Minkälainen on tuntemasi ihminen joka vastustaa brexitiä?
Kommentit (17)
Englantilainen Suomessa asuva "outo tyyppi".
Kaikkia yhdistää ammattikoulua korkeampi koulutus. Muuta yhdistävää tekijää ei ole.
Ja se ainoa britti jonka henkilökohtaisesti tunnen, vastustaa Brexitiä ja on älykäs, vastuuntuntoinen ihminen.
Esimerkiksi minä. Yrittäjä, jonka suurin tavarantoimittaja sijaitsee Iso-Britanniassa. Ei paljoa naurata.
Saapa nähdä alkaako Belfastissa taas pommit räjähdellä. No asevalmistajat tykkää.
Englantilainen erikoissairaanhoitaja, jonka työpaikalla jo nyt on joidenkin lääkkeiden saanti ongelmia, puhumattakaan huutavasta pulasta lääkäreistä ja hoitajista yms sairaalan henkilökunnasta.
Toinen jo eläkeelle jäänyt korkeasti koulutettu pariskunta (protestannti-katolinen) Pohjois-Irlannista, jotka ovat aikoinaan olleet mukan politiikassa saadaakseen rauhan ja haluavat yhteiskunnan, joss ihmiset voisivat elää rinta rinnan ilman pelkoa. Heillä on myös loma-asunto tasavallan puolella.
Koulutettuja englantilaisia ja skotteja, sekä minä itse, korkeakoulutettu kielitaitoinen suomalainen. Brexitin kannattaminen kertoo sivistyksen puutteesta ja tyhmyydestä.
En tunne yhtäkään brexitin kannattajaa. Toisaalta tunnen kyllä brittejä, jotka eivät todellakaan ole EU:n ystäviä siinä mielessä ja sillä innolla kuin esim. suomalaiset.
Vastustaa brexitiä eli kannattaa EU:ta. Sellainen joka näkee, ettei hajanainen Eurooppa pysty kilpailemaan sitäkään vähää mitä nyt USA:ta ja Kiinaa vastaan.
Asun ulkomailla, olen hoitanut yliopiston Lontoossa ja tunnen paljon paljon eri kansalaisuuksien ihmisiä, myös paljon brittejä. Kaikki tuntemani ihmiset vastustavat Brexitiä, he ovat ikäluokassa 25-45 ja suurin osa korkeakoulutettuja.
100 % tuntemistani briteistä vastustaa brexitiä. Ihan tavallisia ihmisiä. Enimmäkseen hyvin koulutettuja, mutta eivät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla, olen hoitanut yliopiston Lontoossa ja tunnen paljon paljon eri kansalaisuuksien ihmisiä, myös paljon brittejä. Kaikki tuntemani ihmiset vastustavat Brexitiä, he ovat ikäluokassa 25-45 ja suurin osa korkeakoulutettuja.
Tämähän on se ongelma demokratiassa, tyhmilläkin ihmisillä on yksi ääni aivan kuten fiksuilla. Nyt kaikki saavat sitten kärsiä niiden junttien äänestyskäyttäytymisestä.
Tuntemani brexit-kannttaja ja sen puolesta äänestänyt on hiukan yli 80-vuotias, myöhemmällä iällä uskoon tullut mies, jonka isä kuoli sodassa. Vastustaa myös homoliittoja yms.
Suomessa aloitetaan jo yt-neuvotteluja Brexitin takia:
Kaikki englantilaiset työkaverini. Yksi vaihtoi jo kansalaisuutta varmuuden vuoksi.
Englannissa asuva, britin kanssa avioliitossa oleva siskoni. Taloudellisista syistä vastustaa.
Korkeasti koulutettuja ja menestyneitä. Kaikki ovat joko diplomaatteja tai näiden puolisoita, mutta se johtuu lähinnä siitä, missä näihin ihmisiin tutustun.
Älykäs