Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on virpomispäivä?

Vierailija
06.04.2019 |

Tiedän hommata "palkat" valmiiksi. :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpomispäivä on palmusunnuntai.

Palkat haetaan pääsiäispäivänä.

Virvotaan vain sukulaiset, kyse ei ole halloweenkarkinkerjuusta kaikilta vierailta.

t. karjalalaistaustainen

Vierailija
2/6 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikon sunnuntaina odotellaan virpojia. Olen kerrankin varautunut suklaamunilla. En edes muista koska olisi ollut kylläkään virpojia liikenteessä meidän talossa.  Itsekin olin aikanaan noitana, kyllä saatiin suklaata ja markkoja ihan kivasti. Mutta näitä halloween keppostelijoita en halua oveni taakse. Kerran satuin olemaan eteisessä kun eräät pojat kiersivät ovien takana, taisivat vaan huutaa böö kun joku avasi oven, joka myös sulkeutui samantien, vähän pöljää ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku katkera, jonka ei ole annettu lapsena virpoa.

Vierailija
4/6 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäislauantaina 20.4.2019.

Vierailija
5/6 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siinä jotain taikauskoista on. Muistan vuosien takaa erään kerran, kun tulin täysin yllätetyksi ja eihän mulla ollut mitään makeaa. Ensin aattelin antaa banaaneja tai jotain, sitten annoin kukkarosta muutamat 2e kolikot molemmille. Se kevät ja koko loppuvuosi oli täynnä onnenkantamoisia mitä lie sattumaa sitten. Miten musta tuntuu, että omassa lapsuudessa virpojia oli runsaasti liikkeellä, tänä päivänä ei ehkä enää niinkään.

Vierailija
6/6 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäislauantaina 20.4.2019.

Miksi tätä on alapeukutettu? Tämähän on ihan oikein. Pohjois-Pohjanmaalla virpomispäivä on pääsiäislauantai. Samana lauantaina poltetaan myös pääsiäiskokkoja. En tiedä missä kulkee "rajat" noissa virpomispäivissä, mutta oman alueeni virpomiskulttuurin tiedän. Eri alueilla on eri virpomispäivät, eli ne ovat palmusunnuntai ja pääsiäislauantai asuinpaikasta riippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi