Onko kenelläkään mennyt parisuhde rikki toiseen ihastumisesta, vaikka pettämistä ei ole tapahtunut?
Nyt tuntuu siltä, että näin on käynyt omalle liitolleni. Yksipuoliset tunteeni suhteen ulkopuolista henkilöä kohtaan ovat jo laimenneet, mutta jotain on ehkä mennyt jo perustavasti rikki. En olisi uskonut näin voivan käydä ilman pettämistä.
Kommentit (10)
Ihastumisia nyt tulee ja menee. Miksi sinusta tuntuu, että jotain on mennyt rikki? Etkö ole tyytyväinen suhteeseesi?
Tajusitko sen ihastumisen kautta, että suhteesi ei ole sitä mitä haluat tai että mitään ei ole sille tehtävissä enää?
Jäitkö tuosta ihastumisesta kiinni vai avasiko se silmät ja sai sinut pohtimaan omaa parisuhdettasi?
Minä ihastuin hullun lailla nuorempaan mieheen, joka osoittautui varsinaiseksi turhakkeeksi loppujen lopuksi niin kuin tapana on näillä suhteen ulkopuolisilla ihastuksen kohteilla. Jäin vaan jotenkin koukkuun siihen tunteeseen. Kotona oma mies tiesi tästä, koska jonkin verran pystyimme asiasta keskustelemaan, vaikka kipeäähän se teki molemmille. Tämä typerä hairahdukseni ei onneksi kaatanut suhdettamme, mutta niin iso tunnemylly se on kaikille osapuolille, etten yhtään ihmettele jos niin monille käy että suhde ei voi jatkua sen jälkeen.
Täytyy muistaa, että arki tulee AINA vastaan, joka suhteessa. Ensihuuma on pelkkä biologinen hokkuspokkusjuttu, ei mitään mikä kannattaisi ottaa vakavasti.
Tiedän tapauksia, joissa Ihastuminen on ollut lopun alkua. Ei siksi, että suhde olisi ollut harmaa ja arkinen, vaan koska se on ollut huono ja ihastuminen on avannut silmät tilanteelle.
Ihastuksia tulee ja menee, varsinkin pitkässä suhteessa. En kyllä ymmärrä miksi joku hullu kertoisi näistä ohimenevistä päiväunista kumppanilleen ja rikkoisi jotain ainutlaatuista.
Vierailija kirjoitti:
Jäitkö tuosta ihastumisesta kiinni vai avasiko se silmät ja sai sinut pohtimaan omaa parisuhdettasi?
Mitähän "kiinni jäämistä" siinä on? Ihme Orwellimaisissa parisuhteissa ihmiset elää jos omat tunteetkin pitää salata puolisoltaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihastumisia nyt tulee ja menee. Miksi sinusta tuntuu, että jotain on mennyt rikki? Etkö ole tyytyväinen suhteeseesi?
Ihmiset ajattelevat ja tuntevat tästä asiasta kovin eri tavoin. Jos olen ihastunut toiseen, olen lopettanut entisen suhteeni. Suhde on ollut pahasti rikki, että olen voinut ihastua toiseen. Nykyinen suhteeni on kestänyt parikymmentä vuotta, enkä ole kertaakaan ihastunut kehenkään ulkopuoliseen.
Sinnittelet vaan. Välillä tuntuu siltä. Puolisoonsa voi kuitenkin rakastua uudelleen, musta tuntuu että näin käy parin vuoden välein ja välillä taas ollaan kuin sisarukset.
Up