Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten kohteliaisuus, ovissa ym

Vierailija
09.04.2019 |

Toivoisin tätä enemmänkin tapahtuvaksi, mutta tänään iloitsin siitä, että aamulla bussiin päästi edelleen eräs mies kohteliaasti nyökäten, oli virolainen puhelimessa puhuessaan. Toinenkun oli ulkomaalainen ja päästi edellään hissiin. Tulee niin hyvä fiilis.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tasa-arvoideologiaan kuulu että naiset eivät saa mitään sukupuoleen perustuvia erikoikeuksia.

Kyllä, mutta älä sekoita kaikille sukupuolille kuuluvia kohteliaita tapoja mihinkään ideologiaan.

Vierailija
22/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aviomieheni on juuri tuollainen. Päästää minut aina edeltä. Se on sellaista hienovararaista, joka tilanteessa tapahtuvaa, ei suurieleistä. Ja juuri sillä hän teki minuun ensivaikutuksen. Kunpa miehet ymmärtäisivät tämän.

Sama. Ihan yhtä paljon me kannamme ostoksia kaupasta kotiin ja jaamme muutenkin töitä, mutta se, että hän on kohtelias (ei vain minulle vaan kaikille) ja availee ovia ja jopa auton ovia, ja hallitsee etiketin esim. ravintoloissa, on yksi niistä monista asioista hänessä, joihin rakastuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovista sujuvasti kulkemista ja muiden huomioimista saisi kyllä useat miehet ja ihan samalla tavalla naiset opetella.

Eilen eräs nuori miehen alku avasi oven ja minulla oli matkalaukku. Hän auttoi myös sen matkalaukun kynnyksen yli toivotti hyvää päivää.. Alkoi aamu hyvin ja täytyy sanoa, että ihan aidosti vaikutti päivän kulkuun postiviisesti. En ollut matkalle lähdössä vaan minulla vaasi siellä suojassa ettei hajoa.

Vierailija
24/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän pitkin hampain, koska se joka pitää ovea auki, asettuu ovesta päästettävän yläpuolelle, sama hissiin kuljettaessa, kohteliaisuus on pelkkä tekosyy. 

Vierailija
25/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaattiovissa toiselle oven avaaminen vaatii joskus erikoisiakin liikkeitä mutta ritarillisesti se tulee aina tehtyä!

Kiitos! Tätä osaan arvostaa, sillä jostain syystä ei-ihan-keijumaisesta habituksestani huolimatta tunnun olevan vähän liian usein näkymätön automaattiovien tunnistimille. Jos näette naisen huitomassa omituisia eleitä ja harppomassa edestakaisin aina vain kiinni pysyvän automaattioven edessä, on suurehko mahdollisuus, että se olen minä...

Vierailija
26/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus annan tietä muille ihmisille, joskus en. Joskus pidän muille ovea auki, joskus en. Koskaan en tee kumpaakaan perustuen toisen ihmisen ikään, sukupuoleen tai muuhun seikkaan. Apua tarvitseva osaa pyytää apua, jos hän sitä kaipaa.

Vierailija
27/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat tasa-arvoa -> Naiset ovat saaneet tasa-arvoa.

Nyt ei sitten kelpaa?

Miten pieni kohteliaisuus on sinusta tasa-arvokysymys? Sellaisesta tulee hyvä mieli sekä antajalle että saajalle, kokeile joskus.

Vierailija
28/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aviomieheni on juuri tuollainen. Päästää minut aina edeltä. Se on sellaista hienovararaista, joka tilanteessa tapahtuvaa, ei suurieleistä. Ja juuri sillä hän teki minuun ensivaikutuksen. Kunpa miehet ymmärtäisivät tämän.

Sama. Ihan yhtä paljon me kannamme ostoksia kaupasta kotiin ja jaamme muutenkin töitä, mutta se, että hän on kohtelias (ei vain minulle vaan kaikille) ja availee ovia ja jopa auton ovia, ja hallitsee etiketin esim. ravintoloissa, on yksi niistä monista asioista hänessä, joihin rakastuin.

Juuri näin. Ei minun mieskään mikään palvelijani ole, vaikka aina päästää minut oviaukosta ensin. Ja samaa tekee muillekin.

Vierailija
29/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestän pitkin hampain, koska se joka pitää ovea auki, asettuu ovesta päästettävän yläpuolelle, sama hissiin kuljettaessa, kohteliaisuus on pelkkä tekosyy. 

Öö mitäh? :D No kai sen noinkin voi halutessaan kokea!

Vierailija
30/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei sitten kelpaa?

Onko tasa-arvo sinulle sitä ettei tarvitse olla kohtelias ja huomioida kanssa eläjiä? Minulle ei.

Vierailija
31/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on sen takia kävelen miten sattuu ja jos joku jää ihmettelemään epäkohteliaisuuttani, niin harmi. Ilmeistä näkee ettei tollanen kohtaluuksien jakelu kannata, ku saa sitä nyrpeää lärvi ja hymähtelyä ja kukaan ei edes sano kiitos jos sitä ovea pitää auki.

Vierailija
32/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin naisena huomion ihmisiä liikkuessani kaupungilla itse asiassa koko ajan, kulkuvälineissä kadulla kaupoissa. mielestäni se on osa hyvää ja kohteliasta kaupunkikulttuuria. noudatan liikennesääntöjä ja pidän sanomattomana sääntönä että tässä yritetään yhdessä niitä noudataa eikä kävellä punaisia päin muuten kuin jos on äärimmäinen kiire tai joku hätä. muuten pidetään tauko ja odotetaan vihreää valoa. ja eilen koin läpimurron jalankulkijana kun ylitin Manskua Töölössä ja taksi pysähtui jo kaukaa ja odotti rauhassa nätisti kun ylitin jalkakäytävän ostosteni kanssa eikä yrittänyt ajaa nilkoille. tietenkin huomasin heti kohteliaan käytöksen ja heilautin kättä kuskille merkiksi että arvostan hänen ystävällisyyttään.

luodaan yhdessä käytöstapoja, niistä hyötyvät kaikki ja ne luovat positiivista henkeä kaupunkiin ja kansaan

Vierailija
33/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Briteissä kyllä huomasi kuinka kohteliaita miehet olivat ja juurikin bussiin jne päästivät aina naiset ensin.

Briteillä kohteliaisuus on hiottu aseen tasolle. Junaliste niitä charm offensiveja, mitä siellä sai kokea. Eikä se pelkkään verbaliikkaan, ovenavauksiin, tavaroidenkantamiseen yms. rajoitu. Yksi mies korjasi meidän vessan kynnyksen ja oven ihan vaan ohimennessään, eikä tietenkään ollut any trouble at all.

Vierailija
34/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tasa-arvoideologiaan kuulu että naiset eivät saa mitään sukupuoleen perustuvia erikoikeuksia.

Minun tasa-arvoideologiaani kuuluu se, että mies tai nainen saa toteuttaa itseään taipumustensa ja mielenkiintonsa mukaisesti vanhojen sukupuoliroolien rajoittamatta. Naisen ei tarvitse automaattisesti vastata kodin siisteydestä ruokahuoltoineen ja miehen yksin elättää perhettä. 

Sen sijaan en ymmärrä sitä, etteikö samalla voisi toteuttaa itseään myös sukupuolensa kautta ja parisuhteessa näen sen välttämättömänäkin. Minä kyllä huomioin positiivisesti sen, jos mies antaa tietä tai avaa ovea ja hän saa hymyn ja kiitoksen. Minäkin huomioin vaikkapa vanhukset. 

Vierailija
35/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se tuntuu hyvältä kun mies on herrasmies. se on ihanaa. kiitos miehet! kiitän aina kun joku ystävällinen tuntematon mies huomioi kaupungilla ja käyttäytyy kauniisti ja kohteliaasti.

Tämä on kyllä totta. Tuntuu tosi mukavalta ja ihan piristää kummasti päivää jos joku tuttu tai tuntematon mies avaa oven tai tekee muuten jotain "herrasmiesmäistä". Ehkä olen siinä mielessä pikkuisen vanhanaikainen, tykkään jos miehet ovat minulle kohteliaita, sillä lailla eri tavalla kohteliaita kun miespuolisille tutuilleen. Minulla on yksi työkaveri joka on oikein kohtelias herrasmies, tulee aina hyvä mieli kun viettää hänen kanssaan aikaa.

Vierailija
36/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei sitten kelpaa?

Ei monet naiset koskaan halunneet tasa-arvoa. Halusivat vain miesten edut, mutta ei miesten velvollisuudet, samalla luopumatta naisten eduista.

Veikkaan, että käytöstapojen puute (se, että ei pidä ovia auki koska "tasa-arvo") ja naisettomuus kulkevat käsi kädessä. Minusta etiketti ja hyvät käytöstavat eivät mitätöi tasa-arvoa.

Koska olet epärehellinen, kuten useimmat ihmiset.

Yleensä tuo ajatus tulee siitä, että olet saaja-puolella. Mutta ei aina, löytyy miehiäkin, jotka sanovat noin.

Vierailija
37/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tasa-arvoideologiaani kuuluu se, että mies tai nainen saa toteuttaa itseään taipumustensa ja mielenkiintonsa mukaisesti vanhojen sukupuoliroolien rajoittamatta. Naisen ei tarvitse automaattisesti vastata kodin siisteydestä ruokahuoltoineen ja miehen yksin elättää perhettä. 

Sen sijaan en ymmärrä sitä, etteikö samalla voisi toteuttaa itseään myös sukupuolensa kautta ja parisuhteessa näen sen välttämättömänäkin. Minä kyllä huomioin positiivisesti sen, jos mies antaa tietä tai avaa ovea ja hän saa hymyn ja kiitoksen. Minäkin huomioin vaikkapa vanhukset. 

Mies huomioi sinua, sinä vanhuksia. Kuka huomioi miestä? Vanhuksetko?

Jos ei kukaan, miten se ei olisi epätasa-arvoa?

Vierailija
38/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta älä sekoita kaikille sukupuolille kuuluvia kohteliaita tapoja mihinkään ideologiaan.

Semmoisiahan ei ole olemassa. Toista palvelevat tapa-kohteliaisuudet menevät vaan yhteen suuntaan.

Eikä se asiaa muuta, että sinäkin voit pitää ovea auki.

Vierailija
39/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei sitten kelpaa?

Miten pieni kohteliaisuus on sinusta tasa-arvokysymys? Sellaisesta tulee hyvä mieli sekä antajalle että saajalle, kokeile joskus.

Koska tässäkin ketjussa moni korostaa sitä, että miehen tulee avata naiselle ovi ja esimerkiksi ravintolaan mennessä mies ottaa naisen takin vastaan ja "auttaa" tuolin kanssa. Perinteisiä tapoja, joissa oletetaan selkeästi miehen tekevän tiettyjä asioita naisen vuoksi, mutta toisinpäin ei ole käytännössä mitään tällaisia tapoja, joita haluttaisiin vaalia.

Ei siis ole missään nimessä väärin toimia näin, mutta eihän se mitenkään tasa-arvoista ole.

Vierailija
40/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni miehenä jäi harmittamaan, kun kannoin molemmissa käsissä painavia ostoskasseja, eikä edellä kulkenut naispuolinen henkilö vaivautunut pitämään ovea auki vaan luikahti nopsasti sisään ja antoi oven sulkeutua, vaikka selvästi huomasi minut. Ei ne naisetkaan aina kovin kohteliaita ole ;(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi