Onko sinua haukuttu tyhmäksi?
Millaisessa tilanteessa ja millaisen ihmisen toimesta?
Kommentit (38)
Viimeksi tänään. Joku kateellinen ymmärtämätön köyhimys sen teki.
Sinccis
Oma äiti on haukkunut tyhmäksi minun ollessa lapsi. Usein.
Ex haukkui tyhmäksi, kun yritin puhua tunteistani. Tai oikeastaan hän sanoi "Et osaa nyt ilmaista ongelmaasi eksaktisti. Olet erittäin epärationaalinen. Teet asioista kompleksisempia kuin ne ovatkaan."
Vanhemmat, sukulaiset, puoliso, lapset, koulukaverit, kaverit ja kiusaajat..
Vaikka kuinka monta kertaa, yleisimmin silloin, kun lapsi ei suostu tottelemaan.
Parisen kertaa, aika harvoin kuitenkin. Kaikkia tilanteita on yhdistänyt haukkujan vihaisuus, oma tajuamattomuus tai joku muu peppukipeys mua kohtaan.
Aika usein netissä ja livenä, kun on selvinnyt etten äänestä persuja.
Lapsuudessa päivittäin. Kun muutin pois ja katkaisin välit vanhempiini, ei kertaakaan.
Silleen kiertäen. Eli esimerkiksi lukiossa sain kuulla, että ei olisi uskonut minua niin älykkääksi kuin mitä olen. Joo, olen iloinen höpöttelijä ja reagoin ehkä hieman hitaasti asioihin, mutta loogisuutta minulta ei puutu. Olen vain hidas syttymään :)
Kyllä, itseni toimesta melkein päivittäin.
Mun veli haukkuu kännissä joskus, mutta seur. pvnä pyytää anteeksi.
Kaikki monta kertaa. Tosin tiedän että se on totta
On haukuttu jos missäkin asiassa. Ei tosin haittaa kun en arvosta sellaisia ihmisiä ollenkaan, jotka näin haukkuvat. Ovat minulle toisarvoisia.
Kyllä on! Ja silmiä pyöritelty monesti.
Ainoastaan perheenjäsenet. En kylläkään ole tyhmä, olen sukuni koulutetuin ja oikein hyvin pärjäävä, joten taitaa olla projisointia.
Joo. Veljeni ilmoitti että AMK-tutkintoni tekee minusta tyhmän. Hän on käynyt yliopiston, joten hän on niiiiin viisas. Arvatkaa kumpi meistä on työttömänä?
On haukutu, mutta haukuja oli ite tymä.
Minua haukuttu tyhmäksi esimerkiksi juuri äskettäin. Jotkut sanovat, että olen älykäs kun taas toiset sanovat, että olen tyhmä. Ja kyllä tiedostan, että olen tyhmä ei minulle siitä vielä tarvitse muistuttaa! En vaan jaksa.
Minua on haukuttu sekä tyhmäksi että kehuttu älykkääksi. Tyhmäksi haukkujat ovat olleet sellaisia ihmisiä, joiden kanssa minulla on olleet huonot henkilökemiat/vähän mitään yhteistä. Kehujat ovat olleet sitten sellaisia, joiden kanssa on olleet hyvät kemiat. Olen omien kokemusteni perusteella pitänyt kehuja/haukkumisia merkkinä lähinnä henkilökemioista. Ihmiset pitävät lähtökohtaisesti itseään keskivertoa älykkäämpänä ja kun huomaavat jossain toisessa ihmissessä samoja piirteitä kuin itsessä niin alkavat pitää tätä toista sitten myös älykkäänä tai jotain sinne päin.