Mies pakottaa äänestämään omaa ehdokastaan
Onko oikein, jos puolisot käyvät yhdessä äänestämässä, menevät vierekkäisiin koppeihin, ja sitten heti kopista tultuaan pitää näyttää - huomiota herättämättä, salvihkaa - miehelle oma lippu avattuna? On siis pakko äänestää miehen valitsemaa persua, vaikka itse haluaisi äänestää jotain ihan muun puolueen ehdokasta. Nyrkki tai jotain pahempaa heiluu jos ei suostu. Onko vaihtoehtoa? Onko tämmöinen kuinka yleistä? En tietenkään tarkoita itseäni...
Eikö äänestyskopit voisi järjestää siten, että em. pakottaminen ei mitenkään ole mahdollista?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
ERO!
Ei vaan PROVO!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ERO!
Ei vaan PROVO!
Olennaista avauksessa oli se, että vaalisalaisuutta ei todellisuudessa kaikilla ole, kun on mahdollista toimia kuten mainittiin.
Meilläkin on vaalihuoneen järjestely ollut aina sellainen, että virkailijat eivät näe koppien taakse. Vaalihuoneessa pitäisi olla pakko toimia sillä tavalla, ettei kuvattu toiminta ole edes teoriassa mahdollista, vain silloin kaikille olisi taattu varma vaalisalaisuus (paitsi hyvin pienillä äänestysalueilla olisi riski siltikin).
Vierailija kirjoitti:
Tässä vaan yritetään mustamaalata perussuomalaisten äänestäjiä. Taas. Pari päivää sitten oli samantyyppinen.
Mä oon nainen joka äänesti persuja. Ukko äänestää sdp.tä. kumpikaan ei ymmärrä toistaan tässä asiassa, niinpä emme kahden puhu politiikasta. Perusduunareita kumpikin ollaan.
vaalitoimitsijoiden tehtävä on mahdollistaa kaikille äänestäminen vaalisalaisuuden puitteissa. Kukaan ei sille voi mitään jos alkaa huutelemaan ketä äänesti tai lappua näyttelee kaikille ympäri huonetta juosten.
Ääääh, aika heikko yritys. Pelottaako jytky noin kovasti?
Sano että puhelin meni epäkuntoon vaikka yritit kuvata kopissa. Älä vain taivu miehesi painostukseen ja uhkailuun.
On varmaan itse ehdolla ja jos saa vain yhden äänen niin tietää ettet äänestänyt :-D