Kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö ei ole hakenut virallista tupakkakieltoa kunnalta. Silti minua on uhkailtu että jos en lopeta polttamista parvekkeella minut potkitaan ulos
Eiväthän he voi tehdä tuota laillisesti? Syyksi esitettiin, että tupakoimisestani parvekkeella aiheutuu niin paljon "terveydellistä haittaa" yläkerran lapsiperheelle. Minusta tuo on iso kasa paskaa! Jos haluavat täysin savuttoman talon niin sitten pitäisi hakea kunnalta virallinen päätös, joka vaatisi myös minun allekirjoituksen ja yksimielisen päätöksen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asuttiin kerrostalossa mieheni kanssa. Meidän rapussa oli yksi tupakoiva ihminen ja sekin lopetti tupakoinnin, kun naapurit antoi tukea hänelle. Se taloyhtiö oli muutenkin täysin poikkeuksellinen paikka asua. Ihmiset oli rentoja ja auttoi toisia, mutta ei tunkeillut ja antoi tilaa eikä haukuttu ketään seläntakana. Siellä oli mahtava asua. Ostettiin sitten asunto, kun oltiin perustamassa perhe ja se tila olisi ollut liian pieni. Muistan muuttopäivän, kun sain kukkia ja pullaa ja vauvalle potkupukuja ja miehelle olivat ostaneet Wiskiä ja sikarin. Itkien minä lähdin niiden ihmisten luota pois. Mutta käyn kylässä siellä eri naapureilla edelleen ja ovat käyneet meidän luona muutama naapuri.
Kuka ahdistuu näin ihanasta viestistä ja alapeukuttaa? Onko paha olla niinku?
Tosi uskottavaa: Lopetti tupakoinnin naapureiden tukemana. Millä tavalla ne tuki sitä? Pitikö ne jotain istuntoja?
Mielikuvitustarina :)
Taloyhtiön asia. Ei yksittäisten naapureiden. Jos kielletään tupakointi koko taloyhtiössä, sit en tupakoi, muuten kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluavat täysin savuttoman talon niin sitten pitäisi hakea kunnalta virallinen päätös, joka vaatisi myös minun allekirjoituksen ja yksimielisen päätöksen.
On siinä vuokralaisella suuret luulot itsestään 😁
Mä en usko että tuo on kenenkään luulo vaan joku kirjoitti vähän vitsinä varmaan. Taloyhtiö päättää tupakoidaanko vai ei, ja se koskee sitten kaikkia, miellyttää tai ei. Minäkin tupakoitsijana ymmärrän tämän hyvinkin. Kyllä kai jokainen tupakoitsija ottaa selvää kun muuttaa, saako kyseisessä kiinteistössä tupakoida parvekkeella vai ei. Se pitäisi lukea siinä sopparissa.
Vierailija kirjoitti:
Sähän voit, ap, vastavuoroisesti ilmoittaa, että aiot haastaa koko taloyhtiön oikeuteen laittomasta uhkailusta ja tarvittaessa myös laittomasta häädöstä.
Ei kai kukaan tupakoi sellaisessa kiinteistössä, missä se on kielletty. Ja jos ei ole kielletty niin ei pitäisi olla suurta ongelmaa ainakaan juridisesti kummallakaan osapuolella. Tupakoitsija voi tietenkin aina ottaa huomioon naapurin, varsinkin jos parvekkeet ovat ihan kiinni toisissaan, jotta ei tupakoi ihan vieressä. Tai vielä parempi, jos menee ihan ulos pihalle jos naapuria kovin häiritsee.
Parveketupakointi ja koiran hankkiminen ovat loistavia tapoja päästä riitoihin naapureiden kanssa kerrostalossa.
Tosi uskottavaa: Lopetti tupakoinnin naapureiden tukemana. Millä tavalla ne tuki sitä? Pitikö ne jotain istuntoja?