Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten kohteliaisuus, ovissa ym

Vierailija
09.04.2019 |

Toivoisin tätä enemmänkin tapahtuvaksi, mutta tänään iloitsin siitä, että aamulla bussiin päästi edelleen eräs mies kohteliaasti nyökäten, oli virolainen puhelimessa puhuessaan. Toinenkun oli ulkomaalainen ja päästi edellään hissiin. Tulee niin hyvä fiilis.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta viroon.

Vierailija
2/55 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovista sujuvasti kulkemista ja muiden huomioimista saisi kyllä useat miehet ja ihan samalla tavalla naiset opetella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelen tasa-arvoisesti eli en anna sukupuolen vaikuttaa tässä asiassa.

Vierailija
4/55 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että vanhastaan kotikasvatus on ollut erittäin hyvää mm. Virossa ja se näkyy esim. miesten kohteliaissa käytötavoissa ja kulttuurin harrastamisessa. Ihan faktan vaan kerron suomalaisia mollaamatta, eli ei tarvitse alapeukuttaa loukkaantuneena.

Vierailija
5/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä kyllä huomasi kuinka kohteliaita miehet olivat ja juurikin bussiin jne päästivät aina naiset ensin.

Vierailija
6/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tasa-arvoideologiaan kuulu että naiset eivät saa mitään sukupuoleen perustuvia erikoikeuksia.

Vierailija
7/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tuntuu hyvältä kun mies on herrasmies. se on ihanaa. kiitos miehet! kiitän aina kun joku ystävällinen tuntematon mies huomioi kaupungilla ja käyttäytyy kauniisti ja kohteliaasti.

Vierailija
8/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että vanhastaan kotikasvatus on ollut erittäin hyvää mm. Virossa ja se näkyy esim. miesten kohteliaissa käytötavoissa ja kulttuurin harrastamisessa. Ihan faktan vaan kerron suomalaisia mollaamatta, eli ei tarvitse alapeukuttaa loukkaantuneena.

Niin, kun siellä naiset on vielä naisia.

Vierailija
9/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tasa-arvoideologiaan kuulu että naiset eivät saa mitään sukupuoleen perustuvia erikoikeuksia.

Kyllä; myös miehille saa olla ihan yhtä lailla kohtelias. Ja jopa lapsille.

Vierailija
10/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos feminismi tavoittelisi tasa-arvoa, niin heidänkin ideologiaan kuuluisi tämä itsestäänselvä ajatus. 

Vierailija
11/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluavat tasa-arvoa -> Naiset ovat saaneet tasa-arvoa.

Nyt ei sitten kelpaa?

Vierailija
12/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normia meillä töissä. Kaikki ulkomaalaiset miehet ovat erittäin kohteliaita noissa tilanteissa ja muutenkin. 

Vierailija
13/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei sitten kelpaa?

Ei monet naiset koskaan halunneet tasa-arvoa. Halusivat vain miesten edut, mutta ei miesten velvollisuudet, samalla luopumatta naisten eduista.

Vierailija
14/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ei sulje pois kohteliaisuutta eikä ystävällisyyttä.

Ihan hyvin voin avata miehelle oven.

Vierailija
15/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin just eilen aamulla ovea auki ihmisjoukolle ja jonon viimeinen oli nuori mies joka sanoi että mä oon herrasmies ja pidän ovea sulle auki, mene vaan :D Silleen nauraen, se oli kivahetki!

Vierailija
16/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei sitten kelpaa?

Ei monet naiset koskaan halunneet tasa-arvoa. Halusivat vain miesten edut, mutta ei miesten velvollisuudet, samalla luopumatta naisten eduista.

Veikkaan, että käytöstapojen puute (se, että ei pidä ovia auki koska "tasa-arvo") ja naisettomuus kulkevat käsi kädessä. Minusta etiketti ja hyvät käytöstavat eivät mitätöi tasa-arvoa. Pidän itse ovea auki kenelle tahansa, joka sattuu tulemaan samaan aikaan, oli se sitten nuori pojankloppi tai vanha mummo, mutta jos mies ihan vartavasten avaa minulle oven ja vielä hymyilee, niin kyllähän se on mukava kohtaaminen vaikka yhtään mitään sen enempää ei tapahtuisikaan. Sen jälkeen kulkee edes sen pikkuhetken hymysuin ja hymyilevä ihminen usein vetää muita puoleensa.

Mutta yrmyt ihmiset voivat tuijottaa tasa-arvoasioita ja olla käyttämättä hyväkseen mahdollisuuksia vuorovaikutukseen ja sitten ihmetellä, kun naiset eivät edes huomaa heidän olemassaoloaan.

Vierailija
17/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioin kauniit ja nuoret naiset noissa tilanteissa, muut saa itse avata ovensa.

Vierailija
18/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattiovissa toiselle oven avaaminen vaatii joskus erikoisiakin liikkeitä mutta ritarillisesti se tulee aina tehtyä!

Vierailija
19/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä opetetaan kohteliaiksi, joten perhetausta näkyy tavoissa.

Olin menossa rakennukseen, josta oli poistumassa kaksi miestä, joten pidin heille ovea auki. He olivat kohteliaita ja kiittivät.

N

Vierailija
20/55 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aviomieheni on juuri tuollainen. Päästää minut aina edeltä. Se on sellaista hienovararaista, joka tilanteessa tapahtuvaa, ei suurieleistä. Ja juuri sillä hän teki minuun ensivaikutuksen. Kunpa miehet ymmärtäisivät tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi