Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vai että osingoilla/osakkeilla tienata...

Vierailija
10.04.2019 |

Ja mitenkähän... Onpa hurjat osingot... 0,50€ per osake.... Aika helvetisti niitä saa olla että jotain tuottaa... Joutuu ostamaan osakkeita useammalla tonnilla...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osingot mitään pikavoittoja tuo, mutta paremman tuoton niillä saa rahoilleen kuin makuuttamalla niitä pankkitilillä. Minä olen ostanut osakkeita noin 20 000 eurolla. Viime vuonna tuli reilu tonni osinkoja, tänä vuonna on tulossa saman verran. Jos samat rahat olisivat pankkitilillä, saisin korkoa parhaassa tapauksessa muutaman kympin.

Vierailija
2/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät osingot mitään pikavoittoja tuo, mutta paremman tuoton niillä saa rahoilleen kuin makuuttamalla niitä pankkitilillä. Minä olen ostanut osakkeita noin 20 000 eurolla. Viime vuonna tuli reilu tonni osinkoja, tänä vuonna on tulossa saman verran. Jos samat rahat olisivat pankkitilillä, saisin korkoa parhaassa tapauksessa muutaman kympin.

Nettona vai bruttona? Mulla on n 50 000 osakkeissa ja nettona tulee tuo reilu tonni osinkoja 😐

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettona vai bruttona? Mulla on n 50 000 osakkeissa ja nettona tulee tuo reilu tonni osinkoja 😐

Bruttona tulee vähän yli tonni, nettona vähän alle. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin olen käyttänyt osakkeiden ostoon 22 000 euroa. Olen pyrkinyt valitsemaan nimenomaan sellaisia firmoja, jotka maksavat suhteellisen isoja osinkoja (esim. Fortum ja Nordea).

Vierailija
4/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ku osakkeen arvo voi laskea hurjastikin. Siinähän tulee helposti tappiota minkä osinko ehkä korvaa mutta sitten tilanne on tavallaan plus miinus nolla.

Vierailija
5/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku on laskeskellut että vasta puolen millin osakesalkun osingot riittää keskiluokkaiseen elämään ilman muita tuloja.

Keskimääräisellä 7% vuosituotolla tuplaat rahasi 10 vuodessa (miinus verot).

Vierailija
6/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä ku osakkeen arvo voi laskea hurjastikin. Siinähän tulee helposti tappiota minkä osinko ehkä korvaa mutta sitten tilanne on tavallaan plus miinus nolla.

Sen takia pitääkin hajauttaa sijoitukset moneen firmaan ja monelle toimialalle. Eikä pidä ostaa kaikkia osakkeita samalla kertaa, vaan vähitellen. Jos jonkin osakkeen arvo laskee, toisen osakkeen arvon nousu tasapainottaa tilanteen. Ja yleisessä laskusuhdanteessa pitää vain odottaa kärsivällisesti uutta nousua.

Vierailija
7/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulitko ap että parilla sadalla saa niin paljon osakkeita että niillä tuotoilla elää 😂 sittenhän ksikki tekisivät niin..

Vierailija
8/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ostetaan lisää kyseistä osaketta. 😉 Tappiota ei synny niin kauan kun ei myy.

Vierailija
9/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulitko ap että parilla sadalla saa niin paljon osakkeita että niillä tuotoilla elää 😂 sittenhän ksikki tekisivät niin..

En luule mitään vaan tiedän ettei homma toimi niin että pikkurahalla tekee kovia voittoja. Media vaan antaa ymmärtää että kuka tahansa voi sijoittaa osakkeisiin ja saada siitä suurempaakin hyötyä parilla tonnilla. Kun totuus on että se vaatii hurjan paljon enemmän. Muutama tuttu jaksaa mulle noista osakkeista jankuttaa että mun kannattais niihin sijoittaa. No en pitkälle pääse parilla tonnilla.

Vierailija
10/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sherlock Sijoittaja. Vakavasti vastaten, sijoittaminen on tietysti pitkäjänteistä puuhaa ja tietyn kriittisen pisteen ylittäminen vie aikansa. Jos omasta työstä saa vaikka sen 30000 netto, sen saamiseksi nettona  osingoista (riippuen osakevalinnoista) vaaditaan noin miljoonan euron osakesalkku Suomen verottajan kynsissä olevalta piensijoittajalta.  Vähän vähempikin riittää, mutta sitten voi olla vähemmän kasvuodotuksia osakkeiden arvossa. Ja kaikki tuotto ei tietysti tule osingoista, mutta osingot ovat varmuudella yli nollan, kun arvonmuutos taas voi olla myös negatiivinen.

Keskituloisen enemmän tai vähemmän persaukisen kannattaa siis arvostaa AINA oman työnsä arvoa ja miettiä onko pelkillä osingoilla eläminen mielekäs tavoite! Jokainen kuukausipalkka kyseisellä tulotasolla kun vastaa noin 83000 euron osakepääoman osinkotuottoa vuodessa.

Vierailija
11/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime vuonna ensimmäiset osakkeeni n. tonnilla, ja nyt olin ihan innoissani kun niistä tuli osinkoja n. 50 e. Tästä se lähtee.

Vierailija
12/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niillä osingoilla elä vaan osakekaupalla 🙄

Vierailija
13/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt olisi superhelppoa, jos osingoista tuosta vaan tienaisi... Muutama tonni osakkeisiin ja kolmas palkka talouteen? Isälläni on noin 300 000 Euron salkku ja saa nettona noin 11 000 Euroa osinkoja ja minusta sekin on jo hyvin, kun jaettuna per kuukausi se on melkein tonni nettoa lisää. Eli kyllä se milli saisi olla, jos meinaisi päästä kunnon tuloihin ja sittenkin vasta keskituloisen palkkatuloihin.

Vierailija
14/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama tuttu jaksaa mulle noista osakkeista jankuttaa että mun kannattais niihin sijoittaa. No en pitkälle pääse parilla tonnilla.

Niin kuin tuossa joku jo edellä sanoi, tilillä makuuttamalla et saa niille juuri mitään korkoa. Mutta eihän se väärin ole ostella niillä tavaraa tai palvelujakaan. 

Vierailija
15/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin rahastoja viime vuonna 3700 eurolla. Voittoa on tullut hieman yli 350 euroa.

Vierailija
16/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luule mitään vaan tiedän ettei homma toimi niin että pikkurahalla tekee kovia voittoja. Media vaan antaa ymmärtää että kuka tahansa voi sijoittaa osakkeisiin ja saada siitä suurempaakin hyötyä parilla tonnilla. Kun totuus on että se vaatii hurjan paljon enemmän. Muutama tuttu jaksaa mulle noista osakkeista jankuttaa että mun kannattais niihin sijoittaa. No en pitkälle pääse parilla tonnilla.

Et ehkä pitkälle mutta alkuun.

Vierailija
17/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime vuonna ensimmäiset osakkeeni n. tonnilla, ja nyt olin ihan innoissani kun niistä tuli osinkoja n. 50 e. Tästä se lähtee.

Onnittelut viisaasta valinnasta! Asiaa voi lähestyä myös siten, että tuhlatako a) 1000 euroa heti vai b) tuhlata neljä euroa ja hilut joka kuukausi elämäsi loppuun asti. Näin esitettynä vaihtoehto b) ei kuulosta laskutaitoisille ehkä ihan niin huonolta, varsinkin kun niitä sijoitettuja tonneja kertyy useampi ja kuukausisummat nousevat kymppeihin, satasiin jne... Toki me sijoittajanatsit sijoitamme ainakin osan niistä osingoista myös.

Vierailija
18/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun alkuun sijoitat sen pari tonnia ja ostat kaikilla voitoilla lisää, ennen pitkää potti on jo aika kiva. Jos pikavoittoja haluat, on parempi lotota.

Vierailija
19/19 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin rahastoja viime vuonna 3700 eurolla. Voittoa on tullut hieman yli 350 euroa.

Minä aloitin vasta tänä vuonna, eli voitot on vielä pieniä, mutta aina tuntuu yhtä mukavalta nähdä, kuinka salkun arvo kasvaa vaikka vain euron kerrallaan.