Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lapsen, mies vasektomian

Vierailija
09.04.2019 |

Meillä on kaksi lasta ja nuorin on jo viisi. Olisi ollut aika vaihtaa uusi kierukka, joten otin puheeksi kolmannen lapsen, mutta mies totesi, että lapsiluku onkin tässä ja hän menee jonoon, jotta saisi vasektomian. Aikaisemmin on siis todennut, ettei vielä.

Oltiin ”sovittu”, että tehdään kolme lasta, joten tuli vähän yllätyksenä. Tietysti minun haluni kolmanteen lapseen ei ole tärkeämpi kuin hänen halunsa jäädä tähän lapsilukuun, mutta silti tähän tilanteeseen pitää sopeutua.

Elämäntilanne olisi hyvä kolmannelle lapselle. Molemmilla on vakityö ja huone on valmiina eikä edes autoa tarvitsisi vaihtaa. Ollaan jaksettu lasten kanssa hyvin ja tukiverkot on lähellä.

Onko joku muu ollut samassa tilanteessa ja kauan meni, että sopeuduit? Olen pienestä asti ajatellut, että saisin kolme lasta ja nyt en oikein tiedä mitä tapahtui. Ei ole siis mielestäni mikään eroa vaativa tilanne jos joku nyt kovasti provosoituu.. Nykyisten lasten ehjä ja onnellinen koti on tietysti tärkein asia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo vähän aikaa harmittaa, mutta menee kyllä sitten nopeasti ohi. Teillä on jaksamista kahteen lapseen, miehellä ei ole enää voimavaroja kolmanteen. Se asia nyt sun vaan täytyy hyväksyä.

Vierailija
2/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän nopeasti sopeudun tilanteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sopeutunut ja erohan siitä  tuli, kun syytin kaikesta exääni.

Vierailija
4/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sopeutunut ja erohan siitä  tuli, kun syytin kaikesta exääni.

Kun siellä sydämessä on sen yhden lapsen mentävä aukko katoaa kaiken muun arvo. Omat katkerat tunteet on ajanut minut suohon, josta en tunnu ylös pääsevän. Tapaan lapsiani joka toinen viikonloppu ja käyn sotaa, että näkisin heitä useammin, mutta lapset ei oikein tahtoisi. Niillä on jo niin oma elämä kavereineen, jne.

Vierailija
5/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuosta auta muu kuin koittaa päästä yli, jos et erota halua. Voit kyllä mielestäni antaa miehelle palautetta tuosta asian hoitamisesta ja toivoa jatkossa avoimempaa keskustelua tämänkaltaisista suurista asioista. Mielestäni ei ole reilua, jos mies on koko ajan hokenut "myöhemmin", sitten itsekseen päättänyt, ettei haluakaan enää kolmatta, ja kusi sukassa toivonut, että sinäkin tahollasi unohtaisit ajatuksen kolmannesta, kunnes on lopulta joutunut pudottamaan tuollaisen pommin, kun olet ottanut asian puheeksi. Normaali aikuinen avaa suunsa jo siinä vaiheessa, kun punnitsee omaa kantaansa uudelleen jo "sovittuun" asiaan, ja viimeistään sitten, kun itse tietää, ettei halua enää lasta.

Vierailija
6/6 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuosta auta muu kuin koittaa päästä yli, jos et erota halua. Voit kyllä mielestäni antaa miehelle palautetta tuosta asian hoitamisesta ja toivoa jatkossa avoimempaa keskustelua tämänkaltaisista suurista asioista. Mielestäni ei ole reilua, jos mies on koko ajan hokenut "myöhemmin", sitten itsekseen päättänyt, ettei haluakaan enää kolmatta, ja kusi sukassa toivonut, että sinäkin tahollasi unohtaisit ajatuksen kolmannesta, kunnes on lopulta joutunut pudottamaan tuollaisen pommin, kun olet ottanut asian puheeksi. Normaali aikuinen avaa suunsa jo siinä vaiheessa, kun punnitsee omaa kantaansa uudelleen jo "sovittuun" asiaan, ja viimeistään sitten, kun itse tietää, ettei halua enää lasta.

Joo, on muissakin asioissa tehnyt niin, että ei kerro minulle jos tietää, että minulle tulee paha mieli. Hämärällä logiikalla siis ajattelee, että on parempi, että olen epätietoisuudessa kuin surullinen. Tästä on itseasiassa joskus suhteen alussa tapeltukin, kun ei päässyt tapaamaan minua niin lykkäsi kertomisen ihan viime tinkaan ja matkustin turhaan inttipaikkakunnalleen.. Vanhasta jutusta on reilusti yli 10 vuotta, mutta kuvaa asiaa.

Aikaa vaatinee, mutta ei ero tosiaan tunnu vaihtoehdolta. Eihän sitä voi olla varma, että kolmatta lasta edes tulisi, vaikka yrittäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme