Apua, onko työkaverini ihastunut minuun? (käytös kahdestaan vs. porukassa)
Kahden kesken on usein vaikeaa olla, vaivaannuttavaa jotenkin, vaikka aikaisemmin olemme käyneet pitkiä ja syvällisiä keskusteluita keskenämme ihan kahdestaan ja tunnelma on ollut intiimi. Sitten taas joukossa - heti jos mukana on muitakin - alkaa avoimempi flirtti ja keskinäinen läpänheitto, josta muut jäävät helposti ulkopuolelle. Tilanne on pahentunut sitä mukaa kun olemme oppineet tuntemaan toisemme, eli keskenään ollessa tunnelma on alkanut käydä jotenkin vaikeammaksi.
Olen kyllä itse ihastunut työkaveriin, mutta mietin että mistä tämä tällainen käytös oikein kertoo hänen osaltaan? Onko kahdenkeskinen vaivaantuneisuus merkki siitä, että he's just not that into you eli ei kiinnosta, vai nimenomaan jostain muusta? Ainakin omalla kohdalla tilanne on sellainen, että tekisi mieli ehdottaa askelta eteenpäin, mutta en epävarmuuttani kehtaa.
Kokemuksia, ajatuksia?
Kommentit (16)
Isket työpaikan pikkujouluissa. Homman laadun näkee aamulla jos kaveri luikkii pois tai ei.
Ehkä hän on huomannut ihastuksesi, mikä vaivaannuttaa häntä, jos ei ole itse ihastunut. Minulla on yksi miespuolinen kaveri, joka on voimen ihastunut minuun, mutta itse tunnen vain kaveruutta. Jos olemme porukassa, pystyn olemaan rennosti ja normaalisti hänen seurassaan, mutta jos olemme kahdestaan olen vaivaantunut, koska tuolloin hän näyttää ihastuksensa avoimesti, tuijottaa silmiin yms, mikä on inhottavaa, koska itse en ole.
Tekee aloitteen, jos on kiinnostunut, ei tee, jos ei kiinnosta. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän on huomannut ihastuksesi, mikä vaivaannuttaa häntä, jos ei ole itse ihastunut. Minulla on yksi miespuolinen kaveri, joka on voimen ihastunut minuun, mutta itse tunnen vain kaveruutta. Jos olemme porukassa, pystyn olemaan rennosti ja normaalisti hänen seurassaan, mutta jos olemme kahdestaan olen vaivaantunut, koska tuolloin hän näyttää ihastuksensa avoimesti, tuijottaa silmiin yms, mikä on inhottavaa, koska itse en ole.
Argh apua, juuri tätä pelkäänkin! Mutta mielestäni en ole käyttäytynyt mitenkään inhottavasti. Pitääpä himmailla vielä lisää sulkeakseni tämän mahdollisuuden pois. AP
Käykää p...nemassa, eli ehdota ihan suoraan. Niin mäkin tein ja sen jälkeenhän työnteko ja työmatkat ne vasta kivoja olikin.
Vierailija kirjoitti:
Käykää p...nemassa, eli ehdota ihan suoraan. Niin mäkin tein ja sen jälkeenhän työnteko ja työmatkat ne vasta kivoja olikin.
Voi ei, jos mies sanoo ei niin sitten onkin tunnelma katossa! Muuten hyvä neuvo. AP
Neuvoisin ottamaan vähän etäisyyttä, jos on ollut vaivaantunutta tunnelmaa. TAI kertomaan suoraan omista tunteista. Sillähän se selviää.
Älä sekaannu työkaveriin, jälkeenpäinn on tosi ikävä tehdä töitä. Noloa kaikille ja käytöksestä päätellen mies on huomannut kiinnostuksen mutta ei ole kiinnostunut tosissaan. Älä nolaa itseäs olemalla tyrkky.
On myös olemassa vaihtoehto C, johon törmäsin joskus opiskeluaikoina. Kaveriporukassa vitsailtiin ja heitettiin huulta ihan kympillä, sitten kun jäätiin kahden niin kaveri jäätyi täysin. Selvisi että oli helluntailainen, ei vain halunnut sitä mainostaa, ja isommassa porukassa piti kulissia yllä, mutta kun meno ympärillä rauhoittui koki huonoa omaatuntoa irtiotostaan.
En nyt sano että sun kaveris hellari on, mutta jospa sitä jää jollain tasolla syystä tai toisesta ne roisit vitsit kaivelemaan, ja on siksi vähän vaikean oloinen?
Vierailija kirjoitti:
Älä sekaannu työkaveriin, jälkeenpäinn on tosi ikävä tehdä töitä. Noloa kaikille ja käytöksestä päätellen mies on huomannut kiinnostuksen mutta ei ole kiinnostunut tosissaan. Älä nolaa itseäs olemalla tyrkky.
Ohis, mutta mitä tyrkkyyttä se sellainen on, jos ihastuu? Sellaista sattuu. Aikuiset hoitavat asian aikuismaisesti - joko asia otetaan puheeksi tai taputellaan piiloon - ilman mitään turhanpäiväistä draamaa.
Omalla kohdallani vastaava tilanne syntyi epävarmuudesta toisen suhteen, kumpikin siis ujosteli, koska tunteet olivat molemminpuolisia. Jos näin on ap:nkin kohdalla, kannattaa miettiä, että voiko edes alkaa suhteeseen sellaisen tyypin kanssa, jonka kanssa intiimisti oleminen on vaikeaa, vaikka tunteita kummallakin olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Tekee aloitteen, jos on kiinnostunut, ei tee, jos ei kiinnosta. Hyvin yksinkertaista.
Ja näin.
Mahdotonta sanoa, voi olla vaivaantunut oman ihastumisen takia tai sitten sen takia, että on huomannut sinun tunteesi. Ottaisin varovasti.
Ja mainittakoon vielä, että olen itse eronnut hiljattain pitkästä suhteesta eikä minulla ole aavistustakaan siitä, miten tällainen ihastumisen ja mahdollisen deittailun maailma toimii, joten kaikki ajatukset ovat tarpeen. AP