Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä sisältöä elämään kun lapset on tehty?

Vierailija
03.04.2019 |

Tiedän, että saan tällä aloituksella varmaan paljon alapeukkuja, mutta tällaisia pohdin.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele koodaamaan.

Vierailija
2/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele ristiin rastiin ja poikkeile maakuntien Alkoissa - niin teen minäkin. Koomisinta tässä on se, että en juurikaan juo, mutta harrastan baarikaapin varustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis tehnyt jo ne lapset? Vai vasta suunnittelet?

Vierailija
4/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida niitä lapsia?

Vierailija
5/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt vaikka ensialkuun alkaisit treenaamaan maratonille tai opettelisit tunnistamaan viisitoista uutta lintu ja kasvilajia. Tämän jälkeen voisit kutoa vaikka villapaidan.

Vierailija
6/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole riittävästi sisältöä elämässä, tee lisää lapsia.

Vierailija
7/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on hankkinut lapsia, omaa elämää ei enää ole. Ei siis mitään sisältöä muuta kuin lapset ja mikäli ovat hoidossa, työ.

Vierailija
8/38 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten otetaan pakista ne seuraavat haaveet! Minä kirjoitan kirjaa, ohjaan taideryhmiä (kouluttauduin aikanaan taidealalle mutta nykyään päivätyö vähän muuta), säästän maailmanympärimatkaan ja siinä sivussa hankin siihen tarvittavia tietoja, taitoja ym sen varallisuuden lisäksi. Olen myös alkanut perehtyä sijoittamiseen ja ensi vuonna hankin ensimmäiset vuokrattavat sijoituskämppäni. Aina voi aloittaa myös opinnot, lähteä uudelle uralle tai maltillisemmin aloittaa vaikka uuden kielen tai sellaisen jutun mitä ei ole koskaan tehnyt - vaikka savikurssi työväenopistossa. Vapaaehtoistyö on myös yksi laaja kenttä mille lähteä.

Vierailija
9/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää lapsia ei ole mahdollista tehdä, on jo kolme, eikä ole varaa enempään. Kaksi jo niin isoja, että eivät varsinaista hoitoa tarvi, kolmas vielä jonkin aikaa... Mutta mitä sen jälkeen? Ahdistaa ajatus työnteosta joka päivä klo8-16 siihen saakka kun on 70v, jolloin pääsee eläkkeelle. Vuodesta toiseen samaa vaan. Ei ole mitään mitä odottaa. Olenko ainoa, jolla tämänlaisia ajatuksia? Mistä revitte inspiraatiota elämäänne? T. Ap

Vierailija
10/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Olen miettinyt pääni puhki että mistä sitä voisi vielä kiinnostua... Toistaiseksi en ole keksinyt mitään järkevää. 

Elämä on loppupeleissä aika tylsää.

Vierailija
11/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taas ymmärrä mitä sisältöä elämässä on silloin kun se elämä on räkänokkien luutuamista ja makaroonilaatikon laittamista. 

Vierailija
12/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin toisen yliopistotutkinnon ja aloitin uuden uran. Nyt on rahaa reissatakin lapsen kanssa.

Vierailija
13/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää lapsia ei ole mahdollista tehdä, on jo kolme, eikä ole varaa enempään. Kaksi jo niin isoja, että eivät varsinaista hoitoa tarvi, kolmas vielä jonkin aikaa... Mutta mitä sen jälkeen? Ahdistaa ajatus työnteosta joka päivä klo8-16 siihen saakka kun on 70v, jolloin pääsee eläkkeelle. Vuodesta toiseen samaa vaan. Ei ole mitään mitä odottaa. Olenko ainoa, jolla tämänlaisia ajatuksia? Mistä revitte inspiraatiota elämäänne? T. Ap

Ala harrastaa meditaatiota, keskity hetkeen, älä murehdi sitä, että elämässä ei ole riittävästi sisältöä. Nykyään ihmiset tuntuvat keskittyvän liikaa nimenomaan siihen sisällön lisäämiseen elämään ja niihin ulkoisiin referensseihin sen sijaan, että olisi vain kiitollinen elämästä itsestään.

Joo, kuulostaa hippeilyltä, mutta tämä on oikeasti auttanut itseäni.

Vierailija
14/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala harrastaa meditaatiota, keskity hetkeen, älä murehdi sitä, että elämässä ei ole riittävästi sisältöä. Nykyään ihmiset tuntuvat keskittyvän liikaa nimenomaan siihen sisällön lisäämiseen elämään ja niihin ulkoisiin referensseihin sen sijaan, että olisi vain kiitollinen elämästä itsestään.

Joo, kuulostaa hippeilyltä, mutta tämä on oikeasti auttanut itseäni.

Onko vinkata esim kirjallisuutta aiheeseen liittyen? Uskon, että henkiseen puoleen keskittyminen toisi sisältöä, näen itseni jossain määrin hengellisenä ihmisenä ja ehkä siksi juuri koenkin tyhjyyttä, kun sen puolen olen pitkään laiminlyönyt. T. Ap

Vierailija
15/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!

Muksut 16v ja vanhempi pian 18v ja elämä on työntekoa ma-pe klo8-16 ja sen jälk kotitöitä ja kotoilua, vkonloput samaa.

Vierailija
16/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en taas ymmärrä mitä sisältöä elämässä on silloin kun se elämä on räkänokkien luutuamista ja makaroonilaatikon laittamista. 

