Äitini, kummit ja moni muu haukkuu vauvamme tulevaa nimeä...
... ei suostu kutsumaan häntä ko. nimellä Elli Ilona. Äitini puhuu Elinasta ja kummi Elisasta. Ihan kuin oikeaa nimeä ei olisi olemassakaan. Arvatkaa kuinka loukkaa!!
Kommentit (15)
Miksi eivät suostu sitä käyttämään? Outoja.
Elli on hyvin lempinimimäinen joten en ihmettele kummia ja äitiäsi
Itse kummi on mun lapsuuden ystävä.
En minä ainakaan ymmärrä, mikä siinä ärsyttää. Sano vain reippaasti Elliksi, kyllä ne ajan mittaan sen tajuavat...
Yks tuttu kerto suunnitellun nimen ennakkoon. Sukulaiset kommentoi sitä sanomalla, että on mustalaisten nimi. Ihan normaali suomalainen nimi oli. Eivät sitten laittaneet sitä lapselleen.
Minusta valitsemasi nimi on kaunis!
niiltä jotka yleensäkkin arvostelevat vanhempien antamaa nimeä omalle lapselleen. Onnea teille vauvasta ja tsemppiä, tyttö on teidän.
Nimi on Ukko. Lähipiirissä ei niin moukkia kyllä pidettäiskään, keskenään saisivat olla jos idiooteiksi ryhtyisivät.
Mä jo hetken mietin nimen vaihtamista. Mieheni sitä mieltä, että meidän vauva ja nimi!
Ellihän on kiva pirteä nimi ja siinä vielä Ilona " kaverina" niin ei vois tyttölapsella positiivisempi nimi olla :)
Sit ehkä ymmärtäisin jos olisitte antamassa jotain nimihirvitystä, mutta kun tavallinen nimi, niin ei voi käsittää.. Todella typerästi käyttäytyvät.
Jos jo annettua nimeä haukkuvat niin vielä tyhmempää. Mulla samankaltaisia kokemuksia; esim. isomummolla oli tytölle keksimänsä nimi joksi häntä kutsui. Pitkin hampain kasteen jälkeen alkoi käyttää oikeaa nimeä vaikka totesikin ettei ole hänen mielensä nimi.... Mutta vanhemmat sen nimen antaa. Ei se kaikkia voi miellyttää, älä ota kuuleviin korviisi. Toki idioottimaista kutsua lasta väärällä nimellä jos oikea nimi jo tiedossa!
Ja muutenkin, meillä vauvalle ainakin annettiin nimi heti synnärillä. Siis hän oli sieltä lähtien " Matti" . Emme kertoneet, että lapselle tulee nimeksi Matti, vaan että hän ON Matti. Nimi oli päätetty ja annettu. Kasteessa lapsi otetaan srk:n jäseneksi ja käytännön asioiden helpottamiseksi siinä samalla ilmoitetaan nimi väestörekisteriin. Nimen voisi ilmoittaa vaikka heti synnäriltä kotiuduttua ja kastaa lapsen vaikka vasta 6kk iässä. Ei nimen annolla ja kasteella ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Älkää ihmeessä vaihtako muiden mielipiteiden takia.
Meidän tyttömme ensimmäinen nimi on täysin suomalainen, mutta hieman harvinaisempi. Kukaan ei kommentoinut sitä meille suoraan, mutta yksi isoisä kutsui tyttöämme ehkä kolme ensimmäistä kuukautta molemmilla nimillä. En kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomioita, koska käytti kuitenkin oikeita nimiä. Nykyään hänkin ihan sujuvasti käyttää vaan ja ainoastaan kutsumanimeä.
Kyllä ne kummit ja sukulaiset tottuvat nimeen.
Jonkin sortin kunnioitusta pitäisi olla tuossa asiassa...