Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin väsynyt asioiden hoitamiseen kun en vain osaa :(

Vierailija
09.04.2019 |

Lähetin liitolle verokorttini luullen että asia on ok. Noh, nyt sitten kuitenkin on verotettu 25% mukaan, koska pitäisi tehdä muutosverokortti erikseen liittoa varten. Mitä en tietenkään osannut tehdä kun äsken yritin.
Turhauttaa kun kaikki on näin vaikeaa :( Tunnen itseni usein tyhmäksi kun en tunnu tietävän tai tajuavan vieläkään kaikkia asioita jotka ovat kai muille itsestään selviä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene verotoimistoon niin tekevät siellä sulle kaksi verokorttia, toisen työtä ja toisen etuutta varten. Se ei onnistu itse tehden kokemusta on! Teen osa aikaista vakkariduunia ja kun tuli tää veromuutos niin luulin että ei enää saa kahta verokorttia, mutta onnistuu kyllä. Eli nyt on 14% työlle ja liiton päivärahoille!!!

Vierailija
2/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotoimistoon menoa täälläkin suosittelen! Ei mekään Matti ja Maija -meikäläisinä niitä itse osata muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene verotoimistoon niin tekevät siellä sulle kaksi verokorttia, toisen työtä ja toisen etuutta varten. Se ei onnistu itse tehden kokemusta on! Teen osa aikaista vakkariduunia ja kun tuli tää veromuutos niin luulin että ei enää saa kahta verokorttia, mutta onnistuu kyllä. Eli nyt on 14% työlle ja liiton päivärahoille!!!

Kiitos. Itse kompastuin siihen, etten tässä vaiheessa vuotta oikein enää osannut arvioida paljonko tulisin saamaan. Liiton sivuilla myös luki, että voi valita suoraan liiton verotietojen saajaksi, mutta enpä minä vain sellaista löytänyt. On tämä tämmöistä säätämistä.

Ap

Vierailija
4/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein ihan sama fiilis. Taidan olla huono aikuinen :D Näin on ollut aina. Muistan lukiossa yhteiskuntaopin tunnin, jossa opettaja sivuutti nettipankit ym. ihan täysin: "kyllähän teillä kaikilla on nettipankkitunnukset, kyllä te niitä osaatte käyttää!", minä olin 17 eikä hajuakaan miten nettipankkia käytetään...

Opintolainan uuden lainaerän hakeminen kusi, tein vahingossa hakemuksen kokonaan uuteen lainaan ja pankista viestiteltiin perään että oletko nyt ihan varma. Ylipäätään kaikki raha-asiat, ASP-tilit, opintolainan hyvitykset, verokortit, veroprosentit, verojen maksamiset, palautukset/mätkyt, matkakulujen korvaukset, kaikki ihan hepreaa. Kelan ja työkkärin kanssa asiointi aiheuttaa näppylöitä, olen huono lukemaan ja ymmärtämään kapulakieltä.

Vierailija
5/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä onnistuu, kokemusta on 😁

Vierailija
6/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on usein ihan sama fiilis. Taidan olla huono aikuinen :D Näin on ollut aina. Muistan lukiossa yhteiskuntaopin tunnin, jossa opettaja sivuutti nettipankit ym. ihan täysin: "kyllähän teillä kaikilla on nettipankkitunnukset, kyllä te niitä osaatte käyttää!", minä olin 17 eikä hajuakaan miten nettipankkia käytetään...

Opintolainan uuden lainaerän hakeminen kusi, tein vahingossa hakemuksen kokonaan uuteen lainaan ja pankista viestiteltiin perään että oletko nyt ihan varma. Ylipäätään kaikki raha-asiat, ASP-tilit, opintolainan hyvitykset, verokortit, veroprosentit, verojen maksamiset, palautukset/mätkyt, matkakulujen korvaukset, kaikki ihan hepreaa. Kelan ja työkkärin kanssa asiointi aiheuttaa näppylöitä, olen huono lukemaan ja ymmärtämään kapulakieltä.

Ihanaa, kohtalotoveri! :D Onneksi asioita saa aina jostain päin selviteltyä, ja voi huokaista helpotuksesta taas siihen asti kun tulee uusi kysymysmerkki :D

Nyt pitäisi kerätä itsensä ja mennä sinne verotoimistoon, jotenkin tuntee olevansa niin älykääpiö...

Ap

Vierailija
7/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole todellakaan ainoa.

En tiedä onko kaikki tehty tahallaan niin vaikeaksi, vai ollaanko me jotkut vaan niin "tyhmiä". Mutta kyllähän tyhmänkin pitää saada asiansa hoidetuksi. Lisää siihen tyhmyyteen vielä yksinäisyys, ahdistus ja sosiaalisten tilanteiden pelko, niin asioita ei uskalla hoitaa ihmisten kanssa irl, vaan on aivan omin toimin selvittävä tässä kapulakielen ja epäselvyyden maailmassa. Maailma tuntuu aika pelottavalta paikalta, kun ei oma ymmärrys riitä kaikkeen.

Vierailija
8/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on myös netissä tehdä. Siellä on ohjeet :)

Vierailija
9/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita puhelinpalveluun, nyt ei ehkä ole vk-linjalla jonoa. Verotoimistossa taaas on mummoja kysymässä veroehdotuksesta "pitääkö tämä palauttaa jos tässä lukee että ei tarvitse palauttaa jos ei ole muutoksia"

Vierailija
10/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotoimistoon vaan. Sinne pääsee ihan ilman ajanvarausta hoitamaan asioita toisin kuin nykyisin asiakkaitaan kyykyttäviin pankkeihin, missä panoja ja nostoja lukuunottamatta kaikki muut toimenpiteet vaatii ajanvarauksen ja vähintään muutaman käymisen tavallisen ihmisen parhaaseen työaikaan.

Pankeista on tullut nykyään pahimpia ihmisen kyykyttäjiä ja siitä huolimatta kaikesta saa maksaa vielä erikseen.

Vierailija
11/11 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni ihmetellyt, että miksi jotkut asiat ovat minulle vaikeita ja minulle annetaan huonoja ohjeita. Kunnes tajusin viiskymppisenä, että minulla on lukihäiriö. Eli en ollut saanut huonoja ohjeita, en vain ollut osannut lukea niitä.

Tsemppiä ap sinulle. Et varmaan ole ainoa, kenellä meinaa mennä hermot, kun pitää koko ajan kysellä uudestaan, että mitä tämä nyt oikein tarkoittikaan.