Demareiden pitäisi tehdä kunnon sukupolvenvaihdos, imagon päivittäminen sekä vaihtaa nuoret ja naiset johtoon!
Demareiden ongelma on tämä ay-setien imago. Päästäisivat siellä naiset valtaan takaisin, esim. Jutta Urpilainen (en vieläkään ole toipunut siitä, miten häntä kohdeltiin aikanaan) tai Sanna Marin. Puolueen aate suoraan sivuilta lainattuna on täysin esim. mun arvojen mukaista, mutta nää vanhat ay-sedät pilaa puolueen maineen! Pelkään että näissä vaaleissa tämä Rinteen sekoilu sataa Halla-Ahon laariin :(
"SDP:n ihanteena on yhteiskunta, jossa vapaus voittaa alistamisen, humaanisuus suvaitsemattomuuden ja oikeudenmukaisuus itsekkyyden. Meille demareille tärkeää on työ ja työelämä, julkiset palvelut ja turvalliset asuinympäristöt, heikoimmista huolehtiminen, ympäristöongelmien poistaminen sekä sivistyksen vaaliminen. "
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset on ihan vapaita asettumaan ehdolle ja tulemaan valituksi.
Luitkohan nyt kunnolla. Tarkoitan puolueen johtoa, jota ay-sedät pitää vallassaan, vaikka se johtaa heidänkin vallan menettämiseen, kun puolue heidän johdollaan ei pääse täyteen potentiaaliinsa :(
Puoluehan alkaa olla kohta nuorien kukkopoikien käsissä, nimittäin Lindtmanin ja Harakan. Ajatukset ovat vahvasti kaukana elävästä elämästä. Kuka esimerkiksi pystyisi tekemään Harakan käsittämättömästä lähialvihömpötyksestä totta muuten kuin että palkataan 200 000 virkahoomäniä lisää.
Hezarin yleisönosastossa joku tänään ihmetteli, miksi kaikki ehdokkaat keskittyvät miettimään sitä, miten Suomessa rahaa jaetaan, mutta juuri ketään ei kiinnosta se, miten sitä jaettavaa ensin tehdään. Demarit ovat malliesimerkki tästä.
Se että nuoret naiset laitetaan johtoon, ei sinänsä takaa mitään. Pelkkä naisten liirumlaarumi karkoittaa kaikki duunariäijät persuihin, samoin eläkeläiset. Isossa puolueessa pitäisi olla laajalla rintamalla valovoimaisia poliitikkoja joka lähtöön niin nuorille kuin vanhoille. Se on totta että demareissa on vähän hakusessa sellaiset henkilöt. Se johtuu varmasti siitäkin että suuri osa puolueen valovoimaisista edustaa suuria ikäluokkia ja siirtyvät tai ovat siirtyneet eläkkeelle.
Aina jauhetaan että joka paikkaan pitäisi laittaa naisjohtajia. Olen pitkän urani aikana huomannut että naiset voivat olla ihan yhtä huonoja tai hyviä johtajia kuin miehetkin. Pitäisi katsoa henkilöä ja pätevyyttä eikä pelkästään sukupuolta. Olen itse nainen.
Ai niin kuin kokoomuksessa on tehty? Eiku...
Kauhistus, näiden haataisten ja marinien kanssa. Sitä elätettäviä määrää minkä he hyvä
naivia herttaisuuttaan tänne ottaisivat. Siinä ei valtion kirstun pohjalle jäisi vanhustenhoitoon senttiäkään rahaa.
Miten Urpilaisen ja Marinin Demarit eroaisi Anderssonin Vasemmistoliitosta?
Nuoret naiset on ihan vapaita asettumaan ehdolle ja tulemaan valituksi.