Mikä homma hoitoalalla on kaikista parhaiten palkattua?
Mitkä hommat hoitoalalla on parhaiten palkattuja?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ylilääkärin varmaan. Kouluun, kouluun.
Mistä lähtien lääketiede on ollut hoita-alan koulutus?
Diabeteshoitajat
Työterveyshoitajat
Osastonhoitajat
Lääkäriasemien palveluesimiehet (yleensä ammatiltaan terkkareita tms)
Ylihoitaja
Röntgenhoitaja
Paljo Röntgenhoitajien liksa on? Monesti kuullu et jotain 2700-2800e, pitääkö paikkansa? Sehän on ihan hyvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien lääketiede on ollut hoita-alan koulutus?
Mikä ala lääketiede on?
Eiköhän se aika tiukasti liity hoitoalaan?
Viikonloppuisin yövuoroa tekevänä hoitajana, jotka vielä tekee tuplavuoroa tienaa aika hyvin.
En osaa sanoa, missä tienataan eniten, mutta esim. palvelupäällikkö, asiakkuuspäällikkö, toimipakan vastaava 4000-5000 euroa yksityisellä aiakin näin.
Monella heistä hoitoalan peruskoulutus ja ymk, maisterin tutkinto tai ainaki JET siihen lisänä.
En tiedä, mutta itse sairaanhoitajana saan n. 3000e ja olen ihan tyytyväinen. Paremminkin voisin saada, jos tekisin vuoroja eri tavalla kuin nyt.
Laskeskelin että pelkkiä ylipitkiä viikonloppuvuoroja tekevän kotihoidon päivystävän varalähihoitajan täytyy tienata _vähintään_ 3000 euroa kuussa. Minulla AMK-koulutus mutta tuollainen asema työmarkkinoilla houkuttelisi, ei niinkään kyllä rahan vaan vapaa-ajan vuoksi.
Kyllä lähihoitaja saa tarvittaessa aika hyvää liksaa, jos tekee pyhisin tuplavuoroja ja paljon öitä. Ahkerat tienaa. Teet ensin omassa työpaikassa aamuvuoron ja sit lähdet toiseen paikkaan iltavuoroon. Tätä mahdollisuutta ei välttämättä ole esim röntgenhoitajilla, vaikka koulutus ja lähtöpalkka toki isompi kuin lähäreillä.