Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka muistaa ajan ennen internetiä?

Vierailija
04.04.2019 |

Luulen, että kaikki oli silloin paremmin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli palveluita. Nykyään täytyy kaikki hoitaa itse internetissä.

Oli ihan perseestä jonotta pankin tiskille kun halusi maksaa laskun. Paljon paljon mielummin näpyttelen koneella kotona.

Vierailija
22/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan. En todellakaan kaipaa sitä aikaa. Se tulee mieleen usein, kun käyn nettipankissa. Ennen piti kiirehtiä töistä, että ehti jonottamaan pankkiin sen aukioloaikana. Ennen äkkimatkoille mentiin pakkaamalla laukkuun sekalaista vaatetta ja menemällä lentokentälle notkumaan, jos joku ei tullutkaan lennolleen. Hintojen vertailukin on helppoa, ei tarvitse ravata kaupasta kauppaan tutkimassa.

Minä lähdin äkkimatkoille niin, että lehdessä oli matkatoimistojen ilmoituksia. Soittelin niihin viimeisenä päivänä, että onko tilaa. Toimi jopa paremmin ja kätevämmin kuin tämä nykyinen itsepalvelusysteemi.

Kaipaan entisaikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne oli selkeämpää ja helpompaa.

Tämä on pelkkää asiakkaiden huijaamista koko juttu.

Kaikki pakotetaan nyt palvelemaan itse itseään ilmaiseksi. Vain omistajat saavat rahat välistä. Kaikki palvelu on poistettu. Muutama opiskelija on jossain eikä tiedä mitään.

Esim vanhukset on pulassa. En anna äitini pitää pankkitunnuksia, ettei huijata, vaikka melko hyvin vielä asioita käsittää. Mutta heillä käy paljon kotiapua ja muuta porukkaa, joten voi olla vaaraksi. Noh, Nordealla ei enää voi edes aikaa varata eikä äitini jaksa kauaa jonottaa. Ja invataksilla on kuljettava.

Vierailija
24/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli esitteet, joissa oli kaikki. Nykyään on ärsyttävää, kun täytyy löytää nettisivuilta "polkuja" joita pitkin etsimäsi asia saattaa löytyä.

Vierailija
25/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta siis oli paljon mukavampaa ravata byroosta toiseen hapannaamaisten toimistonatsien "palveltavana" kuin hoitaa kaikki näppärästi vaikka olkkarin sohvalta?

Vierailija
26/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pelejä pelailin vaikka minkälaisilla masiinoilla kakruna, katselin leffoja yms. vaikkei nettiä ollutkaan enkä kokenut oloani tylsäksi. Nyt tietysti voi vaikuttaa tylsältä hommalta, kun tottunut pelailemaan netissä muita ihmisiä vastaan ja youtubet yms.

Vierailija
27/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto liikkuu kyllä ilman nettiäkin. 80-luvulla oli modeemilla pyöritetyt BBS:ät, joista sitten voitiin imuroida ja upata tiedostoja, kuten nykyäänkin. Ero vain oli että yhteys voitiin luoda vain yhteen paikkaan kerralla. Vanhalla analogisella puhelinyhteydellä voitiin siirtää tietoja varmaan noin 100 kbps nopeudella parhaimmillaan, mikä nopeus riittää nykyäänkin pienten megatavujen kokoisille tiedostoille hyvin.

Vierailija
28/28 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinusta siis oli paljon mukavampaa ravata byroosta toiseen hapannaamaisten toimistonatsien "palveltavana" kuin hoitaa kaikki näppärästi vaikka olkkarin sohvalta?

Joo, hoitaisin mielummin asiani kasvokkain jonkun ihmisen kanssa kuin selailen nettisivuja yrittäen löytää vastauksia tai kuuntelen kaameaa asiakaspalvelumusiikkia numeroissa, joissa kukaan ei ehdi vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän