Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisista podcasteja kuuntelette?

Vierailija
03.04.2019 |

Kuunteletteko suomalaisia, ulkomaisia, molempia? Mitä teemoja käsitteleviä? Tykkäättekö kuunnella sellaisia, joissa haastatellaan? Yhden vai useamman puhujan podcast? Pitääkö olla huumoria?
Mua kiinnostaa! :) Haluaisin tietää, millaisia muut kuuntelee. Itse kuuntelen eniten suomenkielisiä, mutta myös englanninkielisiä ja tykkään eniten sellaisista, joissa on kaksi ihmistä joko keskustelemassa tai toinen haastattelee. Kuuntelen paljon kirjapodcasteja kuten Sivumennen, Kirjapinon takaa ja Kertojan ääni. Yleltä kuuntelen monia ajankohtaisia ja sarjakokonaisuuksia (esim. vaalitentit ja Radio Sodoma). Tykkään myös esim. ruoka- ja kulttuuriaiheisista, ja esim. Kalle Haatasesta.

Heittäkää vaan tekin ihan nimiäkin kehiin, mitä kuuntelette!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika mikä virhe otsikossa, heräsin juuri päikkäreitä, sori. ;D

Vierailija
2/26 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä. :DDD "heräsin päikkäreitä"... Ehkä pitäisi oikolukea.

Mitä muuten tykkäätte uudesta Aikuiset-sarjaan liittyvästä Aikuiset-podcastista Ylellä? Minä kuuntelin sitä jotenkin ihan suu auki, kun se kuulosti jotenkin uskomattoman lapselliselta puheelta, ainakin se prismaperheosuus, mietin onko ne ihan tosissaan. Ja sarjan keskusteluissa kun on kohderyhmistä puhuttu, niin olen juurikin sitä kohderyhmää, ja sarja olikin ihan hyvä. Tuolla podcastilla ei vaan oikein tunnu ekan jakson perusteella olevan oikein mitään tarjottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hööh, eikö ketään kiinnosta vastata?

Vierailija
4/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa nyt joku jotain, podcastienhan pitäis olla suunnilleen kuumin juttu tällä hetkellä... :D

Vierailija
5/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

True crime -podcastit ehdottomasti. Harmi kun suomalaisia on niin vähän, perjantai ja uusi Jäljillä-jakso on aina viikon kohokohta.

Vierailija
6/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntiabrunssi

Tuplakääk

Afterwork

Papupata

Nofilter

Sadun sunnuntaivieras

Coconainen

Cafe Lanzarote

Tripsteri

Ysistä viiteen (tosin tämä loppui juuri, mutta voisin kuunnella jaksot uudelleen)

Perjantain parhaat

Metti ja Hanna

Nonsense

Olohuone

Vierailija
7/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin

Vierailija
8/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista! Mä en tiedä miksi mua ei jotenkin houkuta noi true crime -podcastit, vaikka sinänsä aihe on kiinnostava. Ehkä pitäisi kunnolla kokeilla!

Noi mitä toiseksi vastannut luetteli, oli kai aika pitkälti sellaisia "höpöttely"-podcasteja, joista en kanssa jotenkin saa kiinni. :-D Cafe Lanzarote on hyvä!

Tuo Kaikki on hyvin täytyy tsekata!

Vierailija
9/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista höpöttelypodcasteista yritin joskus kuunnella Ysistä viiteen, ei hyvänen aika. Kai se sitten kohdeyleisöön uppoaa, minä en selvästikään kuulu siihen.

Vierailija
10/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe Rogan. Pysyy kärryillä mitä Usassa puhutaan ja mitä siellä tapahtuu.

Vierailija
11/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään just höpöttelypodcasteista.

Kun tahdon asiaa, kuuntelen esim. Yle puhetta.

Cafe Lanzrote on kiva, mutta juontajan tosi pitkät tauot puheessa on häiritseviä. aina ehtii alkaa tutkia tuliko nettiyhteyteen joku vika.

Tauot olisi kuitenkin helppoa ediotoida pois.

Vierailija
12/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista höpöttelypodcasteista yritin joskus kuunnella Ysistä viiteen, ei hyvänen aika. Kai se sitten kohdeyleisöön uppoaa, minä en selvästikään kuulu siihen.

Joo, ne on jotenkin niin täynnä kikatusta ja muutenkin nauramista, ja usein päälle puhumistakin. Ja jutut niin henkilökohtaisia keskustelijoiden oman elämän tapahtumia, että varmaan pitäisi seurata heitä somessa ja tietää jotain että voi kiinnostua..

Vierailija
13/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joe Rogan. Pysyy kärryillä mitä Usassa puhutaan ja mitä siellä tapahtuu.

Hei kiitti, oon joskus pari jaksoa tuota kuunnellut mutta jostain syystä unohtanut. Kuunteletko tai tiedätkö muunmaalaisia vastaavia?

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään just höpöttelypodcasteista.

Kun tahdon asiaa, kuuntelen esim. Yle puhetta.

Cafe Lanzrote on kiva, mutta juontajan tosi pitkät tauot puheessa on häiritseviä. aina ehtii alkaa tutkia tuliko nettiyhteyteen joku vika.

Tauot olisi kuitenkin helppoa ediotoida pois.

Musta ne tauot puheessa tuo ihan kivasti luonnollisuutta siihen, enemmän ärsyttää jos kaikki välit on pätkitty pois tai itse puhe on kauhean hidasta. :-D

Tiedätkö sä niiden höpöttelypodcastien tekijöiden elämästä jotain vai mitä niissä on sellaista joka kiinnostaa? Tuntuuko susta vaikka että ikään kuin olisit kavereiden kanssa aikaa viettämässä tms niin kuin jotkut sanoo?

Vierailija
14/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuck You Too!   paras casti ikinä!

Vierailija
15/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole auennut vielä oikein podcastien logiikka, kuunnellaan jonkun puhetta vaikka oikeasti ei olisi edes mitään asiaa. Pari olen kokeillut ja voin sanoa että en näe mitään järkeä. Jos tarvitsen jostain asiasta tietoa, luen sen netistä tai kirjasta, mitään höpöttelypodcasteja en taas tarvitse mihinkään. 

Vierailija
16/26 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla esim Stuff you should know-nimistä podcastia. Kaksi miestä kertoo aina yhden jakson verran aiheesta, joka on käytännössä ihan mikä tahansa maan ja taivaan välillä. Olen oppinut hurjasti turhaa knoppitietoa, mutta samalla myös kokenut ahaa-elämyksiä. Kyseinen podcast on ollut olemassa jo 11 vuotta, on siis selkeästi vanhimpia.

Vierailija
17/26 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole auennut vielä oikein podcastien logiikka, kuunnellaan jonkun puhetta vaikka oikeasti ei olisi edes mitään asiaa. Pari olen kokeillut ja voin sanoa että en näe mitään järkeä. Jos tarvitsen jostain asiasta tietoa, luen sen netistä tai kirjasta, mitään höpöttelypodcasteja en taas tarvitse mihinkään. 

Joo höpöttelypodcastien funktio on mullekin jääny vähän hämäräksi, mutta itseä kiinnostavia on ihana kuunnella samoina hetkinä kuin äänikirjojakin: siivotessa, autossa, lenkillä, kävellessä töihin, illalla unta odotellessa, kipeänä jos ei jaksa edes lukea mitään, junassa, odotellessa... Taidolla toteutettua podcastia on ilo kuunnella! Suosittelen aloittamaan Yle Areenan tarjonnasta, ne on kuitenkin ammattilaisten tekemiä lähes kaikki.

Vierailija
18/26 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla esim Stuff you should know-nimistä podcastia. Kaksi miestä kertoo aina yhden jakson verran aiheesta, joka on käytännössä ihan mikä tahansa maan ja taivaan välillä. Olen oppinut hurjasti turhaa knoppitietoa, mutta samalla myös kokenut ahaa-elämyksiä. Kyseinen podcast on ollut olemassa jo 11 vuotta, on siis selkeästi vanhimpia.

Tuon olenkin jo tilannut, mutta yhtään jaksoa en ole vielä kuunnellut. Hyvä kuulla että on hyvä!

Vierailija
19/26 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylelle tulee nykyään jatkuvasti uusia hittejä ja huteja. Tai siis tarjonta lisääntyy ihanan paljon, niin ettei edes harmita jos tulee joku ihan epäkiinnostava kun samalla tulee joku tosi hyvä. Sellaisia about 5-20 jakson mittaisia on tullut ja sitten jatkuvia. Esim. jatkuvista Takaisin Pasilaan on oikein yllättänyt miten hyvä se onkaan. Tais reilu vuos sitten alkaa, ja on kehittynyt oikein hyvin. Ihan joka ikistä jaksoa en kuuntele, jos otsikko kuulostaa siltä ettei tarjoa mitään minua avartavaa.

Lyhyemmistä esim. Antti Holman podit ja Pieleen mennyt historia tosi hyviä.

Vierailija
20/26 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuplakääk, Jäljillä, Murha joka tapahtui, Maanantaimysteeri, Nikotellen, Nonsense, realityjen podcastit kuten BB, Diili ja Selviytyjät, Hei baby, Hesarin melkein mitkä vaan podit, Poks, Viki ja Köpi, Aki Linnanahde.

Nämä nyt ekana tuli mieleen. Kuuntelen aina kun lenkkeilen koirien kanssa, eli ainakin pari tuntia päivässä sekä kun ajan autoa. En jaksa radio-ohjelmia, soittolistoja enkä mainoksia.