Millainen ihminen tekee ruuaksi nakkikastiketta ja perunamuusia?
Kastike on löysähköä eikä suutuntuma ole hyvä toisen löysähkön lisukkeen kanssa. Kastikkeen kanssa tarjotaan keitettyjä perunoita. Muusia voi sitten syödä vaikka paistettujen nakkien kanssa.
Kaikenlaisia ihmisiä sitä on!
Kommentit (69)
Nakitsukatsike on hyvää sinapilla läträttynä, pottuja ei tartte edes muussata. Suussa muussaantuu.
Minä! Tai siis tekisin jos jaksaisin valmistaa noin työlästä sapuskaa yhdelle. Tosin nyt tuli kyllä sellainen nälkä ja himokin kunnon peruskotiruokaan, että ehkä nyt viikonloppuna pitää vaan jaksaa.
N42
Joo, ei ne yhteen sovi.
Herkkumuusin kun tekee, niin kastiketta vain mausteeksi, jos ollenkaan.
Nakkikastikkeen kanssa keitin perunoita.
Sairaan hyvää, joskus tehdään miehen kanssa, pari kertaa vuodessa, perunamuusi johon voita ja täysmaitoa, nakkikastikkeeseen smetanaa ja suolakurkkua kuutioina, tarjoillaan kuten poronkäristys, muusikeko jonka keskelle kuoppa, siihen tämä nakki "nakkistroganoff". Tosi hyvää.
Suomalaiset rakastaa mössöruokiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää maito kokonaan muusista pois, niin ei ole ainakaan liian löysää.
Juuri näin. Sopivasti suolaa ja voita joukkoon. Silloin tällöin teen muussia ja nakkikastikettä perheen pyynnöstä. Tavallinen korkeakoulutettu töissä käyvä perheenäiti olen.
Minusta sellainen, joka tykkää ihan hyvästä kotiruoasta. Ei tuo kovin terveellinen ruoka ole, mutta ok muutaman kerran vuodessa.
Niin, ja ei perunamuussia ja kastiketta kuulukaan sekoittaa, vaan ne laitetaan lautaselle vierekkäin!
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä teen! Ja ai että on hyvää.
N29
Ei mitään köyhää, lirua nakkikastiketta eikä ällöä perunasosetta. Kunnolla nakkeja ja paksua kastiketta jämäkän muusin kanssa.
Maistuisi ainakin minulle, rahaa tilillä nolla euroa.
Varmaan sellainen, ketä ei kiinnosta jonkun tuntemattoman mielipide siitä, mitä kastikkeen kanssa ”kuuluu” syödä. En tajua miksi ihmiset tekee tikusta asiaa, ei sun ap tarvitse syödä sitä kastiketta perunamuusin kanssa, joten miksi sua häiritsee jos joku niin haluaa tehdä?
Yllattavan monella meni taalla herne nenaan ja sisalukutaito oli puolilla hakusissa!
AP EI tarkoittanut etta nakkikastikkeessa tai perunamuusissa olisi jotain pahaa. Vaan siina etta niita syodaan yhdessa, nain ainakin luulen.
Ja itsehan soin just nakkikastiketta viime viikolla, sen kanssa keitettyja perunoita, suolakurkkuja ja punajuuriviipaleita. Ja otin viela lisaakin :)
Paradoksaalisesti ma tilsin ne perunat sinne kastikkeen joukkoon mutta en tykkaa siis sen kanssa muusista :D
Hahah. Hyvä kun näihin tulee ihmiset kuvailemaan itseään sanoilla "akateeminen, korkeakoulutettu", ihan kuin se tekisi heistä juuri sillä tavalla paremman ihmisen, että voitte hyvällä omallatunnolla myöntää syövänne ruokaa, joka on ap:n mielestä junttia.
treffit kirjoitti:
Yllattavan monella meni taalla herne nenaan ja sisalukutaito oli puolilla hakusissa!
AP EI tarkoittanut etta nakkikastikkeessa tai perunamuusissa olisi jotain pahaa. Vaan siina etta niita syodaan yhdessa, nain ainakin luulen.
Ja itsehan soin just nakkikastiketta viime viikolla, sen kanssa keitettyja perunoita, suolakurkkuja ja punajuuriviipaleita. Ja otin viela lisaakin :)
Paradoksaalisesti ma tilsin ne perunat sinne kastikkeen joukkoon mutta en tykkaa siis sen kanssa muusista :D
Ja kerrotko vielä, miksi ap:ta häiritsee, että joku muu syö niitä yhdessä?
Kiitos kysymästä. Olen rikas ja kaunis mestarikokki.
Höpsis. Nakkikastikkeessa on niitä jämäkämpiä sattumia, ei se mitään kuraa ole.
Hyvä makkarakastike tai nakkikastike on ihan ok arkiruoka. Itse paistan pilkotut makkarat tai nakit ensin sipulin kera, lisään jauhoja ja kääntelen. Sitten sekaan vettä ja kiehutan hetken, niin että kastike sakenee. Joukkoon kermaa tai smetanaa, pippuria, suolaa, iso lusikallinen Dijon-sinappia, vajaa tl sokeria. Lisäksi vaikkapa silputtua lehtipersiljaa tai ruohosipulia tai kuutioitua suolakurkkua.
Ja kylkeen joko keitettyjä perunoita tai - mieluummin - kermaista perunamuusia.
Kyä maistuu, lisukkeeksi hyvää sekasalaattia.
Muusin kanssa kastiketta ja nakkeja tarvitaan paljon vähemmän kuuin jos ne pitää imeyttää perunoihin. Joten myös säästäväinen tekee tuon yhdistelmän.
Vierailija kirjoitti:
Hahah. Hyvä kun näihin tulee ihmiset kuvailemaan itseään sanoilla "akateeminen, korkeakoulutettu", ihan kuin se tekisi heistä juuri sillä tavalla paremman ihmisen, että voitte hyvällä omallatunnolla myöntää syövänne ruokaa, joka on ap:n mielestä junttia.
Niin siis sinäKIN tunnistit ap:n alentuvan sävyn...? Miksi sitten ihmettelet?
Otapa silmälasisi käteen ja käy pesemässä ne. Sitten, puhtaiden okulaarien läpi, voit tihrustaa uudenman kerran ap:n otsikkoa. Millä sanoilla se taas alkoikaan?
Kannattaa jättää maito kokonaan muusista pois, niin ei ole ainakaan liian löysää.