Toista rintaa kuumottaa - voiko johtua muustakin kuin syövästä?
Lääkärille varasin jo ajan.
Mutta siis 5-10 kertaa vuodessa tulee vasempaan rintaan kuumotusta, menee päivän mittaan ohi.
Pari kertaa kuussa on nännien kutinaa, mut se menee ohi rintsikoita vaihtamalla.
Pienenpientä jomotusta on välillä rinnoissa.
Mulla on ollut flunssa kohta viikon ja tiistaina tuntui vasemmassa poskiontelossa painetta, voisko tää olla vain tulehdus?
Vasen kainalo on kipeä, rinta ei kovin.
Rinnan muoto on ok enkä pattia ole löytänyt.
Voisko tää olla lähenevää vaihdevuosioireilua tai kuukautiskiertoon liittyvää?
Ikää mulla on n.40 vuotta.
Kommentit (12)
Kannattaa ehkä mielummin antaa sen lääkärin diagnosoida.
Oletko kokeillut kainalon läpi? Rintasyöpä voi piillä siellä eikä varsinaisesti rinnassa.
Mulla kuumotti kerran ja sit huomasin että työkaveri tuijotti sitä koko ajan.
No ei vaiskaan, mutta kipinkapin lääkärille, ei näihin tämmöisiin kannata vauvapalstalta neuvoja kysellä. :)
Liittyykö kuukautiskiertoon mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
Utaretulehdus?
Eikös se ole aika harvinaista muilla kuin imettävillä äideillä?
Voi olla tulehdus, joka paranee antibiooteilla.
Kun itselläni vaihdevuodet alkoivat rintoja kuumotti, jomotti ja kutitti, ja tuntui että löysä paitakin painoi nännejä niin paljon että koski, tällaista oli ennen kuukautisten tuloa. Aikaisemmin ei ollut ollut mitään pms-oireita.
Mun äidilläni oli rimtatulehdus joskus 50-vuotiaana. Joutui siitä sairaalaan. Mutta jos sulla toistuu tuo tilanne ja menee ohi itsestään, olisko sulla kystia? Mä menin vuosi sitten lääkäriin rinnassa olevan patin takia. Pääsin pikapikaa mammografiaan ja ultraan, ja rinnassa todettiin useampi kysta (huom. toisessa ei niitä ole). Mulla on sileä rintakudos, joten nuo oli helppo todeta. Oikea rinta hieman turpoaa ja kipeytyy silloin tällöin ja sitten menee itsellään ohi.
Up