Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkin vaalikoneiden kysymykset.

Vierailija
10.04.2019 |

Jos siellä kysytään jotain esim. lapsiperheisiin liittyvää niin miten minulla lapsettomalla sinkulla on tietoa miten jokin kysytty asia vaikuttaa heidän arkeensa koska en ole ollenkaan perillä näistä asioista. Tai sitten kysytään natosta, minun pitäisi osata arvioida miten Suomen suurvalta-suhteet, kauppasuhteet tai poliittinen tilanne maailmalla muuttuu. Tietysti pystyyhän siellä vastaamaan en osaa sanoa mutta jos vastaa tunteella niin äänestää ehdokasta/puoluetta joka sitten toimii niin kuin arvelee sinun haluavan näin koska olet äänestänyt näin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on iso onglema. Tosi monella on vankkoja näkemyksiä juurikin jostain Nato kysymyksestä. Oikeasti se on ihan hemmetin monimutkainen kysymys joka vaatii paljon taustatyötä jos haluaa muodostaa kunnollisen mielipiteen.

2/3 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletuksena varmaan on, etteivät ihmiset vastaile tunteella, vaan järjellä ja valitsevat "en osaa sanoa"-vaihtoehdon, jos heillä ei ole mitään tietoa asiasta tai edes kiinnostusta. Siksi siinä on sekin vaihtoehto.

Tuo on kyllä mielenkiintoinen ajatus, että äänestäjällä ei välttämättä ole tietoa asioista, joiden puolesta äänestää. Äänestäjiä pitäisi sivistää enemmän sekä osallistaa yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa -vastaus otetaan huomioon kun kone näyttää ehdokkaita. Aiemmissa vaaleissa on ollut osassa vaalikoneita sellainen painike kuin "ohita kysymys" ja tällöin kone ei huomio vastausta lainkaan. Nyt saat sellaisen ehdokkaan parhaaksi ehdokkaaksi joka ei myöskään osaa sanoa, mutta kyllä minä haluaisin kuulla niihin asioihin perustelluita vastauksia, joista en itse tiedä tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi