Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sisältöä elämään kun lapset on tehty?

Vierailija
03.04.2019 |

Tiedän, että saan tällä aloituksella varmaan paljon alapeukkuja, mutta tällaisia pohdin.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että minäkin olen ajatellut samaa, kolmatta lasta en halua. Menin opiskelemaan toista tutkintoa ja harrastamaan erästä liikuntalajia tosissani, niin että saan kydä treeneissä myös viikonloppuisin ja se  on vapauttavaa. 

Vierailija
22/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustele. Sitä minä ainakin aion tulevaisuudessakin tehdä kun lapset kasvaa ja helpompi reissata😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni aloitti pari vuotta sitten uudestaan ratsastuksen, joka oli hänellä lähes 20 vuotta tauolla. Nyt ihan hehkuu kun on niin innoissaan. Toinen kaveri treenaa triathlonia jossain aikuisporukassa.

Kun on vihdoin aikaa omalle itselle, kannattaa käyttää se mieleisiin asioihin. Jos omat kiinnostuksen kohteet ovat unohtuneet tai tuntuu ettei mikään enää kiinnosta, kokeile nuoruuden harrastuksia uudelleen. Moni nelikymppinen on löytänyt liikunnan ilon aikuisten yleisurheilukoulusta, uintitekniikkakurssilta tai ilmajoogaryhmästä. Samalla petaa itselleen terveempiä eläkevuosia ja parempaa elämänlaatua ilman verenpaine- ja diabeteslääkkeitä.

Vierailija
24/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana on vähän vaikeaa haaveilla mistään, koska kaikki on niin saatavilla. Taistelen saman asian kanssa, vaikka ei edes ole lapsia. Näin toistaiseksi olen ratkaissut tyhjiön keskittymällä ihan basicsien parantamiseen, eli olen nostanut riman perustarpeiden suhteen korkealle. Ruoan pitää olla todella hyvää, oma asumus näyttää just viihtyisältä eikä melkein, kaikki arjen pienet valinnat prikulleen oman mieleni mukaan... Kuulostaa ehkä lapselliselta, mutta tämä vaikuttaa lupaavalta alulta. Elämä tuntuu paljon mielekkäämmältä kuin koskaan ennen. Aiemmin podin hirveää tyhjyyden tunnetta, mutta nyt on sellainen olo, että kasvaa johonkin suuntaan ja tekee mieli etsiä pikku hiljaa uusia asioita.

Tässä on kyllä joku pointti. Ei ehkä ihan suoraan noin, mutta jotain tavoitteita pitää olla, jotain mitä kohti pyrkiä, joku tavoite... 

Niin. Minulla oli ongelmaa sen kanssa, että yritin löytää jonkin galaksitason tavoitetta, joka muuttaa koko maailman. Nyttemmin olen tarttunut sellaisiin asioihin, joita voi saavuttaa viikkojen sisällä ja jotka ovat oikeasti vaikutusmahdollisuuksieni piirissä.

Vierailija
25/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ystäväni aloitti pari vuotta sitten uudestaan ratsastuksen, joka oli hänellä lähes 20 vuotta tauolla. Nyt ihan hehkuu kun on niin innoissaan. Toinen kaveri treenaa triathlonia jossain aikuisporukassa.

Kun on vihdoin aikaa omalle itselle, kannattaa käyttää se mieleisiin asioihin. Jos omat kiinnostuksen kohteet ovat unohtuneet tai tuntuu ettei mikään enää kiinnosta, kokeile nuoruuden harrastuksia uudelleen. Moni nelikymppinen on löytänyt liikunnan ilon aikuisten yleisurheilukoulusta, uintitekniikkakurssilta tai ilmajoogaryhmästä. Samalla petaa itselleen terveempiä eläkevuosia ja parempaa elämänlaatua ilman verenpaine- ja diabeteslääkkeitä.

Olenkohan minä sinun triathlonia harrastava kaverisi :)) vaikka onhan meitä usemapi aikuinen meidän ryhmässä. 

Vierailija
26/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika tutustua itseensä ja siihen kuka muukin sinä olet kuin vain äiti? Mitä teit ennen lapsia? Mitä tykkäät harrastaa? Harrastuksia on maailmassa niin monenlaisia, kannattaa rohkeasti kokeilla jotain uutta. Liikuntaakin voi harrastaa niin monella eri tavalla että varmasti jokaiselle löytyy jotakin. Suosittelen tunnin lenkkeilyä joka päivä, siinä ehtii ajatella omia juttuja, hermot lepää, raikasta ilmaa, kunto kasvaa. Ei ole pakko kävellä yksin hiljaisuudessa (vaikka mielestäni mikään ei ole parempaa kuin kävellä yksin luonnon keskellä), voi lähteä kaverin kanssa lenkille tai vaikka kuunella musiikkia, äänikirjaa tai podcasteja.

Kuitenkin, tärkeintä on että alat miettiä asiaa. Tykkäänkö tästä? Olisiko tämä mukavaa? Kun annat itsellesi mahdollisuuden ja aikaa, vähitellen alat vapautumaan ja uskaltamaan kokeilla niitä kiinnostavia asioita.

Itse olin vuosi sitten aivan hukassa, en osannut jotenkin tehdä päätöksiä, en tiennyt vaikkapa että millaisen sohvan haluan. En tuntenut itseäni. Nyt vuotta myöhemmin olen saanut paremman käsityksen itsestäni (ja kyllä, yhtenä päivänä myös tajusin millaisen sohvan haluan).

Vierailija
27/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasadettajako sinä ap olet. omituinen alotus.

eihän äitiys koskaan lopu, vaikka lapset ois aikuisia. jos se siitä on kiinni.

vauvaholistit on omituisia otuksia.

Vierailija
28/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattakaa kasveja: hyvää meditaatiota, hyödyllistä ja ulkoilua :)

Vierailija
29/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teevkalastajan vaimmo blogi 2.0

Kuvia itestäs joka helmen päivä.

Vierailija
30/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity keskustapuolueeseen, hanki jäsenkirja ja ryhdy aktiiviksi. Kun aikasi nuolet perseitä ja mielistelet saatat päästä johtoryhmään!

Vierailija
31/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, omat harrastukset, puoliso, ystävät, matkailu, lasten harrastukset. Elämää ei kannata kaittaa pauselle lasten takia. Jos näin tekee tulee ongelmia.

Vierailija
32/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepun jäsenkirja ja nuolemaan pyllyjä.

Vierailija
33/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki koira

Vierailija
34/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintujen kuvaus on oma intohimoni ja luonto muutenkin.

Sekä kaljanjuonti tv-sarjoja putkeen katsellessa.

Vierailija
35/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän sama ongelma kuin ap:lla. Mikään ei oikein kiinnosta eikä huvita. Olen ollut aina lapsesta asti sellainen, että viihdyn kotona, mutta en oikein keksi mitään tekemistä siellä, mikä tuottaisi aitoa mielihyvää. Tähän päälle pettymys ihmiseen, mistä kumpuaa jopa tietynlainen pelko muita ihmisiä kohtaan, niin hyvin vaikeaa aloittaa mitään harrastusta tai muuta. Salilla käyn 4-6krt/vko, mutta en koe sitä riittävän sisältörikkaaksi, jotta se oikeasti toisi mielekkyyttä elämään.

Vierailija
36/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ja harrastukset?

Vierailija
37/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työ, ajankohtaisten asioiden seuraaminen ja usko Jumalaan tuovat sisältöä elämään.

Vierailija
38/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän sama ongelma kuin ap:lla. Mikään ei oikein kiinnosta eikä huvita. Olen ollut aina lapsesta asti sellainen, että viihdyn kotona, mutta en oikein keksi mitään tekemistä siellä, mikä tuottaisi aitoa mielihyvää. Tähän päälle pettymys ihmiseen, mistä kumpuaa jopa tietynlainen pelko muita ihmisiä kohtaan, niin hyvin vaikeaa aloittaa mitään harrastusta tai muuta. Salilla käyn 4-6krt/vko, mutta en koe sitä riittävän sisältörikkaaksi, jotta se oikeasti toisi mielekkyyttä elämään.

Juosta voi yksinkin. Ulkoilu ja liikkuminen antavat oikeasti paljon ihmiselle. Jos on paljon sisällä, ei ihme jos masentaa.

Ja lukeminen on lähestulkoon parasta, mitä voi harrastaa myös yksin kaikki vaatteet päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän