Onko sinua haukuttu tyhmäksi?
Millaisessa tilanteessa ja millaisen ihmisen toimesta?
Kommentit (38)
On ja heitä on yhdistänyt kateus, katkeruus ja negatiivisuus. En nimittäin ole tyhmä ja sen kyllä huomaa normaali ihminen 😁
Kaikenlaiseksi on haukuttu, mutta ei ole kukaan sentään niin röyhkeä ollut, että olisi tyhmäksi haukkunut.
Piilovittuilemalla ja piikittelemällä, mutta ei koskaan suoraan sanottuna. Sitten tietty silmien pyörittelyllä ja v mäisellä ilmeellä katsoen.
Tampereen kaupungin psykologi Hatanpäällä sanoi että olen vain huumeiden perässä. Toisaalta hän totesi että minun kannattaisi tyytyä siihen että kelpaan vain duunarihommiin ja lopettaa haaveilu muusta koska olen tyhmä.
Olin siis hakeutumassa tutkimuksiin koska yliopistossa oli vaikeuksia ja minulla epäiltiin ADHDtä. Olin aiemmin jäänyt pois töistä 15 Nokia-vuoden jälkeen burn outin takia.
Oikeassa elämässä ei koskaan. Täällä kyllä.
Sukulaiseni pitävät minua tyhmänä. Dissaavat kaikessa. Siksi en ole heidän kanssaan tekemisissä.
Vaikka kuinka monta kertaa. Vanhemmat, kaverit, lapset, puoliso. Yleensä silloin kun olen eri mieltä heidän kanssaan, en toimi heidän tahtonsa mukaan tai lapset eivät saa haluamaansa.
On aina joskus. Eräs yritti pehmittää sitä lisäämällä: ”mutta kiltti”. :D Noo, ei mua tyhmäksi haukkuminen ihan niin paljoa loukkaa, kuin monet muut sanat joilla minua on nimitelty. Tavallaan en nykyään kauheasti laita painoa haukuille, vaikka silti ne ainakin pikkasen ikävältä tuntuu, ainakin vähän aikaa. Ovatpahan vaan merkki siitä, että okei, tuon kanssa en ole missään tekemisissä, hyvä kun ilmaisi heti suoraan olevansa kuspää, niin ei tavii myöhemmin yllättyä.
Ei suoraan haukuttu mutta annettu ymmärtää miten kelvoton olen. Sekä kotona että koulussa.
Tämä nosti sellaisen sisun että päätin näyttää. Tiedän etten ole tyhmä.
Kotoa käsin en saanut opiskella kuin pakollisen koulun, itsekseni muutetttuani aloin sitten opiskella.
Suoritin kolme tutkintoa. Koko opiskeluajan tein töitä ja hankin elantoni. Opintolaina on jota makselen ilolla, saavutin sen mihin havittelin. Kelvoton pääsi kuitenkin pitkälle!
Muistan kun valmistuin lopullisesti viimeisen tutkinnon jälkeen miten hapan ja karvas pala se oli omalle sisarelleni ja äidilleni. Ei ollut hyväksyttävää etten painunut katuojaan johon minut oli tuomittu.
Nyt minulla on oma tytär jota kasvatan yksin. Hänelle olen pyrkinyt vahvistamaan hyvän itsetunnon ja uskon itseensä. Hän saa aikanaan opiskella mitä tahtoo ja niin pitkälle kuin tahtoo. Olen tukena ja uskon hänen kykyihinsä.
Oma sisko haukkunut tyhmäksi ja läski paskaksi. Aliarvioinut kaikkea sanomalla sinäkö muka osaat jne.Hänen tytär myös haukkunut tyhmäksi. En ole heidän kanssa enää tekemisissä, ei kenenkään tarvitse kuunnella tollasta.
Olen kuitenkin pärjännyt elämässä paremmin, kouluttautunutkin yhteensä enemmän kuin he.
Kertoo enemmän sanojasta kuin sanottavasta tollanen. Kukaan tervejärkinen ei sano toiselle noin.
Ainoastaan tällä palstalla on haukuttu tyhmäksi.
On. Joka päivä haukun itseäni tyhmäksi, kun peiliin katson.
Siskon on koko aikuisikänsä haukkunut minua Hulluksi selkäni takana. Mutta Ei Koskaan tyhmäksi.Ihmetellyt aina kun en halua hänen kanssa olla oikein tekemisissä.
Eipä tule mieleen oikeastaan yhtään kertaa. Älykkääksi on sanottu monesti.
Ei ikinä sanoin, mutta ilmeellä usein. Ilmeet taas on tulkinnanvaraisia, joten varmaksi en tiedä.
Hitaaksi on kyllä sanottu.
Esimieheni määritteli minut aikoinaan: "Tyhmä, mutta lupsakka!"
Ei minua ole koskaan sanottu tyhmäksi. Mutta kerran eräs puolituttu ihmetteli silmät suurina että "Ai sinulla?!?", kun kerroin kirjoittaneeni muutaman L:n ylioppilaskokeissa.
Netissä tämän tästä mutta jätän sellaiset kommentit omaan arvoonsa koska tiedän olevani älykäs.