Järkkyä. Tälllainen ihana kesäkeli (pääkaupunkiseudulla) ja silti lapsi oli haettaessa tupattuna kuriksiin! Antaakaa nyt lastenkin nauttia ihanasta säästä!
Iso eskarityttö kyseessä eikä siellä pihalla edes ole lammikoita enää. Silti kurahousut vk-puvun päällä, lapaset ja kurahanskat käsissä. Ei tajua ei. Onneksi koulu alkaa syksyllä! :)
Kommentit (23)
Meillä sama juttu. Kai se maa on vielä kostea ja kylmä ja siksi laittavat.
Asia ilmeisesti häiritsee enemmän äitiä kuin lasta?
Kuin lämmin siellä pääkaupunki seudulla on? Meillä oli päivällä 13 astetta, kyllä ulkona hanskat ja pipon tarvitsi, kurahousutkin, jos olisi istunut maassa, näin Varsinais-Suomessa
Lapseton kyselee, että millaista niissä on liikkua? Tuon ikäinen kai kuitenkin liikkuu, juoksee, hyppii jne eikä vain istu maassa? Näyttää kuitenkin aika kankeilta mitä nyt joillain sukulaisten tarhaikäisillä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuin lämmin siellä pääkaupunki seudulla on? Meillä oli päivällä 13 astetta, kyllä ulkona hanskat ja pipon tarvitsi, kurahousutkin, jos olisi istunut maassa, näin Varsinais-Suomessa
No ei tarvitse. Syksyllä kouluun menevä lapsi
Kuuma niille tulee
Vierailija kirjoitti:
Mikä lämpötila riittää ettei tarvitse pipoa ja lapasia ja kurahanskoja? 20?
Vai että kuriksiin? Pallinaama käyttää tästä lähin sanaa "kurahousut".
Vierailija kirjoitti:
Eskarit pukee itse
Mutta pukevat, mitä käsketään.
Meillä saavat valita. Jos haluvat esim. leikkiä vesileikkejä, silloin laittavat kurikset. Jos tykkäävät vaikka vain istuskella keinussa ja yms. kuivassa paikassa, voivat olla ilman. Jos mielipide vaihtuu ulkoilun aikana ja keinuja onkin menossa lammikkoon, tulee käsky laittaa kurikset.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton kyselee, että millaista niissä on liikkua? Tuon ikäinen kai kuitenkin liikkuu, juoksee, hyppii jne eikä vain istu maassa? Näyttää kuitenkin aika kankeilta mitä nyt joillain sukulaisten tarhaikäisillä olen nähnyt.
Meillä kotipiha on sellainen, että keväällä lapset joutuvat käyttämään usein kurahousuja, mutta en ole huomannut, että liikkuminen olisi mitenkään erilaista kuin ilman kurahousuja. Vauhdikasta menoa joka tapauksessa. Tärkeämpää on varmaan se, että saappaat istuu hyvin eikä lonksu jalassa. Ja että kurahousujen lahkeen lenkit pysyy napakasti saappaissa, eikä ole pilalle venyneet (kannattaa vaihtaa lenkit tarvittaessa uusiin).
Joo ei minustakaan näillä keleillä tarvitsisi enää kuriksia, hanskoja yms. On tuolla muutama kostea kohta pihalla, mutta ei mitään lammikkoleikkejä.
Miten tämä estää säästä nauttimisen?
Äläpäs vielä ilakoi koulun alkamisesta. Meidän koululaisen iltapäivähoidossa käyttävät kurasäällä kuravaatteita!
Suomessa on joku hinku pukeutua paksusti hyvälläkin säällä. Jotkut tekevät tätä kesähelteilläkin. Sitten valittavat helteistä, kun on liian kuuma. Vinkkinä voisi antaa, että kannattaisi silloin ehkä kokeilla vaatetuksen keventämistä, voisi olo silloin helpottua kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on joku hinku pukeutua paksusti hyvälläkin säällä. Jotkut tekevät tätä kesähelteilläkin. Sitten valittavat helteistä, kun on liian kuuma. Vinkkinä voisi antaa, että kannattaisi silloin ehkä kokeilla vaatetuksen keventämistä, voisi olo silloin helpottua kummasti.
Luulen että lasten kurahousuinho johtuu useimmiten siitä, että alla on ihan liikaa vaatetta tai että ne on liian pienet.
No kävikö mielessä kysyä ihan suoraan päiväkodilla, että tarvitaanko tosiaan vielä pihalla kuravaatteita?
Älä itse tukehduta muita raiskaamalla suomea.
Onko tää yhden henkilön kirjoittamaa, tämä koko käsittämätön jaaritus kurahaalareista?
Lapsi möyrii maassa, hiekkalaatikolla jne., kyllä sieltä vielä kosteita paikkoja löytyy. Oletko niin saamaton, ettet saa lapseltasi kurahousuja pois kotiin lähdettäessä?