Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette mieltä ihmisestä, joka ei myönnä virheitään?

Vierailija
09.04.2019 |

Esimerkkeinä on alkoholisti äitini ja lapseni isä.. Ei myönnä sanoneensa tai tehneensä mitään väärin, vaikka olisi todisteet tallella. Syyttävät vaan valehtelijaksi. Tuntuu, että on raskasta olla tekemisissä näiden kahden kanssa...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ihmisiä pitäisi voida rangaista. Lisäksi ovat joskus vielä sellisia, että rankaisevat lapsiaan kun nämä pitävät puoliaan ja aiheuttavat sillä isojakin traumoja.

Vierailija
2/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihmiset yleensä ole hyvin tietoisia virheistään.

Harva edes on siinä asemassa että voi vaatia muita tilivelovolliseksi heidän virheistä. Ainakaan se ei millään tavalla avaa tai luo keskusteluyhteyttä.

Saimme pariterapiassa solmuja avattua sen jälkeen kun kumpikin oli rehellisesti tuonut esille oman puolen ja näkökulman asiaan. Ja juuri näin se on monessa.

Ei ole millään tavalla rakentavaa pelkästään pitää ihmistä vastuussa hänen virheistä. Ei elämä ole kilpailua paremmuudesta. Virheiden olemassaolo ei tee elämästä raskasta, vaan se että keskittyy pelkästään niihin, siihen negatiiviseen, eikä esimerkiksi keskusteluun ja solmujen availuun.

Sinun kokemat virheet ei välttämättä ole muiden mielestä virheitä ensinkään, asia ei selviä ilman keskusteluyhteyttä ja keskusteluyhteys vaatii kaksi ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo ihmisestä sen, että hänellä on valitettavan paljon työstettävää itsensä kanssa. Ei ystävä- tai edes kaveriainesta.

Vierailija
4/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oon jos ei myöönnnä virheitäään niiiin ei myöskäään pohdi ja korjaaa niiitä. Ihmineen on vähän tyhmä sillloin. Sokeuana vaeltaaa menemääään.

Vierailija
5/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa! Näitähän on täällä koko liuta! Katsotaa näitä "keskusteluita" matematiikasta. Kukaan ei myönnä virheitään, vaikka mitä todisteita antaa.

6/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan myönnä virheitäni, koska en tee sellaisia. Pitäisikö minun keksiä jotain virheitä, jotta voin sitten myöntää niitä vai?

Vierailija
7/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Eiköhän ihmiset yleensä ole hyvin tietoisia virheistään.

Harva edes on siinä asemassa että voi vaatia muita tilivelovolliseksi heidän virheistä. Ainakaan se ei millään tavalla avaa tai luo keskusteluyhteyttä.

Saimme pariterapiassa solmuja avattua sen jälkeen kun kumpikin oli rehellisesti tuonut esille oman puolen ja näkökulman asiaan. Ja juuri näin se on monessa.

Ei ole millään tavalla rakentavaa pelkästään pitää ihmistä vastuussa hänen virheistä. Ei elämä ole kilpailua paremmuudesta. Virheiden olemassaolo ei tee elämästä raskasta, vaan se että keskittyy pelkästään niihin, siihen negatiiviseen, eikä esimerkiksi keskusteluun ja solmujen availuun.

Sinun kokemat virheet ei välttämättä ole muiden mielestä virheitä ensinkään, asia ei selviä ilman keskusteluyhteyttä ja keskusteluyhteys vaatii kaksi ihmistä.

Tässä ei nyt puhuta mistään pikku virheistä, vaan esim henkisestä ja fyysisestä kaltoinkohtelusta lapsuudessa, mutta se on kyllä totta ettei niissä asioissa kannata velloa.

Ap

Vierailija
8/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä ihmisestä joka ei myönnä virheitään, koska en näkisi että kenenkään pitäisi niitä juuri pelkästään minulle raportoida.

Mutta ihmisistä jotka kyttäävät muiden virheitä en pidä yhtään.

Vierailija
9/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on ihminen joka on tehnyt paljon virheitä tai toiminut väärin kuten jokainen meistä joskus. Hän vaan jauhoi kerran minulle puoli tuntia erään kaupan parkkipaikalla kuinka ei ole KOSKAAN tehnyt kellekään mitään väärää. Olisin voinut luetella hänelle jo monta asiaa joissa on toiminut väärin. Narskuko?

Vierailija
10/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

En ole mitään mieltä ihmisestä joka ei myönnä virheitään, koska en näkisi että kenenkään pitäisi niitä juuri pelkästään minulle raportoida.

Niinpä niin... Se ihminen, joka kertoo sinulle, että olet väärässä, on saastaa ja pitäisi ampua!

Vierailija
11/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Niinpä niin... Se ihminen, joka kertoo sinulle, että olet väärässä, on saastaa ja pitäisi ampua!

Ymmärrät varmaan että kanssasi ei voi keskustella jos ilmaiset asioita noin.

Kyttäät muiden virheitä jotta voi sanoa heille heidän olevan saastaa?👍 Silloin ei kyllä ole enää kyse näistä oletetuista virheistä, vaan sinulla on siinä peiliin katsomisen paikka.

Vierailija
12/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissä on ihminen joka on tehnyt paljon virheitä tai toiminut väärin kuten jokainen meistä joskus. Hän vaan jauhoi kerran minulle puoli tuntia erään kaupan parkkipaikalla kuinka ei ole KOSKAAN tehnyt kellekään mitään väärää. Olisin voinut luetella hänelle jo monta asiaa joissa on toiminut väärin. Narskuko?

Kuinka käyttäydyt kaveriasi kohtaan livenä tai hänen selän takana jos olet täällä keskustelupalstalla häntä haukkumassa. Ja minkälaista ilmapiiriä olet osaltasi luomassa, kaverisi vaikuttaisi olevan vahvasti puolustuskannalla.

Oiva esimerkki kuinka ihmiset vaativat muita vastuuseen ilman että kykenevät tarkastelemaan itseään tai koko tilannetta objektiivisesti.

Joten, miksi edes tuomita muita. Miksi keskittyä laskemaan virheitä.

Vierailija
13/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Ymmärrät varmaan, miksi ilmaisin asiat noin.

Vierailija
14/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Kas kun en ymmärrä. En ole ajatustenlukija.

Sinulla ei (edelleenkään) ole mitään oikeutta tai edes syytä haukkua minua.

Vierailija
15/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Olet ihan tasan tarkkaan sellainen kuin kerroin. Sääli...

Vierailija
16/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että sellainen ihminen on virheetön.

Vierailija
17/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Olet ihan tasan tarkkaan sellainen kuin kerroin. Sääli...

Minkälainen olen? Sääli vaan että sinä et voi minua valheillasi määritellä. Vaikka kuinka yrität.

Voin tähän listata kaikki virheeni jos siitä tulee sinulle parempi mieli. Ei minua haittaa yhtään olla virheellinen

Vierailija
18/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on joku puolustusreaktio. Voisin kuvitella, että jos nämä ihmiset olisivat jonkun superymmärtäväisen terapeutin tms. vastaanotolla, niin pientä myöntämistä voisi alkaa tapahtua. Mutta normaalielämässä, kun muut ovat loukkaantuneita tai vihaisia, niin ei haluta kohdata niitä seurauksia, joita omasta syyllisyydestä aiheutuu. Ehkei ongelma ole aina se ettei myönnä virheitään, vaan sekin että ei kestä sitä miten muut suhtautuvat.

Vierailija
19/19 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään ystäväni luonnehdinta sopinee tähän: Sellainen ihminen joka ei koskaan tee saati myönnä tehneensä ikinä ainoatakaan virhettä, niin mahtaako oikeasti tehnyt koskaan juurikaan tai oikeastaan yhtään mitään muutakaan.