Maskulaisnainen maksoi viallisesta muumimukista 6100 euroa - ”Päätin, että minun on pakko tulla ja huutaa muki”
Maskulainen Alyona Juntunen on mahdollisesti maailman harvinaisimman muumimukin ostaja. Juntunen huusi itselleen Janakkalan Turengissa sunnuntaina mukin, jossa esiintyy keskeltä katkennut Vilijonkka. Juntunen maksoi mukista 6100 euroa.
Jutunen kertoo harrastaneensa muumimukien keräilyä nelisen vuotta. Mukien lisäksi hänen harrastuksiinsa kuuluu harvinaisten Louis Vuittonin laukkujen keräily.
– Näin mukin lehdessä ja päätin, että minun on pakko tulla ja huutaa muki.
Alyona Juntusen sunnuntaina huutama muumimuki ei ole hänen kokoelmansa kallein. Arvokkain on hänen mukaansa Fazerin muumimuki, jonka arvo on tällä hetkellä yli 10 000 euroa.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, mutta kyllä tämä miss mikälie asuu varsinaisen Maskun alueella, ei siellä Lemussa enää...
Osoitetiedot oli helppo selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli miten oli, mutta kyllä tämä miss mikälie asuu varsinaisen Maskun alueella, ei siellä Lemussa enää...
Ahaa, kaikkien firmojen osoitteet ovat rekistereissä edelleen lemun linnassa.
Ei ihan kaikkien. Katsoo puhelinnrojen perusteella, niin äkkiä löytää oikean osoitteen.
Aiemmat ostokset lohduttanee:
https://www.seiska.fi/Uutiset/Tero-Takamaa-pyysi-Arabiankin-takaisin-ha…
Sehän perui kaupat. Mukin kahva oli rikki ja uudelleen paikalleen liimattu.
Tämä näky harvinaisessa muumimukissa sai mystisen aurinkolasinaisen perumaan 6 100 euron kaupat – asiantuntijalta kylmä arvio mukin nykyarvosta https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006064413.html
Kannatti ostaa joo... Murtuma kahvassa ja mukilla ei mitään arvoa muutenkaan. Kaupat perui.
Wenzel Hagelstam vain nauroi.
Onkohan mukissa särö, jos se on alunperin tehty valkoiseksi jäävien mukien linjalla ja sieltä laitettu sekundapinoon. Sitten kun on testattu uutta kuviota, siihen on käytetty sekundamukeja. Se kai selittäisi myös leiman pohjassa, jos valkoiset mukit on tarkistettu vasta leimaamisen jälkeen tarkemmin.
Särökäänne ei yllättänyt mutta nauratti.
Onkohnan tytöllä vähän turhan suuri viikkoraha
Aina vaan paranee. Nyt se valittaa, miten julkisuuden saaminen ei ollutkaan kivaa.
"Sosiaalisessa mediassa Alyona Juntusta on syytelty kaupan peruuntumisen jälkeen muun muassa huijariksi.
– Kyllä. Olen saanut kuulla olevani huijari, läski, minulla on kuulemma tekohampaat ja peruukki päässä. Ihmiset osaavat olla ilkeitä. Mieli ei ainakaan ole parantunut tällaisten kommenttien myötä, Juntunen kertoo.
– Tällaisten kommenttien myötä ajattelin, että en tänään enää vastaa kenenkään viesteihin tai puheluihin enkä soita kenellekään takaisin. Päätin kuitenkin, että voin puhua asiasta.
"Täysin paikkansapitämättömiä asioita"
Myös Juntusen yksityiselämää on "ronkittu".
– Minusta puhutaan täysin paikkansapitämättömiä asioita. Kirjoitin aiheesta jopa Facebookissa, siitä, miten tuollaisista kommenteista on tullut paha mieli. Kiusaaminen on Suomessa aikamoinen ongelma, Juntunen sanoo.
Alyona Juntunen aikoo mennä lähitulevaisuudessa uudelleen Huutokauppakeskus Turengin huutokauppoihin.
– Minulta löytyvät kaikki mahdolliset muumimukimallit, joten harvinaiset mukit kiinnostavat. Aion kyllä ottaa oman suurennuslasin mukaan, Juntunen naurahtaa."
Vierailija kirjoitti:
Sai oman 15min julkisuutta lehtien palstoilla. Ennen oli vaan pienen piirin julkkis nyt jo pari päivää ollu iltapäivälehtien kannessa
ihan saman julkisuuden olis saanut jokainen viallisen mukin ostaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sai oman 15min julkisuutta lehtien palstoilla. Ennen oli vaan pienen piirin julkkis nyt jo pari päivää ollu iltapäivälehtien kannessa
ihan saman julkisuuden olis saanut jokainen viallisen mukin ostaja.
Perseaukiset vauvapalstalaiset on vaan kateellisia.
Ois ennemmin antanut mulle,ois tuplannut mun vuositulon.
Vierailija kirjoitti:
Perui kaupan punaisesta mukista. Aiemmin ostanut sinertäviä 2kpl.
Miksi perui kaupat? Mukihan oli vielä viallisempi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perui kaupan punaisesta mukista. Aiemmin ostanut sinertäviä 2kpl.
"Seiska tavoitti myös muumimukien uuden onnellisen omistajan Alyona Juntusen.
- Mukit ovat täällä minulla kotonaa jo. Olen oikein tyytyväinen niihin. Maksoin mukeista yhteensä 2 300 euroa. "
Muumimukista käytiin tiukka huutokauppa, ja myyntihinnaksi asettui lopulta 6100 euroa.
Mainos
MTV Uutiset tavoitti mukin ostaneen maskulaisen Alyona Juntusen, joka kertoo halunneensa jotain sellaista, mitä muilla ei ole. Juntunen olisi ollut valmis maksamaan mukista enemmänkin.
– Ajattelin, että kymppitonni on minun maksimi. Siellä oli kaikki provikat sun muut, joten muki tuli maksamaan minulle kaikkiaan 7390 euroa.
Alyona Juntunen
Töitä 24 tuntia vuorokaudessa
Juntunen kertoo olevansa muun muassa rakennusalan yrittäjä, jolla on kaksi yritystä. Mukana on myös kansainvälistä yritystoimintaa.
– Teen töitä 24 tuntia vuorokaudessa, että saan myös harrastaa omia harrastuksia.
Juntunen arvioi, että hänellä on muumimukeja entuudestaan noin viisisataa kappaletta. Tarkkaa määrää hän ei tiedä.
– En ole koskaan laskenut niitä. Laitan vain kaappiin.
Kaapista löytyy muitakin arvokkaita muumimukeja, kuin tänään hankittu. Juntunen sanoo hankkineensa taannoin kaksi muumimukia 2300 eurolla.
Mainos
– Se oli ihan hyvä kauppa.
Juntusella on myös muita kalliita harrastuksia.
– Louis Vuitton. Eli näitä laukkuja keräilen. En osaa sanoa tarkasti, kuinka monta niitä on. Kyllä niitä jonkin verran löytyy.
Juntunen keskittyy laukkujen keräilyssä harvinaisiin yksilöihin.
----
Naurahdin tuolle " Teen töitä 24 tuntia vuorokaudessa, että saan myös harrastaa omia harrastuksia", milloin hän sitten ehtii harrastamaan mitään, jos kerran tekee töitä 24 tuntia vuorokaudessa
Tuskin muki olisi suomeen jäänyt! Japanin markkinoille olisi varmaan tarjonnut huikealla summalla, jos ei olisi ollut tuota "virhettä! Japanissa kun kaikki muumitavara menee erittäin hyvin kaupaksi ja rikkaita löytyy! Olisi saanut "kivat" välirahat!
Thaikuissa äkkäävät suomalaisten typeryyden ja alkavat tekemään vaan tuota roskiskamaa. Siinäpä kelpo tienesti jollekin alipalkatulle työntekijälle.
Onko tää ketjussa linkattu aiempien vikamukien myyjä Tero Takamaa sen super isi-Tomin veli? Sen veli on Tero... mut onko sama mies?
Onko tietoa notta kenes muija tää on?
Sorrun ehkä stereotypioihin mutta ei vaikuta siltä että olisi itse moisia masseja tehnyt.
Myös nimi on outo.