Mikä oli lapsuuden/nuoruuden unelma-ammattinne ja mitä teistä tuli?
Oletteko tyytyväisiä siihen miten elämä vei ammatillisesti, vai mietityttääkö joskus?
Minä voin aloittaa; halusin aina lapsena ja nuorena lääkäriksi tai delfiininkouluttajaksi. Lukioaika lääkis vei voiton (ihme kyllä :D), mutta kolmen epäonnistuneen yrityskerran jälkeen pääsykoeopiskelu alkoi rasittaa liikaa ja hautasin mielessäni tämän haaveen. Hain ja pääsin opiskelemaan psykologiaa.
Vuoden psykologian opiskelujen jälkeen lääkis kuitenkin kaiversi vielä, ja nyt syksyllä alkaa opiskelut kohti lapsuuden haavetta. :)
Mun avomies puolestaan halusi roskakuskiksi hienon roska-autojen takia, mutta hänestä tulikin tylsä ekonomi. :D
Kommentit (7)
Haaveena neurokirurgi, mutta olen osastonsihteeri 😄
Tajusin jo hyvin nuorena elämän mielettömyyden ja päätin olla osallistumatta siihen isommassa määrin. Olen silti joutunut ohjelmistoalalle.
Mulla oli kolme haavetta, kuvataiteilija, kirurgi tai ydinfyysikko. Kuvataiteilijuudesta haaveilin jo ennen kouluikää ja se minusta tuli.
Opettaja tai kampaaja. Minusta tuli markkinointipäällikkö.
4 jatkaa vielä
Ammatinvalinnan suhteen olin kriisissä vähän yli kolmikymppisenä. Päätin vaihtaa alaa ja jättää taiteilijuuden harrastukseksi. Luin lääkiksen pääsykokeisiin, mutta en sitten lopulta mennytkään niihin, koska havaitsin olevani jo unelma-ammatissa. Sen jälkeen en ole ollut kriisissä ammatinvalinnan suhteen, vaikka joskus tulee mieleen, että taloudellisesti olisin pärjännyt lääkärinä paremmin.
Niin voisin sanoa vielä, että olen nainen ja 23vee :)