Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahti vai Jyväskylä - kumpaan muuttaisit jos olisi pakko?

Vierailija
07.04.2019 |

Lahti lähempänä stadia mutta ankeampi, Jyväskylässä kivoja asuntoja mutta onko mitään muuta... Muuttoa harkitsen mahdollisesti jompaankumpaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut molemmissa, toisessa opiskelun, toisessa työn takia. Molemmissa kyllä viihdyin, kaupunkeja siinä missä muutkin.

Vierailija
2/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat tietenkin sinne, johon on jokin syy muuttaa. Siis esimerkiksi työ- tai opiskelupaikka paikkakunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä on hyvät mahdollisuudet opiskella ja lahteen verrattuna todella rauhallinen paikka asua.

Vierailija
4/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Jyväskylässä aikoinaan kahdeksan vuotta. Kavereita minulla on molemmissa paikoissa, joten monesti on tullut käytyä. Voisin asua molemmissa. Tarpeeksi ihmisiä, palveluita ja vettä ympärillä.

Vierailija
5/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahteen milloin vaan, Jykylään en ikinä koskaan milloinkaan.

Vierailija
6/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti täynnä narkkareita ainakin. Jyväskylä kaunis kiva mesta.

Vierailija
7/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylään ehdottomasti. Lahdesta sain opiskelupaikan mutta en ottanut sitä vastaan koska kaupunki niin vastenmielinen.

Vierailija
8/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti on tosi kiva.Huumehörhöjä on niin paljon,että välillä tuntuu kuin olisi sisällä jossain zombie leffassa.

Vierailija
9/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkeja ja muita epämääräisiä tyyppejä riittää kyllä Jyväskylässäkin. Etenkin lämpimämmillä keleillä kävelykadulla ja Matkakeskuksella palloilee jos jonkinlaista puistokemistiseuruetta ja mieleltään häiriintyneitä ihmisiä, eivätkä kaikki todellakaan malta pyöriä omissa oloissaan. Huutelijoita, sönköttäjiä ja rahan kinuajia riittää.

Vierailija
10/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti on kiva kaupunki. Jyväskylästä ei ole kokemusta.

Vierailija
11/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on ainakin tylsä paikka, keskusta hiljainen (lukuunottamatta tietysti ördääviä ukkoja ja nistien näköisiä yläkouluikäisiä hengailemassa) ja mielenkiintoisia tapahtumia oikeastaan vain kesäisin. Yliopisto on ok ja on kivaa, kun on luonto lähellä, mutta siihen ne hyvät puolet jääkin.

Vierailija
12/31 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvinkin muuttaa Jyväskyllään. Harrastan metästystä ja siellä on tähän paremmat mahdollisuudet kuin Lahdessa. Itse asiassa olen miettinyt ihan vapaaethoisesti Jyväskylään muuttamista. Työnatajalla on siellä konttori, joten siirto voisi hyvinkin onnistua jos haluaisin.

Vierailija
13/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahti on tosi kiva.Huumehörhöjä on niin paljon,että välillä tuntuu kuin olisi sisällä jossain zombie leffassa.

Olen asunut Kontulassa ja Sörnäisissä, että onkohan yhtä paha? :D Asuntoa katselisin mieluiten jostain rauhalliselta alueelta toki, keskusta-asuminen ei kiinnosta.

-Ap-

Vierailija
14/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat tietenkin sinne, johon on jokin syy muuttaa. Siis esimerkiksi työ- tai opiskelupaikka paikkakunnalla.

Kivaa ja kohtuuhintaista asuinaluetta mietin ja maisemanvaihdoskin tekisi hyvää, olen kyllästynyt Helsinkiin. Työt ei ole ongelma kun kulkevat mukana :) Jyväskylässä sukulaisia joten on tullut käytyä jonkin verran, Lahti taas olisi lähempänä Helsinkiä jos tänne kuitenkin kaipaan jotain tekemään. Ihan mihinkään pikkupaikkakunnalle en halua myöskään koska olen ja haluan olla autoton.

-Ap-

Vierailija
15/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Jyväskylään ilman muuta! Olen siitä lähettyviltä kotoisin ja vaikka maailma on minut pois Keski-suomesta vieroittanut, muuttaisin sinne kyllä mielelläni takaisin.

Ihanat maisemat ja luonto ja ihana kaupunki. Ei lahdessakaan varmaan mitään vikaa ole, mutta silti valitsen Jyväskylän.

Vierailija
16/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä vaikuttaa kivalta paikalta kun olen siellä joskus vieraillut. Lahdessa en ole käynyt mutta olen kuullut siitä lähinnä huonoa.

Vierailija
17/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän Lahdessa on yksi Suomen suurimmista vastaanottojeskuksista?

Vierailija
18/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kumpaan vaan. Tai lähes mihinkä vaan Suomeen täältä eteläeurooppalaisesta miljoonakaupungista.

Vierailija
19/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahti on enempi duunarikaupunki. Jyväskylässä on yliopisto ja sen myötä henkisesti vireempää meininkiä.

Vierailija
20/31 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tämän keksit? Oletko edes asunut Lahdessa? Eiköhän niitä narkkeja löydy huomattavasti enemmän sieltä kehä kolmosen sisäpuolelta kuin täältä Lahdesta. Oikeasti Lahti on kiva ja rauhallinen pikkukaupunki, jossa paljon puistoja ja loistavat ulkoilumaastot.

Myös Jyväskylä kiva kaupunki ainakin kesäisin.