Kauheasti tekisi mieli ostaa vaatteita
Mutta sitten ne rahat on poissa jostain muusta. Mitä te muut köyhät teette?
Kommentit (9)
Ostetaan vaatteita vain tarpeeseen.
Vaikka 80-lukua väitetään kulutusjuhlan ajaksi, "shoppailun" mainitseminen harrastukseksi kävi TV-sketsin aiheesta.
Suu säkkiä myöten, kaikkea ei voi saada.
Munkin tekisi mieli ja oikeasti tarvitsisin myös ainakin kevättakin ja kengät. Ihanaa olisi myös ostaa uusi villatakki ja mekko. Mutta rahat tiukilla ja lapsikin tarvitsee kengät. Ostan siis lapselle kengät.
Assburger kirjoitti:
Ostetaan vaatteita vain tarpeeseen.
Vaikka 80-lukua väitetään kulutusjuhlan ajaksi, "shoppailun" mainitseminen harrastukseksi kävi TV-sketsin aiheesta.
Suu säkkiä myöten, kaikkea ei voi saada.
Niin mekin ostamme. Tuntuu vaan ettei mitään hauskaa ole koskaan kun aina joutuu kaiken miettimään ja laskemaan. Katsoin erästä tv ohjelmaa keskituloisesta naisesta ja hän kävi ripsi, kulma, kynsi huollossa, osti vaatteita ja vaikka mitä. Aina yhtä kitkuttamista elämä niin kauan kuin elää. Ap
Ostan mitä haluan, hieman tosin harmittaa jos ei jää 2k€/kk säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Munkin tekisi mieli ja oikeasti tarvitsisin myös ainakin kevättakin ja kengät. Ihanaa olisi myös ostaa uusi villatakki ja mekko. Mutta rahat tiukilla ja lapsikin tarvitsee kengät. Ostan siis lapselle kengät.
Näin se meilläkin aina menee. Lapselle on tosiaan taas kengätkin ostettava ja ehkä jotain kevätvaatetta joten hän menee ekaksi. Ei vaan ole kivaa olla lapsen harrastuksissa nukkavierun näköisenä kun muilla vanhemmilla on merkkivaatteita. Ap
Eikö oo mitään fb-ryhmiä tai muuta toimintaa, missä ökyt laittaisivat vermeitään eteenpäin?
Merkkivaatteet sinällään minusta aika tyhmä ajatus, miksei kehittäisi sitä tyyliään muuten, klassiseen suuntaan.
Tekeekö Hope-yhdistys mitään tän suuntaista.
Uskon siis, että moni öky mielellään antaa kiertoon, kun vain keksii minne.
Kengät on ainoa vähän kinkkisempi juttu.
En halua itse käyttää kenkään vanhaa kenkää... 🍄
Uusien vaatteiden ostaminen silloin, kun vanhatkin vielä ovat ehjiä, on kyllä pahimpia ilmastosyntejä.
Itse olen viimeksi ostanut vaatteita toistakymmentä vuotta sitten. Nykyisellä vaatekaapilla pärjään hyvin loppuelämäni. Uudet kengät on ehkä pakko joskus hankkia, jos vanhoja ei enää saa korjattua.
Ostan fb:n merkkivaatekirppareilta, esim. marimekko-kirpputorilta olen tehnyt hyviä ostoksia. Yhtään vaatetta en aio enää ostaa uutena (paitsi alusvaatteet ja kengät). Jonkin verran ompelen myös itse, suunnitelmissa opetella tekemään mukavia alushousuja.
En shoppaa, edes kirpparilta, koska mulla ei enää ole mitään mistä voisi vähentää.