Siinä ainakin kokee olevansa tarpeellinen.. Vielä kun näkee että lapsista kasvaa fiksuja, pärjääviä mutta kuitenkin muita huomioon ottavia ihmisiä, niin kokee saavuttaneensa jotain? Ehkä itsekästä ajattelua, mutta minulle ainakin lapset antaneet paljon. Ja jo pelkästään raskaana olo, synnytys, ensin vauvan hoito ja sitten taaperon kasvun seuraaminen ovat olleet hienoja kokemuksia. En ole saanut vastaavanlaisia ”kiksejä” enää juuri mistään. Nuorenpana sain sitä matkustelusta, mutta en enää oikein siitäkään, ja eikä sitä saa enää tehdäkään (ilmastonmuutos jne) eikä isona perheenä ole useasti varaakaan. Ap

Vierailija
17/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana on vähän vaikeaa haaveilla mistään, koska kaikki on niin saatavilla. Taistelen saman asian kanssa, vaikka ei edes ole lapsia. Näin toistaiseksi olen ratkaissut tyhjiön keskittymällä ihan basicsien parantamiseen, eli olen nostanut riman perustarpeiden suhteen korkealle. Ruoan pitää olla todella hyvää, oma asumus näyttää just viihtyisältä eikä melkein, kaikki arjen pienet valinnat prikulleen oman mieleni mukaan... Kuulostaa ehkä lapselliselta, mutta tämä vaikuttaa lupaavalta alulta. Elämä tuntuu paljon mielekkäämmältä kuin koskaan ennen. Aiemmin podin hirveää tyhjyyden tunnetta, mutta nyt on sellainen olo, että kasvaa johonkin suuntaan ja tekee mieli etsiä pikku hiljaa uusia asioita.

Vierailija
18/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana on vähän vaikeaa haaveilla mistään, koska kaikki on niin saatavilla. Taistelen saman asian kanssa, vaikka ei edes ole lapsia. Näin toistaiseksi olen ratkaissut tyhjiön keskittymällä ihan basicsien parantamiseen, eli olen nostanut riman perustarpeiden suhteen korkealle. Ruoan pitää olla todella hyvää, oma asumus näyttää just viihtyisältä eikä melkein, kaikki arjen pienet valinnat prikulleen oman mieleni mukaan... Kuulostaa ehkä lapselliselta, mutta tämä vaikuttaa lupaavalta alulta. Elämä tuntuu paljon mielekkäämmältä kuin koskaan ennen. Aiemmin podin hirveää tyhjyyden tunnetta, mutta nyt on sellainen olo, että kasvaa johonkin suuntaan ja tekee mieli etsiä pikku hiljaa uusia asioita.

Tässä on kyllä joku pointti. Ei ehkä ihan suoraan noin, mutta jotain tavoitteita pitää olla, jotain mitä kohti pyrkiä, joku tavoite... 

Vierailija
19/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset! Ne ovat ihan parasta elämässä!

Itse olen aloittanut uudestaan erään nuoruuden urheilulajin ja olen aivan innoissani. Ilmoittauduin aikuisten ryhmään ja kehityn lajissa ja saan siitä valtavasti iloa ja hyvää mieltä ja uusia ystäviäkin olen saanut. Treenaan 3-4 kertaa viikossa ja olen myös innostunut lenkkeilystä ja voimaharjoittelusta saadakseni lisää tehoa lajitreeniin. Sivutuotteena paino on pudonnut noin 10 kiloa ja mieheni kommentoi juuri että kroppani on taas kuin parikymppisellä.

Toinen rakas harrastus on kansallispuistoissa patikointi. Miehen ja kahden koiran kanssa kierrämme vaelluskohteita ympäri Suomen. Lapset pärjäävät jo keskenään sen aikaa.

On myös ihanaa, kun on aikaa lukea, käydä pilatestunneilla ja kutsua ystäviä kylään - heilläkään kun ei ole enää akuutteja vauvanhoitohuolia ja voimme nauttia ruoasta ja seurasta pitkän kaavan mukaan.

Kyllä minusta elämä on vasta toden teolla alkanut kun lapset on saatu teini-ikään!

Vierailija
20/38 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapset oli aikanaan sellainen 'välttämätön paha', joka tietysti piti hoitaa. Nyt kuin ei sitä huolta enää ole, niin ei ole kyllä tekemisen puutetta. Sinä voit lähteä koska tahansa minne vain, tehdä sellaista ruokaa kuin haluat, lukea, katsella tv:tä, käydä elokuvissa, teatterissa, konserteissa, kirjastossa, näyttelyissä, tapahtumissa, markkinoilla, kirpputoreilla, pikkukaupoissa ja isossa marketissa. Voit juoda niin paljon kuin haluaa, voit pitää juhlia, voit lähteä kavereiden kanssa ulos. Voit lähteä ajelemaan autolla tai mopolla koska vain, ei tarvitse huolehtia kotiintuloajoista, voit ulkoilla yksin, kaverin tai koiran kanssa. Voit leikkiä kissan kanssa tai viritellä akvaariota. Voit aloittaa uuden harrastuksen tai kaksi. Voit urheilla tai käydä urheilutapahtumissa. Voit ratkoa ristikoita, pelata lautapelejä ja puuhata moottoripyörän tai auton parissa. Ja vielä vaikka mitä muuta. Se on sitten eri asia jos mikään ei kiinnosta, vaan viihtyy vaan kotona mitään tekemättä ja kirjoittelee palstalle.  :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi