Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö ei ole hakenut virallista tupakkakieltoa kunnalta. Silti minua on uhkailtu että jos en lopeta polttamista parvekkeella minut potkitaan ulos

Vierailija
04.04.2019 |

Eiväthän he voi tehdä tuota laillisesti? Syyksi esitettiin, että tupakoimisestani parvekkeella aiheutuu niin paljon "terveydellistä haittaa" yläkerran lapsiperheelle. Minusta tuo on iso kasa paskaa! Jos haluavat täysin savuttoman talon niin sitten pitäisi hakea kunnalta virallinen päätös, joka vaatisi myös minun allekirjoituksen ja yksimielisen päätöksen.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt niin vaikea hilata ahterinsa tupakkapaikalle? Onneksi meidän taloyhtiössä kukaan ei parveketupakoi vaan käyvät pihalla merkatulla paikalla. 

Vierailija
4/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
5/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi mitään parveketupakoinnillesi, jos kerran taloyhtiö ei ole hakenut sitä tupakointikieltoa rakennukselle. Noita ihme nillittäjiä aina mahtuu kerrostaloihin, mutta niiden kanssa pitää vaan olla tiukka, tai niiden vaatimukset vaan lisääntyy. Toimit kuten haluat, ja ohjaat heidät ystävälliisesti mutta tiukasti ehdottamaan yhtiökokouksessa tupakointikiellon hakemista, ja jos sitten sellainen haetaan yhteisellä päätöksellä, niin sitten noudatat sitä. Mutta sitä ennen käytät oikeuttasi tupakoida parvekkeellasi.

Vierailija
6/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät voi. Saat sauhutella rauhassa niin kauan kunnes virallinen kielto tulee. Luojan kiitos.

Vierailija
7/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja päättää.

Itse asiassa ei päätä, muuta kuin asunnon sisätiloissa tupakoinnista. Se hänellä on oikeus kieltää. Mutta parveketupakointia ei voi kieltää, koska se ei aiheuta mahdollista pysyvää haittaa vuokrahuoneistolle (sisällä tupakointihan voi kellastuttaa tapetteja, aiheuttaa pysyvän hajuhaitan tms).

Vierailija
8/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät voi. Saat sauhutella rauhassa niin kauan kunnes virallinen kielto tulee. Luojan kiitos.[/quote

Niinpä. Minä en edes tupakoi, en grillaa parvekkeella tms, mutta kannatan silti sitä, että kerrostaloissakin täyty saada elää aika vapaasti ja ihmisten pitää vaan sietää pieniä haittoja naapurien elintavoista .Esim. mun naapuri perjantai-iltaisin usein pössyttelee kannabista parvekkeellaan. Eihän se kusimainen vinkeä haju oikein makuuni ole, mutta ongelma ratkeaa laittamalla polttelun ajaksi tuuletusluukut ja parvekkeen ovi kiinni. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija
9/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppoisaa kuolemaa vaan teille syöpäkääryleiden imuttelijoille keuhkoahtaumataudin kourissa.

Se on lysti tunne kun vetää henkeä eikä se onnistu -tietäen että on ansainnut kaiken sen tuskan ja kuolemankauhun sillä toisia terrorisoivalla käryttelyllään...

Hyvää yötä, miettikää karmaisevaa loppuanne joka tulee eteenne -mitään ette voi! :)

Vierailija
10/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja päättää.

Itse asiassa ei päätä, muuta kuin asunnon sisätiloissa tupakoinnista. Se hänellä on oikeus kieltää. Mutta parveketupakointia ei voi kieltää, koska se ei aiheuta mahdollista pysyvää haittaa vuokrahuoneistolle (sisällä tupakointihan voi kellastuttaa tapetteja, aiheuttaa pysyvän hajuhaitan tms).

Vanha tieto. Jos sopimuksessa lukee että ei saa tupakoida niin parvekkeella ei tupakoida.

Vierailija
11/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiö päättää hakea tuon kiellon, ei siinä vuokralaisen lupaa tarvita...

Vierailija
12/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiö joutuu sinun takiasi hakemaan tupakointikieltoa - joka on maksullinen hakemus - voi olla, että ottavat yhteyttä vuokranantajasi ja sopivat, että hän etsii sopivamman vuokralaisen tilallesi.

Ja se olisi kyllä ihan oikein. On kuvottavaa, että kaltaisesi p*skiaiset saavat terrorisoida tavallisten ihmisten elämää.

Vierailija
13/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta se perseesi ja mene ulos pihalle polttamaan.

Vierailija
14/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsija tekee palveluksen yhteiskunnalle tupakkaveron ja lyhyemmän eliniän kautta.

Tiedoksi teille nillittäjille.

Vierailija
15/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nyt niin vaikea hilata ahterinsa tupakkapaikalle? Onneksi meidän taloyhtiössä kukaan ei parveketupakoi vaan käyvät pihalla merkatulla paikalla. 

Tuota ei usko dementti äitisikään.

Vierailija
16/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta taas röökille naapureiden mieliksi. Voisikin polttaa tällä kertaa muutaman putkeen ja avustaa savujen kulkeutumista vaikka tuulettimella. Ja liesarin alle kunnon sikaripatteri käryämään. Jeps. Hyvää illanjatkoa kaikille norsunvítuille! =)

Vierailija
17/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuttiin kerrostalossa mieheni kanssa. Meidän rapussa oli yksi tupakoiva ihminen ja sekin lopetti tupakoinnin, kun naapurit antoi tukea hänelle. Se taloyhtiö oli muutenkin täysin poikkeuksellinen paikka asua. Ihmiset oli rentoja ja auttoi toisia, mutta ei tunkeillut ja antoi tilaa eikä haukuttu ketään seläntakana. Siellä oli mahtava asua. Ostettiin sitten asunto, kun oltiin perustamassa perhe ja se tila olisi ollut liian pieni. Muistan muuttopäivän, kun sain kukkia ja pullaa ja vauvalle potkupukuja ja miehelle olivat ostaneet Wiskiä ja sikarin. Itkien minä lähdin niiden ihmisten luota pois. Mutta käyn kylässä siellä eri naapureilla edelleen ja ovat käyneet meidän luona muutama naapuri.

Vierailija
18/46 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät voi. Saat sauhutella rauhassa niin kauan kunnes virallinen kielto tulee. Luojan kiitos.[/quote

Niinpä. Minä en edes tupakoi, en grillaa parvekkeella tms, mutta kannatan silti sitä, että kerrostaloissakin täyty saada elää aika vapaasti ja ihmisten pitää vaan sietää pieniä haittoja naapurien elintavoista .Esim. mun naapuri perjantai-iltaisin usein pössyttelee kannabista parvekkeellaan. Eihän se kusimainen vinkeä haju oikein makuuni ole, mutta ongelma ratkeaa laittamalla polttelun ajaksi tuuletusluukut ja parvekkeen ovi kiinni. Ei sen vaikeampaa.

No jopas kun ihan yksi ihminen perjantaina polttaa parvekkeella. Otan osaa.

Vierailija
19/46 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuttiin kerrostalossa mieheni kanssa. Meidän rapussa oli yksi tupakoiva ihminen ja sekin lopetti tupakoinnin, kun naapurit antoi tukea hänelle. Se taloyhtiö oli muutenkin täysin poikkeuksellinen paikka asua. Ihmiset oli rentoja ja auttoi toisia, mutta ei tunkeillut ja antoi tilaa eikä haukuttu ketään seläntakana. Siellä oli mahtava asua. Ostettiin sitten asunto, kun oltiin perustamassa perhe ja se tila olisi ollut liian pieni. Muistan muuttopäivän, kun sain kukkia ja pullaa ja vauvalle potkupukuja ja miehelle olivat ostaneet Wiskiä ja sikarin. Itkien minä lähdin niiden ihmisten luota pois. Mutta käyn kylässä siellä eri naapureilla edelleen ja ovat käyneet meidän luona muutama naapuri.

Kuka ahdistuu näin ihanasta viestistä ja alapeukuttaa? Onko paha olla niinku?

Vierailija
20/46 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ahdistuu näin ihanasta viestistä ja alapeukuttaa? Onko paha olla niinku?

No satuahan toi juttu on tai kirjoittajan unta :)