Verenpaine 108/80 pulssi 49. Miltä kuulostaa?
Pulssi laskee yöllä lisää, useimmiten se on n. 45.
Hirvittää mennä nukkumaan. Päivällä se kyllä huitelee n.80-120...
Kommentit (19)
Verenpaineet on hyvät, mutta pulssi kuulostaa kyllä alhaiselta.
Urheilijoilla voi syke olla jopa 30 lyöntiä minuutissa, tuo verenpaine ja syke ovat kohdallasi mitä mainioimmat.
Yläpaine on kohtalaisen alhainen. Huippaako, jos nouset äkkiä makuulta tai istumasta seisomaan? Pulssikin on levossa aika alhainen, mutta päivällä sitten vähän turhan korkea. Oletko saanut nuo arvot itse mittaamalla, vai oletko ollut seurannassa?
Ei tuossa mitään huolestuttavaa ole ja syke ei välttämättä ole enää kaikilla mittaustavoilla noin alhaalla tarkka. Hyväkuntoisella ihmisellä leposyke 50 tuntumassa ei ole mitenkään harvinaista.
Hyvältä kuulostaa. Yläpaine hieman alhainen, saattaa huimata jos nopeasti nousee ylös. T. Sairaanhoitaja
En vaan ole urheilija... ylipainoa on 50kg ja rapakunto.
Iltaisin aina huolestuttaa nukkumaan mennessä..
Se on pidempään ollut lepopulssi n. 50-55, mutta nykysin yöllä 45.
Ymmärtäisin jos olisin urheilija.
Ap
Alapaine ei todellakaan ole ihanne eli luultavasti verenpainetauti tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Yläpaine on kohtalaisen alhainen. Huippaako, jos nouset äkkiä makuulta tai istumasta seisomaan? Pulssikin on levossa aika alhainen, mutta päivällä sitten vähän turhan korkea. Oletko saanut nuo arvot itse mittaamalla, vai oletko ollut seurannassa?
Seuraan kotona verenpainetta mittarilla, siinä se syke samalla näkyy. Lusäksi aktiivisuusranneke mittaa yön sykkeen.
Hieman ollut päivisin huono olo, mutta olen yhdistänyt sen mahd. korkeaan verenpaineeseen, se saattaa olla kesken päivän 135/90 kun tulen töistä kotiin. Siitä se iltaa myöten laskee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En vaan ole urheilija... ylipainoa on 50kg ja rapakunto.
Iltaisin aina huolestuttaa nukkumaan mennessä..Se on pidempään ollut lepopulssi n. 50-55, mutta nykysin yöllä 45.
Ymmärtäisin jos olisin urheilija.
Ap
Kilpirauhasen vajaatoimintakin voi tiputtaa sykettä.
Kuulostaa ihan normilta. Nuo toki heittelee.
Mullakin 70kg ylipainoa ja sama homma. Tietääkö joku onko vakavaa? Urheilen kyllä 4 kertaa viikossa, juoksen paljon ja nostan 75kg, prässissä 300kg.
Minulla 109/64 ja syke 74.
Olen käsittänyt, että näin päin ei olisi hyvä, eli että paineet alhaiset ja syke korkea.
Milloin viimeksi on kilpirauhasarvot mitattu? Mummoni leposyke oli 40 ja kilpirauhasen vajaatoiminta oli. Ei tuo sinänsä vaarallista ole.
Muuten paineet hyvät. Alapaine normaalin ylärajalla, mutta tosiaan normaalin, joten sitä turha murehtia.
Alhainen syke sydänterveyden kannalta parempi. Kts. Netti.
Diastolinen paine hieman koholla.
Minulla on verenpaine 108/60 ja syke 48 eikä mitään oireita. Ylipainoa löytyy noin 20 kg. Keskenmenon jälkeen verenpaine oli 78/48 ja silloin osastolla sitä seurattiin huolestuneena. Pientä huimausta oli silloin ylösnoustessa mutta sekin tasaantui päivässä.
Kilpirauhas mitattu muutama vuosi takaperin kai tai sitten ei ollenkaan., sitäkin olen ajatellut, kun pitkin päivää on.sellainen usvainen olo, erikoinen, iläänkuin painetta päässä, vaikea selittää.
Ap
Hyväkuntoiselta ihmiseltä, jolla on vahva sydän.