Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olin teinityttö, äitini kehui minulle aina muiden naisten kauneutta

Vierailija
09.04.2019 |

Minä olin epävarma teinityttö. Meikkasin ja halusin kokea olevani kaunis. Äitini ei kehunut minua, mutta kehui aina sitä kuinka kaunis joku on. Uskon, että epävarmuuteni johtuu äitini käytöksestä. Hän antoi minulle sellaisen kuvan, että kauneus on tärkeä juttu ja minulta puuttuu se. Minusta omaa lasta tulisi kehua. Jos ei siihen kuitenkaan kykenisi, niin jättäisi kehumatta muitakin. Tämä on ollut varmasti yksi suurimmista syistä ulkonäköpaineisiini.

Osaatteko sanoa, miksi äitini teki näin?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi vastata tähän tosissani, jos tämä onkin äitihullun aloitus.

Vierailija
2/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ulkänäön jankkausta tule joka tuutista enemmän kuin äitisi suusta. Turhaan haukut äitiäsi. Tuo äidin haukkuminen tuntuu olevan nykyajan vamma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole äitihullu.

Ap

Vierailija
4/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ulkänäön jankkausta tule joka tuutista enemmän kuin äitisi suusta. Turhaan haukut äitiäsi. Tuo äidin haukkuminen tuntuu olevan nykyajan vamma.

Toki, mutta oman äidin toivoisi näyttävän parempaa esimerkkiä omalle epävarmalle lapselleen.

Ap

Vierailija
5/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden naisten kauneuden huomioiminen lapselleen on minusta todella positiivista. Se avaa silmät huomaamaan, miten kaikki ovat kauniita omalla yksilöllisellä tavallaan. Omakin äitini teki niin, ja minusta kasvoi itsevarma nainen joka ei koe, että muiden kauneus on minulta pois. 

Vierailija
6/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni lasta tulisi kehua ahkeruudesta ja yrittäjyydestä, ennemmin kuin siitä kuinka (luonnostaan)taitava (tai kaunis) hän on.

Vierailija
7/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu oli meillä. Äitini harvoin kehui minua missään. Minusta ei kasvanut itsevarmaa, koska minua ei kannustettu tarpeeksi. Vanhempani heräsivät asiaan, kun oli jo liian myöhäistä. Mennyttä ei saa takaisin 😑 Ainut jota perheessämme kannustettiin oli vanhin sisareni ja hänestä kasvoikin erittäin itsevarma nainen. Näkisinkin, että asialla on suora yhteys lapsuuteen.

Vierailija
8/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole äitihullu.

Ap

Ainakin allekirjoitat viestit samoin.

Vierailija
9/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitihullu pääsee kohta taas vauhtiin

Vierailija
10/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Luulen että äitiäni ärsytti kun vieraat aina ylisti minun kauneuttani hänelle. Vaikka kaunis hän on kyllä itsekkin ettei se mitään kateutta ollut mutta jostain syystä ei tykänyt kun meitä lapsia kehuttiin.

Vierailija
11/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaa vikaa. Muut aina parempia kuin oma perhe. Köyhyydessä eläneiltä, oppimattomilta isovanhemmilta perittyjä traumoja. Se on sitä maalaisuuden todellista henkistä perintöä.

Vierailija
12/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näihin typeryyksiin voi vastata.

Vierailija
13/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallava kirjoitti:

Muistaakseni lasta tulisi kehua ahkeruudesta ja yrittäjyydestä, ennemmin kuin siitä kuinka (luonnostaan)taitava (tai kaunis) hän on.

Entäs tuo muiden naisten ulkonäön kehuminen? Sekö on ihan hyvä juttu epävarmalle teinitytölle?

Vierailija
14/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden naisten kauneuden huomioiminen lapselleen on minusta todella positiivista. Se avaa silmät huomaamaan, miten kaikki ovat kauniita omalla yksilöllisellä tavallaan. Omakin äitini teki niin, ja minusta kasvoi itsevarma nainen joka ei koe, että muiden kauneus on minulta pois. 

No eiköhän sitä silloin kehuisi sitä omaakin lastaan? 

Vierailija
15/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallava kirjoitti:

Entäs tuo muiden naisten ulkonäön kehuminen? Sekö on ihan hyvä juttu epävarmalle teinitytölle?

Eihän siinä teinistä puhuta, vaan muista ihmisistä.

Ujompi nuori ei edes kestä suoria kehuja.

En olisi itse halunnut ulkonäköäni kehuttavan, vaan muita avuja. Suoraa, töykeää palautetta tuli kyllä ulkomuodosta, mutta en kaivannut muuta kuin asiallisia neuvoja.

Vierailija
16/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teitiä niin silkkihansikkain olis saanut kasvattaa ettei sellasta pyhimystä ole olemassakaan että olis saanut teistä tasapainosia aikuisia.

Vierailija
17/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Luulen että äitiäni ärsytti kun vieraat aina ylisti minun kauneuttani hänelle. Vaikka kaunis hän on kyllä itsekkin ettei se mitään kateutta ollut mutta jostain syystä ei tykänyt kun meitä lapsia kehuttiin.

Eikö mielestäsi siis voi olla kateellinen toiselle, jos saa itsekin kehuja? Tällä logiikalla siis kaikki muiden kauneudesta kateelliset eivät itse ole koskaan saaneet kehuja ulkonäöstään. Ei tuo nyt ihan noin yksioikoista ole. Se että joku ärsyyntyy jonkun toisen saamista kehuista ei ole mitään muuta kuin kateutta. Kyllä vaan äiti voi olla tyttärelleen kateellinen, miksi ei voisi? Useinhan kateuden kohteet ovat lähipiirissämme, koska ihminen vertaa itseään heihin, jotka ovat suht samalla tasolla itsensä kanssa.

Vierailija
18/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tytär voi epätasapainoiselle äidille olla mitä pahin kilpakumppani. Ja tiedättehän mitä tapahtuu kun tällainen äiti huomaa, että oma tytär onkin kauniimpi ja saa enemmän positiivista huomiota ulkopuolisilta kuin äiti on koskaan itse saanut? No niinpä, alkaa mitätöinti, vähättely ja huomiotta jättäminen. Siinä muutama kateuden merkki.

Vierailija
19/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kiitoksella elää.

Sinccis

Vierailija
20/24 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole äitihullu.

Ap

Ainakin allekirjoitat viestit samoin.

Eikös suurin osa allekirjoita viestit samalla tavalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi