Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei hoida lapsia ja kotia, vaan laittaa kaiken voimansa työntekoon….

Vierailija
05.04.2019 |

Siinäpä tuo ongelma kokonaisuudessaan. Hän lähtee siis aamulla aikaisten töihin ja tulee töistä niin, että olen ehtinyt tehdä ruoan valmiiksi. Sen jälkeen hän ottaa pienet torkut ja tyypillisesti koomailee illan ja menee aikaisten nukkumaan, että jaksaa seuraavana päivänä. Hän on jatkuvasti uupunut ja burnoutin partaalla, koska työ syö hänen koko energiansa. Hänen edeltäjänsä työssä veti burnoutit ja kaikki vanhat työkaveritkin ovat tehneet saman. Sou….duuni on kamikaze-tyylinen. Olen ehdottanut, että lopettaisi moiset, mun palkalla kyllä eläisi….ja helposti voisin hankkia vielä lisääkin, jos joku auttelisi kotona mua, että mulle jäisi aikaa duunata lisää. Nytkin minä maksan kaiken elämisen….vaimo maksaa bensansa ja jotain henkilökohtaisia menoja….ei muuta… Koska mä hoidan ruokakaupatkin, niin makselen enemmän niitäkin menoja.

Minä hoidan lapset aamulla koulutielle ja hän pääsee aikaisten töihinsä. Yleensäkin hoidan lähes kaiken….vaimosta ei usein ole edes auttajaksi ja nyt ollaan just laskeutumassa työjaksoon, jossa hän ei pysty kotona yhtään mihinkään. Oikeastaan hän ei tee niin kovin pitkää päivää, mutta ei vain sen jälkeen energiat riitä mihinkään. Näin lähes kaikki kaatuu minun niskaani. Minä laitan ruoat, huolehdin lapsista ja kodista.

Mitä toivoisin? Että hän ei olisi niin kuollut joka ilta. Että antaisi huomiota lapsille….nyt jos vaikka mun lapsi tulee edes puhumaan, niin hän sanoo, että ei jaksa nyt puhua.,,,,,ja menee koneelle vääntää jotain työmailia. Omaa lastaan käyttää parina iltana harrastuksissa….vertailun vuoksi mä käytän monena päivänä. Ja niin….käytännössä teen kaiken ruoan, kaiken pyykinpesun ja siivouksen. Vaimo tuntuu kuvittelevan, että meillä on joku kotitonttu Dobby, joka duunaa kodin….ruoat yms. ikään kuin ilmestyvät itsestään….sanoikin kerran näin. Asumme vielä maalla ja meillä on eläimiä, minulla olisi kova tarve mennä pihalle rakentelemaan ja tekemään ns. miesten hommia, mutta en pääse, kun kaikki aikani menee kodin- ja lastenhoitoon, kun vaimosta ei oo hoitamaan omaa osuuttaan. Vaimo ei saa edes mun pesemiä omia vaatteitaan kaappeihinsa, vaan ne kerääntyvät isoksi kasaksi komeron nurkkaan, johon ne nakkaan kuivumasta… Harmitti, kun kaveri ihmetteli, että miksi en ollut yhtä rakennusjuttua saanut vieläkään valmiiksi? Kun mulle ei jää aikaa, vaikka raadan aikaisten aamusta myöhäiseen iltaan ja joka päivä....poikkeuksetta...ja paaaljon pidempää päivää kuin vaimo. Mutta vissiin kodin-lasten-eläintenhoitoa ei lasketa työksi....

Erityisesti ärsyttää, kun haluaa vielä nukkumaan mennessä höpöttää työasioistaan….henkisesti on ikään kuin koko ajan töissä. Senkin vähän, mitä tekee, niin tekee sen haluttomasti ja väsyneesti, mieluummin tekisi töitä koneella tai levähtäisi niin että voisi tehdä vielä lisää palkkatyötä=tälläinen tunne välittyy. Tänäänkin kun menen kotiin, niin perjantain kunniaksi hänestä ei ole mitään seuraa, ei minulle tai lapsille. Varmaan taas kököttää illan itsekseen sisällä, kun minä touhuilen töitäni ulkona ja lapset pomppii trampoliinilla. Vaimo kyllä tunnustaa ongelman, mutta tuntuu kuvittelevan, että homma ikään kuin järkkääntyisi itsestään….

Käytännössä minä olen lisäresurssi hänelle, joka on mahdollistanut säästyneen henkisen energian siirtymisen palkkatyöhön, paremmat tulokset ja pomojen kiitokset kannustavat yrittämään enemmän…. Minä sen sijaan kaipaisin yritystä pyykinpesuun, lapsiin ja eläimiin ja seksiin jotain voisi tehdä yhdessäkin….

Hänen tyhmä palkkatyönsä pilaa koko perheen elämää.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaimollasi on työuupumus. Mutta sinä et sitä tajua, sillä nainen kuuluu kotiin hellan ja nyrkin väliin. Miesten työt ja naisten työt... Huoh, välttelisin itsekin sinua kuin ruttoa, vääntäisin vaikka 20 tuntista työpäivää.

Monelle fiksulle kyllä kelpaisi tuo ap. Minä taas välttelisin miehenä sinunlaisia eukkoja. Asennevamma.

Minun maailmassani asennevamma on niillä, joiden mielestä on olemassa miesten ja naisten työt.

Ap:n vaimo kaipaa ammattiapua, ei ap:n vttuilua siitä ettei pääse "pihalle miesten töihin".

/9

Vierailija
22/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä käänteisenä, minä siis nainen. Kaikenlisäksi mies, joka ei ole useinkaan edes kotona, valehtelee muille tekevänsä kaikki kotityöt ja hoitavansa lapset, minä kuulemma en tee mitään. Sinänsä tämä väite on aivan mahdoton, mutta esim. anoppi halusi uskoa tämän ja kälkätti asiaa ympäri kyliä, kunnes joku asian paremmin tietävä esitti pari tarkentavaa kysymystä, niin johan anopin suu sulkeutui, oli jo tosin ehtinyt nolata itsensä ennen tätä.

MIKsi olet valehtelijan kanssa yhdessä?

Hän tekisi eron niin vaikeaksi. Haluaisi lapset puoliksi ettei elareita tarvitsisi maksaa, tosin miten hoitaisi heitä? Jättäisi yksin, jotta ehtisi työnsä tehdä. Eiköhän häiriköisi muutenkin niin paljon ja aiheuttaisi haittaa, että odotan kunnes aika on sopiva. Oikeassa olet, mies on patologinen valehtelija. Liian nuorena tein virheen alkaa tähän suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko keskustelun paikka?

Mitä hän haluaa elämältään? Mitä sinä haluta elämältäsi? Niistä vaikka vois aloittaa.

Vierailija
24/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan jämähtänyt 1950-luvulle, mutta en pystyisi hoitamaan hyvin sekä vaativaa työtä, että kotia ja lapsia.

Pienten lasten yöheräilyt on myös raskaita, joten oikeasti pikkulapsiaikana muisti alkoi pätkimään univajeesta. En vaan pystyisi tekemään täyttä 8 tuntista työpäivää ja olemaan lasten kanssa iltaisin ja hoitamaan kotia.

Vaimosi saisi olla onnellinen, jos miehenä haluat elättää perheesi. Tietysti voi lasten kasvettua olla vaikeaa päästä työelämään, jos luopuu hyvästä työpaikasta.

En ole kyllä muutenkaan mitenkään uraihminen, joten minulle sopisi aivan mainiosti olla muutama vuosi tai kymmenen vuotta kotona. Onhan kotityötkin töitä, helposti saa kulumaan puolipäivää ruuanlaittoon, siivoamiseen ja pyykinpesuun.

Voihan sitä kotonakin kehitellä erillaisia projekteja, opiskella ym., jos tarvitsee jotain älyllistä haastetta.

Vierailija
25/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan tavallista suomalaisissa perheissä, mutta sukupuolet toisin päin. Sen verran vosit tilannettasi korjata, että aloitat koko perheen talouden seurannan. Kumpikin ottaa perheen hyväksi tehdyistä ostoksista ja maksamistaan laskuista kuitit talteen, sinä teet kuun lopussa kirjanpidon ja veloitat vaimoltasi rahaa niin, että saatte kulut tasattua. Vaimosi kuitenkin tienaa hyvin, joten sinun pitää kannustaa häntä siinä eikä rajoittaa.

Vierailija
26/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On harmi, ettei Suomessa voida käyttää kotiapulaisia. Setäni (toisessa EU-maassa) piti vaimonsa kanssa aina kotiapulaista 24/6. Se on kyseisessä maassa suhteellisen yleistä. Palkka taisi olla jotain 500 euroa/kk, parikymmentä vuotta sitten. Tyttö/nainen asui komerossa ja auttoi kaikessa mahdollisessa, sunnuntait oli vapaat. Kotiapulainen vaihtui yleensä vuosittain, sitä tehtiin vain määräaikaisesti, mutta aina löytyi uusi tilalle.

Ap, sun täytyy vaatia vaimoasi lopettamaan työnsä, sillä hän ei kykene hoitamaan tärkeimpiä velvollisuuksiaan. Ystävällisesti, mutta jämäkästi kerrot, että olet huolissasi, etkä aio sallia tilanten jatkumista.

No wow, että ihan komerossa.

Vierailija
27/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on kummallakin vielä omia lapsia. Joo, kannattaa vaan ottaa vielä yksi akka lisää siihen sekasotkuun.

Kuule. Olet vain yksinkertaisesti niin tylsä, että vaimoa ei kiinnosta olla kotona. Toisekseen, hän on kyllä omasta lapsestaan vastuussa, joten voit veloittaa vaimoltasi hänen lapsensa hoidosta.

Kolmanneksi: Sano vaimollesi, että hankkii älyään vastaavan työpaikan, koska jokainen, joka ei pärjää tekemällä vaikka 8-16 työpäivää täysillä ja panostaen, ei voi tarvita ylitöitä. Tehottomuus aiheuttaa pitkiä työpäiviä, päättämättömyyttä ja turhaa energian tuhlausta, joten työn tulokset ovat huonoja.

Vierailija
28/28 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaimollasi on työuupumus. Mutta sinä et sitä tajua, sillä nainen kuuluu kotiin hellan ja nyrkin väliin. Miesten työt ja naisten työt... Huoh, välttelisin itsekin sinua kuin ruttoa, vääntäisin vaikka 20 tuntista työpäivää.

Naisen paikka on nimenomaan kotona hoitamassa lapsia ja palvelemassa miestään.

Hullu se mies jos tätä tosiasiaa ei tiedosta ja siksi vielä suostuu nykyfemakoiden pompotettavaksi.

Tosin sellaiseen suostuva ei mikään mies olekaan vaan neiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi