Saatteko lapsenvahteja helposti?
Onko kellään muulla semmosta tilannetta, että saatte todella harvoin lapsen vahteja? Olemme miehen kanssa muuttaneet aikoinamme pois kotiseudulta opiskelujen perässä ja jääneet töihin samalle paikkakunnalle. Isovanhemmat asuvat parin tunnin päässä ja meillä on tosi harvoin mahdollista saada lapsenvahti, isovanhemmatkaan eivät ole mitään nuoria enää. Olen niin kateellinen niille joiden vanhemmat asuu lähellä ja voivat milloin tahansa saada omaa aikaa omille välttämättömille menoille. Meillä lapsi on aina mukana kaikkialla, niin hammaslääkärissä kuin taloyhtiön kokouksissakin. Meillä ei ole edes autoa niin minun on varaa olla kotona mahdollisimman pitkään lapsen kanssa.
Kommentit (3)
Minulla asuu sisarukset (3 kpl) ja äiti samassa kaupungissa joten ei ole ongelmia.
4H ja MML auttaa jos sinulla ei ole tukiverkostoa tai hiekkalaatikolla saatuja kavereita. Googleta oman kuntasi tiedot :I
Minä kun tulin raskaaksi niin asuimme n. 400 km päässä vanhemmistani. Muutettiin ennen kuin synnytin samalle paikkakunnalle ja tämä oli paras ratkaisu. Ei olisi ollut minkäänlaista tukiverkkoa edellisellä paikkakunnalla ja vanhempani ovat niin lapsirakkaita että olisi heillekkin ollut kurjaa jos olisi niin harvoin nähnyt. Saadaan siis lapsenvahti aina kun tarvitsee :)
Ei se MLL lapsenvahdin "tilaaminen" mitään amerikantiedettä ole ja joka kerta ollaan saatu.