Mihin maihin haluaisit matkata ihan pelkästäään ruoan perässä?
Ja millaisia ruokia tahtoisit sieeellä päästä maistelemaan?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Libanon täälläkin, oikeastaan kaikki lähi-idän ruuat.
Thaimaalaisesta pidän, samoin indonesialaisesta.
Italialainen maalaisruoka (risotot, padat, jänis, tryffelit jne) on hyvää aina
Jännä muuten ettei kukaan ole hehkuttanut maailman "parasta" ranskalaista keittiötä:)
Ai joo, skotlantilaiset osterit meinasi unohtua! Maailman parhaat!
Sulla on hakatttu toi aivoetulohko tunne lohko pskaks ja siiihen päällle kaikkia hormoneja niin sä et tunnnne enääää oikeiiin mitäään.
Sinähän se olet palstan pätevin jakamaan diagnooseja. Voisit sen omasikin paljastaa niin suhun pystyis ehkä suhtautumaan jotenkin muutenkin kuin ärsyyntymällä.
Etelämanner.Tekee mieli pingviiniä.
Jenkkeihin mässäilemään. Siellä nälkä lähtee kunnon herkkujen kanssa eikä ole seuraavana aamuna älytöntä kehitysmaaripulia, joka kaataa sänkyyn.
Meksiko ihanine ruokineen ja tequila. Myös joku jenkkien villi länsi teemalla oleva pihvipaikka!
Ehkäpä myös roskaruokakojun hodarikin olisi kokeiltava New Yorkissa.
Pingviinit haisee tosi pahalle, oikeesti.
Italiaan, jossa suosikkejani ovat agriturismo-paikat: konstailematonta, paikallista ruokaa paikallisista raaka-aineista, sesongin mukaan.
Parin viikon lomalle voisin matkustaa mihin vaan. Pidemmäksi aikaa ruoan takia menisin korkeintaan Ruotsiin. No ehkä Puolakin kävisi. Aasia ja Turkki pahimmat.
Lähi-Idän ruuat tuoksuvat ihanilta. Ruokaravintolat- ja kioskit.
Haluaisin nauttia "maitoaamiaista" Israelissa. Milk and honey, koskaan en ole syönyt parempaa aamiaista, esim. hedelmät olivat kerrankin tuoreita.
Tai itse asiassa ihan toisella maailmankolkalla, trooppisten sateiden aikaan olen saanut myös ihania hedelmiä jopa aamiaisella.
Thaimaa, siellä olen kymmenet kerrat jo käynyt, ja kyllä kelpaa tämäntyylinen aamupala iltapäivällä kun heräilee.
Italiaan voisi tosiaan mennä uudestaan pelkästään ruuankin vuoksi.
Barcelonalainen tuttu kutsui kantapaikkaansa, jossa oli ihanaa paellaa. (...Eilen näin ohjelman muovista, ja kuulemma "katkat" syövät nykyisin merissä olevaa muovia, surullista että luonto pilaantuu.)
Vierailija kirjoitti:
Jenkkeihin mässäilemään. Siellä nälkä lähtee kunnon herkkujen kanssa eikä ole seuraavana aamuna älytöntä kehitysmaaripulia, joka kaataa sänkyyn.
:D
Mä olen tehnyt yli 80 matkaa, myös vähemmän kehittyneisiin maihin mutta ainoat ruokamyrkytykset (3) olen saanut Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Italia ja aito napoli pizza. 2minsaaa uunissa.
Epäterveellistä ja maha vain paisuu. Ei kiitos toista kertaa.
Meksikoon tortillojen perään! Namskis.
Tykkään Venäjästä ja puhun sitä, mutta en todellakaan mene sinne ruuan vuoksi. Minun makuuni karseaa, paitsi saslik.
Eli ruuan perässä, hmm.... ehkä Yhdysvallat, vaikka en ole koskaan käynyt, mutta olishan se kiva kokea jättipihvit.
F
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Mä olen tehnyt yli 80 matkaa, myös vähemmän kehittyneisiin maihin mutta ainoat ruokamyrkytykset (3) olen saanut Helsingissä.
Kova jätkä. Itse en lähtis kokeilemaan.
Kreikkaan. Muuten ei juurikaan kiinnosta matkakohteena, mutta pelkän ruoan takia voisin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Venäjästä ja puhun sitä, mutta en todellakaan mene sinne ruuan vuoksi. Minun makuuni karseaa, paitsi saslik.
Eli ruuan perässä, hmm.... ehkä Yhdysvallat, vaikka en ole koskaan käynyt, mutta olishan se kiva kokea jättipihvit.
F
Mun venäjäni on 20 vuoden takana ja umpiruosteessa, mutta lähtisin koska tahansa kunnon seljankan, rassolnikin tai borschkeiton perään, en kyllästy niihin ikinä. Soppaihmisiä siis. Argentiinaan sitten pihvien, punkun ja chimichurrin takia.
Haistappa sitä sun fetajuustoa vähän tarkemmin. Sun villasukissa on kyllä jotain vikaa, jos ne haisee kalakastikkeelle.