Hygieniapassitesti hankala?
Aion ensi kesänä tehdä keikkatöitä, johon tarvitaan hygieniapassi. Olen menossa tällä viikolla kokeeseen. Ajattelin sen olevan ihan läpihuutojuttu, ns. nimellinen koe, jonka normijärjellä varustettu aikuinen selvittää suit sait.
Nyt kuitenkin kuulin kaverista, joka oli käynyt yrittämässä kolme(!) kertaa pääsemättä läpi.
Miten on, millainen testi oikein on, pitääkö tässä ruveta pänttäämään ja jännittämään?
Kommentit (27)
Hei tämä sivusto ei ole toisen alistamis sivusto. Minulla on tulossa tänään hygienia passi testi ja nykyään 2025 kysytään esim missä elintarvikkeessa on vibrio bakteerin korkea riski ja kysytään kaikkea steriloinnista, yms. Testistä ei siis välttämättä selviä ilman maalaisjärkeä ellet jo tiedä mikrobiologioista vaaratekijöistä.
Helposti pääsee läpi. Kävin osittain päivän mittaisen kurssin ja siellä yksi oli yrittänyt 5 kertaa sitä jo. Itse pääsin ekalla läpi.
Koe on vain pakollinen sanity check. Tärkeintä on, että sisäistää itseä varten sen sisällön, ettei tule sitten töissä ruokamyrkytyksiä sun muuta.
Mun 14v, ka 8 oppilas, lapseni meni siitä läpi lukematta. Että ei se nyt kovin vaikea voi olla. Eikä ole mikään kotitöiden tekijäkään, että kokemukseen ei vastaaminen voinut perustua.
Kun lukee kysymyksen kunnolla, mutta ei liian syvällisesti ala pohtimaan, niin läpihuutojuttu.
Itse muistan ikuisesti kysymyksen kalasta ja sen säilyvyydestä:
Käyt ostamassa kaupan kalatiskiltä lohen, jota on säilytetty -6 asteessa. Lohi pakataan sanomalehteen ja viet sen kauppakassissa kotii jääkaappiin, jonka lämpötila on +6 astetta. Voitko valmistaa lohen vasta seuraavana päivänä?
Jos miettii liikaa, vastaus on epäselvä, mutta jos luet mitä kysytään, niin on ihan selvää pässinlihaa.
No mulla tuli viikko sitten pahoja kompakysymyksiä ja monta nippelitietokysymystä. En olisi päässyt läpi ilman huolellista harjoittelua ja pänttäämistä. Tiedätkö itse lonkalta esim. onko kuiva-ainevaraston lämpötilan oltava alle 20C? No ei vaan alle 18C. Tiedätkö missä elintarvikkeissa vibriobakteeria esiintyy? Jnejne