;).
Minne tämä suljettu ryhmä on perustettu 🙂?
Hei taas!
Täällä mennään rv 8+4. Ekassa neuvolassa antoivat tuon lukeman. Siellä lasketaan aina edellisten kuukautisten alusta, kun taas minä laskin ovulaatiosta. No sama kai se. Laskettu aika siirtyi 3 päivää myöhemmäksi 21.12.2019. Olen varannut ajat niskaturvotus- ja rakenneultriin. Sikiöseulontaverikoe otetaan rv 10. Astmaatikkona minun pitäisi pitää 2 viikon pef-mittausseuranta ja sokerirasitustestikin kutsuu. Edellisessä raskaudessa oli raskaudiabetestä.
Nyt ei keskenmenon pelko ole ollut niin vahvasti läsnä, kun on niin paljon muuta elämässä, kuten ero. Asioita on kuitenkin saatu hoidettua ja kiva asuntokin löytyi. Mielenkiintoista on se, että 3 vuotta ollut sitkeä ihottumani on parantunut eron myötä. Arvelin sitä pesuaineihottumaksi, mutta taisi olla stressiperäinen. Avioliitto oli todella raskasta henkisesti. Olo onkin ihanan kevyt ja odotan vain että pääsen uuden elämän alkuun.
Sattuneesta syystä tällä kertaa keskenmeno ei olisi katastrofi, vaikka vauva toivottu onkin. Tuhruttelu loppui jokin aika sitten, ja huono olo vaivaa. Ei kuitenkaan ole tarvinnut oksennella. Äitini mielestä minulla on jo selvä vauvamaha, mitä pidän itse turvotuksena. Selkää on myös särkenyt johtuen lantion asennon muutoksesta.
Tällaista tällä kertaa. Laitoin pyynnön tuohon suljettuun ryhmään.
Moikka, meillä laskettu aika 7.12., ensimmäinen lapsi tulossa. Kaikki on uutta ja jännittävää, ja olo vielä tosi epätodellinen 😬🤩
Näkyykö muuten fb-kavereille, jos liittyy suljettuun ryhmään?
Pelottaa liittyä odotusryhmään, jos se näkyy kavereille.
Eli siis tänne vauvaan perustin ryhmän 🤗 (sori unohdin mainita) mutta voi toki faceenkin perustaa 👍 jos joku on innokas 😍. Minusta sen ei pitäisi näkyä muille (facekavereille) jos ryhmä on salattu 🤔
Tulkaahan rohkeasti mukaan suljettuun ryhmään niin saadaan keskusteluja aikaiseksi 👍🥰!! Huomasin että facesta löytyy jo joulukuisten salainen ryhmä mutta siellä on tosiaan jo satoja jäseniä 🤗.
Miten se suljettu joulukuiset 2019 ryhmä löytyy? Minä löydän täältä ainoastaan tämän kyseisen ryhmän mihin nyt kirjoitan 🙂
Saako liittyä joukkoon? Laskettu aika on vuoden vaihteessa, vähän riippuen ovulaatiosta (en ole varma milloin ollut.) Tammikuisia ei taida hirveästi vielä olla, olis mukava saada vertaistukea näihin alkuraskaudem oloihin - tai niiden olemattomuuteen! Ennen testin tekoa viikko sitten oli huimausta ja huonoa oloa pari päivää, sen jälkeen ei ole ollut mitään. Tuulimunaraskaus pelottaa. Raskaustestit on kyllä kuluneen viikon aikana vahvistuneet hyvin.
Täällä olisi siis toinen lapsi tulossa, esikoinen jo 5v ja itse olen 29v.