Koetko saavasi Yle-verolle vastinetta?
MT:n perjantaina julkaistun gallupin mukaan yli 50 prosenttia maaseudulla asuvista, maanviljelijöistä ja yrittäjistä ei koe saavansa Yle-verolleen vastinetta.
Kommentit (30)
Onneksi ei tarvi enää maksaa. En tarvitse yleä ollenkaan.
Kyllä. Vaikka harmittaakin Yle Puheen pilaaminen.
Hyviä brittiläisiä sarjoja, ajankohtaisohjelmia yms.katon televisiosta, ja tietysti vaalien alla kaikki tentit.
Liian kova hinta avarasta luonnosta 😕
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Saan 0 eurolla uutiset ja muuta.
Fake News
Teemalta tulee joskus oikein hyviä leffoja, ihmissihde draamaa. Nyt on jokin välikausi, yhteen aikaan tuli joka viikko joku laatuleffa. Kyllä ainakin elokuvat kaikilla kanavilla on uusinnnanuusinnan uusintaa..plääh
Olen niin köyhä ettei sitä tarvitse maksaa. Kyllä saan vastinetta.
Ei ole telkkaria eikä radiota enkä koskaan käy noiden nettisivuilla. Ihan totaalisen hukkaan menevä. Näin joku 2-3v takaperin uutislähetyksen vahingossa ja se lähinnä oksetti kun koko olemus oli silkkaa sössöttävää vauvakieltä.
Kuuntelen uutiset, Villi kortti ja Sohvaperunat on hauskoja, yleensä soi Radio Suomi ja Areena on tuntikausia viihdyttävä aarreaitta. Teemalla on välillä todella hyviä elokuvia. Ylellä on vielä oikeita mukavia musiikkiohjelmia, Kadonneen levyn metsästäjät vaikka. Olen tyytyväinen. Yleensä kaupalliset kanavat saavat heti minut ärsyyntymään, Ylen ohjelmat kiinnostumaan.
Nyt olen alkanut katsoa Oddasatia vai mikä se on, koska sehän on tosi mielenkiintoinen. Asun Savossa maaseudulla ja olen tavallinen palkansaaja, taustalla kaksi ammatillista tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen maksanut niin kauan, jopa silloin ennen maksoin minimieläkkeestäni rehellisesti tv-luvan, (kun ei nuo eduskunnan rötösherratkaan sitä maksaneet jonkin jutun mukaan) ja myöhemmin perittiin jopa siitä minimieläkkeestä, että en ole vielä mielestäni saanut sille maksamalleni summalle vastinetta kun en yleä tarvitse. Minimieläkkeestä muuten perittiin ennakkona yle-veroa enemmän, ja palautettiin sitten se parikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen uutiset, Villi kortti ja Sohvaperunat on hauskoja, yleensä soi Radio Suomi ja Areena on tuntikausia viihdyttävä aarreaitta. Teemalla on välillä todella hyviä elokuvia. Ylellä on vielä oikeita mukavia musiikkiohjelmia, Kadonneen levyn metsästäjät vaikka. Olen tyytyväinen. Yleensä kaupalliset kanavat saavat heti minut ärsyyntymään, Ylen ohjelmat kiinnostumaan.
Nyt olen alkanut katsoa Oddasatia vai mikä se on, koska sehän on tosi mielenkiintoinen. Asun Savossa maaseudulla ja olen tavallinen palkansaaja, taustalla kaksi ammatillista tutkintoa.
Myös radio suomi on pelkkää uusintaa uusinnan perään, kantritohtoria ja bluesministeriä, ohjelmaa todella suppealle yleisölle jos oikein tosissaan ajatellaan. Ja todella suppealle piirille siellä kadonneissa levyissäkin soitellaan niitä mukamas kadonneita kappaleita.
Vaikka olenkin jo tukevasti keski-ikäinen, en vain istu siihen muottiin jota yle ohjelmissaan pakkosyöttää.
Saatko vastinetta maksamallesi Yle-verolle?
En
53.8%
Kyllä
38.4%
En osaa sanoa, en itse maksa.
7.6%
Ääniä yhteensä: 39
Kiitos äänestämisestä.
En saa vastinetta rahalle koska ei ole televisiota, en kuuntele radiota ja uutisetkin luen netistä muilta sivuilta kuin yle.
Jos yle verosta jaettaisiin myös kirjastoille rahaa niin silloin saisin vastiketta rahoille.
En koe. Parhaat sisällöt ovat radiossa Ykkösen puolella. Näköjään Yle keskittyy suoltamaan lähinnä viihdettä Areenaan jatkuvalla syötöllä. Esimerkiksi lastenohjelmiin menee pienin siivu Ylen rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Täältä saat mainion linkin ilmaiseksi
En saa.
Melkein vois maksaa lopettamisesta, sen verran paksua tuubaa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, että joku maksaa sen(kin) sinun puolestasi?
No pian loppuu toisten rahoilla lorviminen ja mässäily.
Kyllä koen saavani - radiota tulee kuunneltua useampi tunti päivässä (Radio Suomi Lahti tai Jyväskylä, Yle Österbotten), elokuvia Areenasta, Elävää Arkistoa ja netistä Ylen uutisia.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös radio suomi on pelkkää uusintaa uusinnan perään, kantritohtoria ja bluesministeriä, ohjelmaa todella suppealle yleisölle jos oikein tosissaan ajatellaan. Ja todella suppealle piirille siellä kadonneissa levyissäkin soitellaan niitä mukamas kadonneita kappaleita.
Vaikka olenkin jo tukevasti keski-ikäinen, en vain istu siihen muottiin jota yle ohjelmissaan pakkosyöttää.
YLE Radio 1. Mun kanava. Radio Suomi ei tosiaan maistu, en ole kohderyhmää. Mutta ykkönen on yleveron arvoinen. Televisiokanavista Teema. Vaikka ikävästi kärsikin sen yhdistämisestä Femmaan. Onneksi kumpikaan kanava ei sikäli tuhoutunut, kyllä se Fen mahtuu samoille taajuuksille. Hyväksyn tuon säästön ennemmin kuin veron korottamisen.
Halla-aho ainakin kokee Ylen tärkeäksi. Kauheata valitusta kun ei ole päässyt tenttiin yms.