Miten saa pakasteranskalaisista parhaita? Ei friteerauskeitintä
aion hankkia friteerauskeittimen mutta nyt mietin että kannattaisikohan ranskikset kierittää oliiviöljyssä ennen uunia. Ja uuni kai aika kuumaksi, ehkä 230- mitenhän kiertoilma vai pelkkä ylävastus. Ranskalaisten seuraksi samalle uumivuoalle laitan rapen lohileikkeen (pakaste sekin), paiston jälkeen lohileike kastellaan läpimäräksi (paneroitu siis) sitruuna mehulla. Oheen tulee pussillinen herneitä ja runsas tomaattisipulikompotti.
En ole aikoihin tehnyt ranskalaisia mutta ne eivät oikein onnistu minulla koskaan.Vinkkipyyntö otsikossa
Kommentit (12)
Paistat pannulla. Tai tosiaan friteeraat kattilassa.
Ei niistä hyviä uunissa tule. Sitten kannattaa jo tosiaan tehdä tuoreita.
Mutta kun voi tehdä tuoreesta parempiakin esim. valkosipuli-lohkoperunoita, niin miksi tehdä ranskiksia väellä ja vängällä?
Sinccis
Työnnät ne pakaste-ranskalaisesi roskiin ja käyt ostamassa ihka oikeita perunoita, niin saat kunnollista.
Sinccis
Pienissä erissä paistinpannulla tai kattilaan öljyä ja kypsennät siinä. Kattilassa sitä samaa öljyä voi käyttää useaan satsiin samana päivänä. Tarvit tietenkin toisen kattilan mihin kaadat samalla kun perunat jää siivilään minkä läpi kaadat. Samalla systeemillä olen tehnyt sipsejä. Laiska jätkä eikä jaksanut kauppaan niin siivutin juustohöylällä ja kypsentelin pikku erissä kattilassa. Arvaa oisko ollut helpompi hakea kaupasta?
Vierailija kirjoitti:
Työnnät ne pakaste-ranskalaisesi roskiin ja käyt ostamassa ihka oikeita perunoita, niin saat kunnollista.
Sinccis
Whatever
Vierailija kirjoitti:
Pienissä erissä paistinpannulla tai kattilaan öljyä ja kypsennät siinä. Kattilassa sitä samaa öljyä voi käyttää useaan satsiin samana päivänä. Tarvit tietenkin toisen kattilan mihin kaadat samalla kun perunat jää siivilään minkä läpi kaadat. Samalla systeemillä olen tehnyt sipsejä. Laiska jätkä eikä jaksanut kauppaan niin siivutin juustohöylällä ja kypsentelin pikku erissä kattilassa. Arvaa oisko ollut helpompi hakea kaupasta?
Reikäkauha anyone?
Ostat tikkuranskiksia, ohuita ja hyviä. Ei mitään paksuja ja poimutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Sama kypsennysongelma se on niidenkin perunasoirojen kanssa. Plus lisävaiva.
Mä tilasin Klingelistä sellaisen paistinpannulle laitettavan friteerauslevyn. Se on aivan loistava! Rasvaa kuluu tosi vähän verrattuna varsinaiseen uppopaistoon - riittää kunhan pannulle laittaa niin että ehkä 0,5 cm kerros tulee siihen. Ritilä toimii niin että kuuma öljy kiertää ritilän rei'istä niin että ranskiksen tulee joka puolelta rasvassa kypsennetyiksi, vaikkei rasvaa olisi riittävästi upottaakseen perunat kokonaan. Isompia tuotteita kuten falafelpullia kannattaa tuossa vähän käännellä paiston aikana, mutta ranskikset menee ilmankin.
Ostat kunnon ranuja esim mummon poimutetut. Kun alkoi noita hankkia niin ketsuppiakaan ei oo enää tarvinnut ostaa. Menee sellaisenaan ilman mausteita.
https://www.biltema.fi/koti/keittiokoneet/rasvakeittimet/ilmafriteeraus…
Ei öljyjä, halpa, saa kaikkea muutakin hyvää....
Friteeraamalla kattilassa.