Vauvalle tulee hampaat - ei särkylääkettä
Onpas mielenkiintoinen näkökulma vauvan kipuun Maria Nordinin blogissa.
https://marianordin.blog/2019/04/04/vauvalle-tulee-hampaita-mutta-sarky…
Kommentit (28)
Äiti,ystävä,nainen,ihminen ja Ahaa... olemme sama ihminen.....siis olen. :D
Mun mieheni sukulainen sanoi nyrkkisääntönä, että Anna lapselle särkylääkettä tilanteessa jossa ottasit sitä itsekin. Yleensä varmaan hampaan tulo ei ole kivulias, mutta joskus voi olla. Sukulainen on siis anestesialääkäri, joka on erikoistunut lasten kivun lievitykseen.
Kyllä meillä on annettu hampaita tekevälle vauvalle panadolia. Nyt on 10 hammasta ja särkylääkettä annettiin peräti kolmena iltana.
Miksi nuolia alaspäin?
Tämä kauikki oli minulle ok, ja lapsi on terve, energinen, eiokä tykkää "pissiksiksistä" nyt kun on 10-v. ja koulussa tykkää olla.
Keskisuuri klaupunki Hämeen mailla.
Sori miten tää luuri ei ota näppäilyjä okei ja tulee kirjoitusvirhheitä.
Yleensä ne tarkastan, aina en muista.
Miksi te olette niin hysteerisiä?
Toisessa ketjussa kysyttiin naisten äitinä olemisen täydellisyydestä.
Ei "Täydellisiä" ihmisiä olekaan.
Ja isien täydellisyys..
Hohhuioijaa...
Relatkaa.
Se on lapsellekin paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko millaista on kun hammas puhkeaa?
Se ei ole ollenkaan kivaa, voin kertoa, sillä minä muistan selkeästi millaista jomotusta ja juilintaa hampaan puhkeaminen sillä ylimääräinen hampaani putkahti ikenestäni läpi 35 vuotiaana.Muistan, kun viisaudenhampaat tulivat esiin. Ei mitään ikäviä tuntemuksia.
Niin vauva jolla hampaiden tulo ei tunnu missään ei kitise ja itke.
Jos kitisee paljon ja on todella levoton eikä pysty nukkumaan, on kipulääkitys jonain päivinä tarpeen. Vain kuurina ja vain sinä päivinä kun on todella ärtynyt.
Synnytin myös ilman kipulääkkeitä.
Yli 120km/h ylinopeudella 150km mentiin taksilla sairaalaan, jossa lapsi syntyi 15minuutin kuluttua. Kivut todellakin kovat taksissa mykkyrässä takapenkillä.
Taksikuski halusi kai itsekin kiirehtiä... :)
Ei ehtinyt antaa lääkettä.
Oli jo kaikki kunnolla auki ja laspsivesi meni kuitenkin sairaalassa, alle 5min sairaalassa oltua, heti pedille ovelta päästyäni.
Epiduraalia en olisi edes halunnut.
Ilokaasua en pystynyt rauhassa hengittämään äheltäessäni ponnistuksia samaan aikaan.
Paikallispuudutuksella tiukkaa vaginaa leikattiin nopeasti ja sitten lapsi jo parkaisi tervehdyksen tähän maailman.
Mikä ihme syntymä onkaan!
Tulee uusi ihminen naisen kohdusta. ♡