Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unien tulkitsijat hei! Mitä viimeöinen uneni tarkoittaa?

Vierailija
08.04.2019 |

Tai oikeastaan kaksi erillistä unta.

Ensimmäisessä olin hississä, joka jumittui. En muista unta tarkalleen, mutta muistan ahdistuneen olon jumittumisen takia ja pelon, kun hissi vaikutti hajoavan ja putoavan. En edes muista, olinko siellä yksin enkä muista, miten uni päättyi.

Toinen uneni, jonka muistan paremmin, oli myös ahdistava. Olin menossa paikkaan X ja päätin mennä sinne bussilla, vaikka kävellenkin olisi päässyt. Bussi oli kuitenkin myöhässä ja pelkäsin myöhästyväni X:stä. Kun bussi lopulta saapui ja pääsin kyytiin, se pysähtyikin muka päättärille yhtä pysäkkiä ennen määränpäätäni. Jos olisin noussut tässä vaiheessa kyydistä, olisin ehtinyt X:ään, mutta en tiennyt bussin kääntyvän tässä vaiheessa takaisin sinne, mistä se tulikin! Jostain syystä en tietenkään voinut nousta kyydistä muussa vaiheessa kuin vasta palattuani kotikulmille. Tähän uni päättyi.

Mitä muuta unet kertovat kuin että minulla on taipumusta ahdistuneisuuteen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussiuni on mielenkiinoinen.

Jos olisit ajanut autoa, niin olisit ollut elämäsi ohjaksissa. Nyt olet matkustaja bussissa, eli joku muu ajaa elämääsi ja sinä olet vain matkustaja omassa elämässäni. Lisäksi joku muu päättää, mihin menet. Sinulle ei edes kerrota asioita, jotta voisit tehdä valintoja. Koet, että joku muu taho hallitsee elämääsi. Ja lopulta palaat aina ”kotikulmillesi”. Mikä siis on tämä ”kotikulma”, josta et pääse pois?

Vierailija
2/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen uneen: tulkitsen hissin miehen siittimeksi. Menikö hissi ylös vai alas? Jos muistat kenen kanssa olit siellä, voisi se kertoa sinun lämpimistä tunteista häntä kohtaan. Hissin jumiutumisesta päättelen, että sinulla on jotakin seksuaalista ahdinkoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät tulevaisuutta ja pelkäät myös päätöksien tekemistä joilla voisit muuttaa tulevaisuutesi suuntaa.

Bussi- ja hissimatkasi kuvaa haluasi muutokseen, mutta et tunnu koskaan pääsevän perille, sillä aina ennen ratkaisevia tekoja epäröit ja pelkäät putoavasi vielä alemmalle tasolle missä nyt olet (pelko putoavasta hissistä).

Palaat aina vain uudelleen takaisin entiseen ja aloitat samat pohdinnat, että jotain tarttis tehdä.

Nouset bussiin tai hissiin, koskaan et pääse perille ja palaat takaisin lähtöruutuun.

Vierailija
4/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäiseen uneen: tulkitsen hissin miehen siittimeksi. Menikö hissi ylös vai alas? Jos muistat kenen kanssa olit siellä, voisi se kertoa sinun lämpimistä tunteista häntä kohtaan. Hissin jumiutumisesta päättelen, että sinulla on jotakin seksuaalista ahdinkoa?

Meillä on täällä Freud! :D

Vierailija
5/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samperi nyt. Lakatkaa tulkitsemasta unianne. Ne ovat tajunnanvirtaa ja jos niitä liikaa kelailee niin menee vain pää jumiin.

Vierailija
6/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissi on suljettu tila, joten kysessä on vaginasymboliikka.

Unen aikana tapahtuvalle kiihottumiselle on merkityksetöntä, onko vaginan supistelu alkamassa vai päättymässä (hissi ylös vai alas), sillä pysähtyvään hissiin jääminen viittaa enemmäkin orgasmin saannin vaikeuksiin in real life.

Samaa symboliikkaa on nähtävissä bussivaginassa, jota ohjaa joku muu kuin unennäkijä itse.

Bussin pysähtyy ennen päätepysäkkiä (orgasmi jää saamatta), mutta ei kuitenkaan unennäkijän omasta syystä, vaan ohjaajan (mies, miesystävä, fuckbuddy) huonoista suunnistustaidoista johtuen (klitoris, g-piste, anaali).

Erittäin voimakas Freudilainen uni.

Vierailija
7/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hissi on suljettu tila, joten kysessä on vaginasymboliikka.

Unen aikana tapahtuvalle kiihottumiselle on merkityksetöntä, onko vaginan supistelu alkamassa vai päättymässä (hissi ylös vai alas), sillä pysähtyvään hissiin jääminen viittaa enemmäkin orgasmin saannin vaikeuksiin in real life.

Samaa symboliikkaa on nähtävissä bussivaginassa, jota ohjaa joku muu kuin unennäkijä itse.

Bussin pysähtyy ennen päätepysäkkiä (orgasmi jää saamatta), mutta ei kuitenkaan unennäkijän omasta syystä, vaan ohjaajan (mies, miesystävä, fuckbuddy) huonoista suunnistustaidoista johtuen (klitoris, g-piste, anaali).

Erittäin voimakas Freudilainen uni.

Sen vanhan, sovinistisen pervosedän mielestä ihan kaikki mitä nainen ajatteli tai ei ajatellut, uneksi tai ei uneksinut liittyi seksiin ja ennen kaikkea peniskateuteen.

Onneksi nykyään jo tiedetään että hän luennoi vain omista traumoistaan.

/5

Vierailija
8/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on täällä Freud! :D

Freud on kuollut aikoja sitten. Oletko kenties kateellinen unien tulkitsioille? Vai mikä mahtaa olla sinun tarpeesi kettuilla?

Vierailija
9/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät tulevaisuutta ja pelkäät myös päätöksien tekemistä joilla voisit muuttaa tulevaisuutesi suuntaa.

Bussi- ja hissimatkasi kuvaa haluasi muutokseen, mutta et tunnu koskaan pääsevän perille, sillä aina ennen ratkaisevia tekoja epäröit ja pelkäät putoavasi vielä alemmalle tasolle missä nyt olet (pelko putoavasta hissistä).

Palaat aina vain uudelleen takaisin entiseen ja aloitat samat pohdinnat, että jotain tarttis tehdä.

Nouset bussiin tai hissiin, koskaan et pääse perille ja palaat takaisin lähtöruutuun.

Tähän liittyen tuli mieleen että näen usein myös unia, joissa kiipeän portaita mutta en koskaan pääse ylös. Joko minua huimaa enkä pysty kiipeämään tai portaat muuttuvat jotenkin oudoiksi eikä niitä voi kiivetä. AP

Vierailija
10/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei samperi nyt. Lakatkaa tulkitsemasta unianne. Ne ovat tajunnanvirtaa ja jos niitä liikaa kelailee niin menee vain pää jumiin.

On unia, jotka ovat vain tajunnanvirtaa. On vain päivän tapahtumien kelausta. Sitten on unia, jotka ovat THE unia - kaikki eivät niitä ole. Niistä on monella avautunut langanpää eteenpäin elämässä. Itse olen käynyt unikursseilla, ja oppinut paljon ihmismielestä.

Ykkönen

Vierailija
11/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On unia, jotka ovat vain tajunnanvirtaa. On vain päivän tapahtumien kelausta. Sitten on unia, jotka ovat THE unia - kaikki eivät niitä ole. Niistä on monella avautunut langanpää eteenpäin elämässä. Itse olen käynyt unikursseilla, ja oppinut paljon ihmismielestä.

Ykkönen

Ja mistä sen sitten tietää mikä on tajunnanvirtaa ja mikä ei? Oletan että unen ja etenkin sen tulkinnan mielekkyydestä ja helppoudesta.

Unikursseja pitää varmaankin samat tyypit jotka kouluttavat ihmisiä yksisarvishoitoihin?

/5

Vierailija
12/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen

Ja mistä sen sitten tietää mikä on tajunnanvirtaa ja mikä ei? Oletan että unen ja etenkin sen tulkinnan mielekkyydestä ja helppoudesta.

Unikursseja pitää varmaankin samat tyypit jotka kouluttavat ihmisiä yksisarvishoitoihin?

/5

Minun kurssin vetäjä oli psykologi ja psykoanalyytikko, hänen uskomuksistaan en tiedä.

En tiedä mistä muut ihmiset tietävät onko uni merkityksellinen vai en, mutta minulla näin: uni on kristallinkirkas, se ei unohdu, vaan sen muistaa vielä pitkään, se on niin voimakas että herättää.

Toki uskon, että pienempikin uni aina kertoo jotain, esim ylläoleva bussiuni. Unien tulkinnassa pitää olla aina varma siitä, että lhtee liikkeelle siitä, mitä symbolit itselle merkkaavat.

Vierailija
13/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti maaseudulla tuollainen uni tietää, että tätiä pannaan Helsingissä p*rseeseen.

Vierailija
14/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo nyt ole ihan tyypillisiä unia melkein kaikille ihmisille. Vai moniko näkee unta, missä hissi toimii niin kuin pitääkin, matkustaessa todellakin pääsee ajoissa ja vaivatta määränpäähänsä, kaupasta löytää ne tuotteet mitä etsiikin ja vessassakäyntikin sujuu kuin rasvattu...

Unissa nyt vaan asiat menee aina päin v"ttua.

Vierailija
15/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni nähnyt erilaisia hissiunia. Milloin hissi menee liian alas, porautuu siis jopa maan alle. Milloin hissi menee liian ylös sinne ullakkokerroksiin jotka vain jatkuvat. Milloin hissi kulkee sivuttain. Ja viime aikoina sellainen pilvenpiirtäjähissi, jonka vauhti on niin kova että täytyy pitää kiinni ettei heittelehdi hissikopissa ollessaan. Jos hissiunet jotain kuvaavat, niin ehkä stressaavaa elämänvaihetta.

Viime yönä näin unta että kuu törmää 23 tunnin jälkeen maapalloon. Eli tämä turma tapahtuisi siis ensi aamunyön aikana. Tämän tulkitsen vain siten että olen lukenut liikaa Michael Jacsoniin liittyviä asioita viime päivinä.

Vierailija
16/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä ja ahdistusta, ei sen kummempaa

Vierailija
17/17 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unet eivät merkitse mitään.

/thread

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi