Alkoholittomat ihmiset, onko teillä koskaan kivaa? Mitä teette tylsinä hetkinä?
Siis oikeasti kivaa ja hauskaa? Jotain sellaista hauskaa mitä voi muistella vielä vuosien päästäkin, että olipa kivaa? Kun teillä on tylsää, niin miten selviätte siitä? Mitä teette? Tämä ei ole provo, vaan ihan oikea kysymys.
Kommentit (48)
Minulla on käytössäni siskoni vanha pyörä. Muutama vuosi sitten hän tokaisi: "Mulla on ollu paljon hauskempia hetkiä tuon pyörän kanssa kuin sulla." En ollut siis silloin vielä juonut, koska olin alaikäinen ja kiltti tyttö. Sillon ja nyt tuo tokaisu on ihan absurdi. Mistä hän sen tietää miten hauskoja hetkiä minulla on ollut? Minulla oli tapana pyöräillä ympäriinsä ystäväni kanssa ja monet kerrat nauroimme vedet silmissä samalla jutellen. Ei pelkät ryyppyreissut ole hauskoja, jos on oikeanlaisessa seurassa.
En ole alkoholiton, mutta enpä jatkuvasti juokaan.
Esim. luen, surffailen netissä(vaikka vauva- palsta), teen kotitöitä, kyläilen, juttelen puhelimessa jonkun kaverin kanssa...
Katson vaikka telkusta tai YLE Areenasta jonkun hyvän dokkarin tai elokuvan.
Joka ilta katson uutiset.
Viikonloppu on mennyt perheen kanssa, juuri käytiin nuorimman lapsen kanssa keilaamassa.
Erilaisia tekniikkaan liittyviä harrasteita minulla on myös.
Mun oli lähestulkoon pakko lopettaa alkoholin käyttö, kun aina juodessa tuli aivan hirvittävä krapula, ihan parista juomastakin. Kyllästyin siihen, että puolet viikonlopusta meni täysin hukkaan kärsiessä. Elämäni paras päätös kun jätin alkoholin. Nyt vasta hauskaa onkin eikä tarvitse kärvistellä huonon olon ja omantunnon kanssa. Nykyään juon ehkä kolme kertaa vuodessa, mutta taitaa tuokin loppua koska se nousuhumala kiva ei ole niin kivaa että jaksaisin kärsiä krapulaa.
Ei ole tylsiä hetkiä.
Juon joskus 1 lasin viiniä ruuan kanssa. Kaapissa meillä on yli 50 pll kaikkea mahdollista ollut jo vuosia.
Ap, kysyn samalla lailla ihan tosissani että kuinka alkoholi auttaa tylsyyteen? Esim siis istut yksin kotona, sulla on tylsää.. Juot alkoholia ja yhtäkkiä sulla onkin haha-hauskaa siinä yksin sohvalla istuessa ilman että mikään muu muuttuu? Ei mulle tule alkoholista mitään "kaikki on kivaa" fiilistä, ei ole koskaan tullut. Ehkä siksi en nyt oikein saa ollenkaan kiinni ajatuksestasi kuinka alkoholi karkottaisi tylsyytta.
Sun kysymykseen taas, mulla on harvoin "hauskaa" siinä mielessä että naurattaisi. Mulla ei ole kavereita, puoliso on hyvin totinen, ja työympäristö ei ole mitenkään nauravainen. En edes muista milloin olisi nauranut, siitä voi olla jo vuosia niin surullista kuin se onkin 😕. Mutta ei alkoholi tätä mitenkään parantaisi, enintään tulisi hirveä masennus humalassa tästä tilanteesta.
Minulla on aina kivaa enkä osaa kuvitella, miltä tuntuisi jos ei "ole mitään tekemistä". En ole absolutisti, vaikka alkoholia tulee käytettyä vain ehkä pari kertaa vuodessa. Juon harvoin mutten koskaan humalahakuisesti, esimerkiksi häissä tai erikoisemmilla illallisilla voin ottaa alkumaljan tai lasin viiniä ruoan kanssa, joskus iltaa istuessa ehkä siiderin. En pidä alkoholin mausta, juon mieluiten vettä. Koen alkoholin viihdekäytön rahan ja ajan tuhlauksena. Käyn mieluummin vaikka kahvilla ja syön jonkun herkullisen leivoksen, kuin käyttäisin sen rahan vaikka oluen ostoon.
Harrastan paljon erilaisia kiinnostavia asioita, tapaan ystäviä ja sukua, kotona luen kirjoja, katson elokuvia, neulon, leivon jne. Kädentaidot kiinnostavat ja opettelen uusia juttuja. Aika ei meinaa millään riittää kaikkeen, mikä kiinnostaisi. :)
Koita olla ajattelematta ”tylsyyttä”, keksiä sen tilalle jotain muuta haaveilua mieti mitä elämältä haluat jne. Alkon kanssa kun ne ajatukset yleensä poikkeaa todellisuudesta niin sitä on ihan pihalla aluksi kun lopettaa se tylsyys nyt tulee olemaan, mutta sen muuttamiseen voit vain itse vaikuttaa