Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olin teinityttö, äitini kehui minulle aina muiden naisten kauneutta

Vierailija
09.04.2019 |

Minä olin epävarma teinityttö. Meikkasin ja halusin kokea olevani kaunis. Äitini ei kehunut minua, mutta kehui aina sitä kuinka kaunis joku on. Uskon, että epävarmuuteni johtuu äitini käytöksestä. Hän antoi minulle sellaisen kuvan, että kauneus on tärkeä juttu ja minulta puuttuu se. Minusta omaa lasta tulisi kehua. Jos ei siihen kuitenkaan kykenisi, niin jättäisi kehumatta muitakin. Tämä on ollut varmasti yksi suurimmista syistä ulkonäköpaineisiini.

Osaatteko sanoa, miksi äitini teki näin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Oma äitini oli aina äksy kun huomasi että muut ihailevat minua. Olen saanut osakseni jatkuvasti pelkkää vähättelyä äidiltäni. Tuskin kukaan yllättyy kun sanon että katkaisin välit äitiini jo parikymppisenä.

Vierailija
22/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden naisten kauneuden huomioiminen lapselleen on minusta todella positiivista. Se avaa silmät huomaamaan, miten kaikki ovat kauniita omalla yksilöllisellä tavallaan. Omakin äitini teki niin, ja minusta kasvoi itsevarma nainen joka ei koe, että muiden kauneus on minulta pois. 

Sinä siis itsevarmana naisena nautit tai nauttisit suhteesta miehen kanssa, joka kehuu sinulle aina muita naisia, mutta sinua ei koskaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, oma äitini on todennut että näytän raskaalta olevalta/anorektiseltä n. 5 kilon sisällä (50-55kg). Lisäksi kuulemma olen, muiden asioiden lisäksi, "tavallisen näköinen" (kysyi siis minulta että olenko koskaan toivonut sellaista päivää, että olisin todella kaunis).

En sinällään mitään kehuja ole olettanutkaan, mutta onko murrosikäiselle tai aikuisellekaan lapselle ihan välttämätöntä todeta, että ei pidä tätä kauniina?

Sinänsä olen vähän hämmentynyt koska valtaosa muista ihmisistä (miehistä etenkin) on pitänyt viehättävänä... Kuitenkin äidin kommenteista jäänyt takaraivoon sellainen ajatus, että jos oma äiti pitää rumana (tai vähintäänkin ei-viehättävänä), niin kuinka rumana sitten muut ihmiset oikein pitävät, muttei vaan kehtaa sanoa.

Vierailija
24/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden naisten kauneuden huomioiminen lapselleen on minusta todella positiivista. Se avaa silmät huomaamaan, miten kaikki ovat kauniita omalla yksilöllisellä tavallaan. Omakin äitini teki niin, ja minusta kasvoi itsevarma nainen joka ei koe, että muiden kauneus on minulta pois. 

Niin ja antakaa myös miestenne kehua muiden naisten ulkonäköä, sillä sehän kertoo vain että monenlaiset naiset voivat olla kauniita ja että te tottakai olette kauniita myös vaikka miehenne ei teitä koskaan kehuisi. Eikö vain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi