Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten esimerkiksi ompelutarvikeliikkeet voi kannattaa?

Vierailija
04.04.2019 |

Myyntiä on oltava aivan älyttömästi että siitä jäisi jotain itselle.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää esim. korjautin takkini sellaisessa, vaikka varmaan melkein samaan hintaan olisi saanut uuden. 

Ei ne suuret puheet ilmastonmuutoksesta, vaan teot!

Sinccis

Vierailija
22/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt kun Helsingin kalleimmilla alueilla olen bongannut mm. ompelukone- ja lampunvarjostin kivijalkapuodit. Sitä luulisi että asiakaskunta todella marginaalinen ja vuokrat tapissa, miten ihmeessä voi olla kannattavaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on yhä melkoisesti ompelevaa väkeä, vaikka asiaa yritetään salata. Osa liikkeistä on tosin harrastuksia eli jos on halpa liiketila eikä halua palkkaa itselleen, niin pitääkö sen edes kannattaa.

Sori nyt mutta naurahdin. Mikä taho saa merkittävää etua salailemalla ompelevien ihmisten määrää? :D

Esimerkiksi tällä palstalla ollaan sitä mieltä, että itseommeltu on synonyymi rätille. Harva kehtaa kertoa ompelevansa itse, koska saa heti kuulla, että itseommeltu on ruma, huonosti-istuva, jotenkin hävettävä jne. vaikka tosiasiassa harva tajuaa, että työkaverilla on itsetehdyt vaatteet.

Kuulostaa todella ikävältä, en ollut todellakaan tajunnut tällaista. Kasvoin itse kodissa jossa tekstiilitaidot olivat kunniassa ja esim. siskoni meni naimisiin itse ompelemassaan häämekossa. Ehkä käsityötaitoja taitamattomat ihmiset ovat niitä jotka jotenkin dissaavat niitä jotka osaavat? T. naurahduskommentin kirjoittaja.

Tämä johtunee enemmänkin niistä harrastelijoista joilla on enemmän intoa, kuin taitoa. 

Onhan se kiva saada paita joululahjaksi, joka ei istu sitten mistään. 

Yritys on kuitenkin ollut kova ;)

Sinccis

Vierailija
24/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi esim vetoketjua netistä. Vetoketjun pitää olla hyvä ja laadun tuntee näpeissään kun on paljon tehnyt. Ostan usein ja paljon ompeluliikkeestä, aina kun olen (lauantaisin tosin) käynyt onollut ruuhkaa.

Lähes kaikki maailman vetoketjut on yhden ja saman firman valmistamia. Eipä sillä hirveesti ole väliä mistä sen saman YKK vetoketjun ostat.

Silti niissä on isoja laatueroja. Maailman suurin ei ole saman kuin maailman ainoa.

Vierailija
25/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on yhä melkoisesti ompelevaa väkeä, vaikka asiaa yritetään salata. Osa liikkeistä on tosin harrastuksia eli jos on halpa liiketila eikä halua palkkaa itselleen, niin pitääkö sen edes kannattaa.

Sori nyt mutta naurahdin. Mikä taho saa merkittävää etua salailemalla ompelevien ihmisten määrää? :D

Esimerkiksi tällä palstalla ollaan sitä mieltä, että itseommeltu on synonyymi rätille. Harva kehtaa kertoa ompelevansa itse, koska saa heti kuulla, että itseommeltu on ruma, huonosti-istuva, jotenkin hävettävä jne. vaikka tosiasiassa harva tajuaa, että työkaverilla on itsetehdyt vaatteet.

Kuulostaa todella ikävältä, en ollut todellakaan tajunnut tällaista. Kasvoin itse kodissa jossa tekstiilitaidot olivat kunniassa ja esim. siskoni meni naimisiin itse ompelemassaan häämekossa. Ehkä käsityötaitoja taitamattomat ihmiset ovat niitä jotka jotenkin dissaavat niitä jotka osaavat? T. naurahduskommentin kirjoittaja.

Tämä johtunee enemmänkin niistä harrastelijoista joilla on enemmän intoa, kuin taitoa. 

Sinccis

Tässä on juuri se asenne, josta kerroin. Itsetehty ei yksinkertaisesti voi olla hyvä! Sama pätee muuten itsetehtyihin lapsiinkin, IVF-alkuiset on paljon parempia.

Vierailija
26/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa kotikaupungissani ompelutarvikkeita myyvät joko kangaskaupat tai ompelukonehuollot. Puhdasta ompelutarvikeliikettä ei ole kuin netissä, jossa asiakaskunta on huomattavasti laajempi ja toiminta saattaa olla esim. kotivanhemman sivubisnes.

Vierailija
27/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt kun Helsingin kalleimmilla alueilla olen bongannut mm. ompelukone- ja lampunvarjostin kivijalkapuodit. Sitä luulisi että asiakaskunta todella marginaalinen ja vuokrat tapissa, miten ihmeessä voi olla kannattavaa?

Jos sieltä saa myös asennuksen lampun lisäksi? Joissain paikoissa Helsinkiä vuokrat eivät ole hirveitä ja muistan erään jutun vaateliikkeestä, jonka myynti perustui vakiasuakkaisiin. Ostavat kerralla paljon.

Vierailija
28/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostaisi esim vetoketjua netistä. Vetoketjun pitää olla hyvä ja laadun tuntee näpeissään kun on paljon tehnyt. Ostan usein ja paljon ompeluliikkeestä, aina kun olen (lauantaisin tosin) käynyt onollut ruuhkaa.

Lähes kaikki maailman vetoketjut on yhden ja saman firman valmistamia. Eipä sillä hirveesti ole väliä mistä sen saman YKK vetoketjun ostat.

Voi pojat, et sinäkään paljoa tiedä vaikka niin luulet :D

Toki monissa merkkivaatteissa on YKK-vetoketjut, koska YKK on brändituote ja tuo sinällään lisäarvoa tuotteeseen.

Mutta maailmassa on tsiljoonia muitakin vetoketjuja. Tiesitkö että myös ihan koti-Suomessa valmistetaan vetoketjuja?

Vierailija
29/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun käyn siinä Helsingin ydinkeskustan ainoassa nappiliikkeessä, niin en todellakaan ole ainoa asiakas. Useimmiten saa ihan odottaa omaa palveluvuoroaan.

Vierailija
30/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sieltä saa myös asennuksen lampun lisäksi? Joissain paikoissa Helsinkiä vuokrat eivät ole hirveitä ja muistan erään jutun vaateliikkeestä, jonka myynti perustui vakiasuakkaisiin. Ostavat kerralla paljon.

Ymmärtääkseni ei ollut lamppukauppa, vaan pelkästään lampunvarjostin kauppa. Sellaisia vanhanaikaisia kankaisia rimpsullisia pöytälampun varjostimia. Kattolamppuja ei ikkunassa näkynyt ja pöytälamput eivät erityistä asennusta tarvitse.

Hienoa kuitenkin jos vuokrat on sellaiset että tuollaisia liikkeitä pystyy pyörittämään vajoamatta velkavankeuteen, taitaa olla jo aika katoavaa kansanperinnettä. :)

Vierailija
31/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten urheilutarvikeliikkeet voi kannattaa? En ole itse kiinnostunut urheilusta, niin tuskin kukaan muukaan on. Sitäpaitsi sitä tavaraahan pitäisi myydä paljon ja isolla katteella, että kaupanpito kannattaisi. Kerran kävin urheilutarvikeliikkeessä, ja siellä ei ollut jonoa. Niitä taitavatkin vain pitää rikkaiden naisten puolisot harrastuksenomaisesti.

Vierailija
32/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa se, millä pysyvät pystyssä nämä muutaman kilometrin päässä ydinkeskustasta sijaitsevat, ulkomaalaisomistuksessa ja -hoidossa olevat hieman rähjäiset kahvilat, joissa on hyvin vähän tarjottavaa ja ani harvoin asiakkaita.

Vierailija
33/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa näistä pienistä sisustusliikkeistä ja harrastusliikkeistä pyörii todellakin lähes nollatuloksella, niin että pariskunnan rikkaampi osapuoli turvaa tilanteen taloudellisesti. Töölössä näkyy ainakin paljon näitä 50+ rouvia pitämässä sisustuskauppaa jossa myyvät maksimissaan 1 koristustyynyn per päivä. Tiedän itsekin muutamia pienyrittäjiä jotka pyörittävät esim. kultakauppatoimintaa aviomiehensä rahoilla.

Eli en voi suositella toimentulon lähteenä kenellekään, ellei kyseeessä ole todella hyvän liikevaiston omaava henkilö!

Vierailija
34/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne oo rahanpesutoimintaa jossa huumeraha pestään lailliseksi.

Vierailija
35/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Tässä on juuri se asenne, josta kerroin. Itsetehty ei yksinkertaisesti voi olla hyvä! Sama pätee muuten itsetehtyihin lapsiinkin, IVF-alkuiset on paljon parempia.

Mitä sä lässytät? Mä olen saanut paidan joululahjaksi joka ei istunut mistään.

Mikä tässä sun on vaikeata ymmärtää?

Sinccis

Vierailija
36/36 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää esim. korjautin takkini sellaisessa, vaikka varmaan melkein samaan hintaan olisi saanut uuden. 

Ei ne suuret puheet ilmastonmuutoksesta, vaan teot!

Sinccis

Tosiasiassahan mä en piittaa mistään olemattomista "ilmastonmuutoksista" paskan vertaa, mutta pienyrittäjistä piittaan kyllä. Tuen tarjoamalla työtä / ostan palveluita, jos on tarvetta. Mielummin kuin hankin uutta.

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi