Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pidätte rahaa käyttötilillä?

Vierailija
07.04.2019 |

Entä paljonko teillä on säästötilillä?
Siis käsittääkseni ihmisillä on yleensä käyttötili, säästötili ja lisäksi muita säästöjä, rahastoja, osakkeita jne. Mietin vaan, paljonko sillä käyttötilillä kannattaisi olla, korkoahan niistä ei saa. Ei tosin säästötileistäkään juurikaan. Oisko jotain 6000 käyttövara hyvä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan tilipäivänä laskut ja jätän 600e ruokaan ja bensaan, loput laitan säästötilille pahan päivän varalle. Näin teen kerran kuukaudessa. Säästötillä nyt 30000e.

samoin olen tehnyt jo noin 10 vuotta, erinomainen tapa. 600 kuussa on 20 euroa päivässä, jolla olen ajatellut että pitää pärjätä. tämä on pysynyt vaikka tulotaso on kolminkertaistunut 10 vuodessa.

nettovarat ovat kasvaneet 10 vuodessa 15 keur -> 300 keur.

Vierailija
22/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ruhtinaalinen kotihoidontuki tilillä joka kuukausi. Ei tosiaan varaa laittaa säästöön, jouduin hoitovapaalle jäädessä lakkauttamaan kasvutuottotilin ja olen niitä käyttänyt rahapulassa. Ei silläkään ollut kuin n500€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, johon tulevat kaikki tulot ja siitä maksetaan kaikki menot. Tällä hetkellä tilillä on n. 23.000 euroa. Ei ole siirretty muualle, kun on tarkoitus ostaa uusi auto. Me ollaan niin vanhanaikaisia, että ostetaan auto käteisellä. Tuon rahan pitäisi riittää uuteen autoon, koska vanhasta saa vielä yli kymppitonnin.

Vierailija
24/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä on vain palkka. Mulla ei ole tällä hetkellä säästötiliä, vaan lainatili. Siellä on saldoa yli 60 000. Sitä on nostettu 75 000 eli sieltä on otettu rahaa, käytännössä vuokrallaolevan asuntoni remonttiin. Maksan lainan pois, kunhan saan perinnön. Lisäksi osakkeissa on rahaa. Niitä en kuitenkaan mielelläni myy.

Vierailija
25/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla makaa tileillä n.87 miljardia euroa. Me Olemme osasyyllisiä. Ei tiedetä, mitä tehdä ylimääräisen 300.000 euron kanssa. Tuo raha jäi yli asunnonvaihdosta.

Ja joku nokkela tulee sanomaan, että ostakaa osakkeita. Meillä on niitäkin ja rahastot on kummallakin ja on sijoitusasuntojakin kaksi.

Vierailija
26/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 16000.

Vierailija
27/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niitä joutavia "keskusteluja."

Vierailija
28/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuussa tulee palkka ja silloin siirrän säästötilille sen mitä tilille on jäänyt edellisestä palkasta.

Vierailija
29/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen syyllinen. Tällä hetkellä käyttötilillä n 45 000 euroa, mutta en juuri nyt halua ostaa lisää osakkeitakaan, koska ihan varmasti tämän vuoden aikana rytisee osakemarkkinat alas. Ja koska en jaksa vartin välein seurata tilannetta, en uskalla enää pitää osakkeita. Myin viimeiset pois n. kuukausi sitten.

Vierailija
30/30 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari sataa. Taloustili on erikseen, siellä on yleensä koko ajan viitisen tonnia. Taloustililtä siis maksetaan lainat ja laskut, kodinkonehankinnat ym, sille tilille ei ole korttia. Säästötilille kerään rahaa ja ostan sen muutaman kerran vuodessa tyhjäksi rahastoihin ja osakkeisiin, joissa on kiinni tällä hetkellä jotain 50000.

Mutta siis käyttötilillä en pidä muuta kuin sen mitä menee ruokaan ja bensaan, ihan jo turvallisuussyistä jos maksukortti varastetaan tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan