Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä alaa opiskella, jos on suhteellisen yksinkertainen ja hidasälyinen?

Vierailija
02.04.2019 |

Mulla on tää ongelma, vaikka oikeesti haluisin korkeakouluun. Duunarihommatkaan eivät oikein sovi, kun kädentaidot lähellä nollaa. Vahvuuksiani ovat kirjoitus- ja päässälaskutaidot, mutta muuten olen aika heikoilla vesillä: kielissä oon kohtuullinen, pänttäämistä vaativat aineet taas eivät onnistu, ja esim. fysiikka ja kemia eivät luonnistu sitten millään, ja matikassa geometriat ja trigonometriat tuottivat paljon vaikeuksia. Lukihäiriötä ei ole. Oon kyllä suht sosiaalinen, mutta vaikeeta tulee varmasti olemaan. Amiksesta tosin selviydyin ilman suurempia ongelmia.

-M23

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai siinä lähihoitajan hommassa nyt pitäisi olla joku halu auttaa ja hoitaa ihmisiä, olla siis empaattinen. Toki jos ap on, niin mikäs siinä.

No mitä nyt äsken selailin muutamia lääkelaskuja (osasin laskea kaikki oikein), niin tuskin ne tuottaisi vaikeuksia, mutta muuten en kyllä näe tulevaisuuttani hoitoalalla. Ja aikeissani on tosiaan hakea AMK:iin, ei uuteen ammattikoulututkintoon.

-AP

Vierailija
22/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja. Siinä ei vaadita varsinaisia kädentaitoja ja opinnot ovat niin yksinkertaiset, että kuka vaan pääsee niistä läpi.

Lääkelaskut pitää osata, joten jos matematiikkaa ei osaa yhtään niin ongelmia seuraa. Kyseessä on kyllä ihan perusmatematiikka, mutta ainakin ihmisten puheiden perusteella lääkelaskut tuottavat ongelmia monille alaa opiskeleville. Ja pitää esimerkiksi ymmärtää, mikä ero on millilitralla ja milligrammalla, tämäkään ei kuulemma kaikille ole ollenkaan selvää.

Jos näitä asioita ei osaa, on turvallisuusriski potilaille.

Ap kirjoitti osaavansa päässalaskuja, eli lääkelaskut tuskin teettävät hänelle vaikeuksia.

En tarkoittanut juuri aloittajaa, vaan kommentoin tuota väitettä, että lähihoitajan työtä voisi tehdä kuka vain. Ei voi. Se, että opiskelemaan pääsee myös alalle sopimattomia on eri juttu.

Ja muille kommentoijille, kyllähän lähihoitaja voi joutua jakamaan lääkkeitä eli pitää osata perusmatematiikka ja olla muutenkin huolellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapia tai sosionomi amkissa

Vierailija
24/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikapteeni

Vierailija
25/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lossivahti, kipinävahti, pankin sijoitusneuvoja, pesulatyöntekijä (ei saa päästää silittämään), manikyristi, ojankaivaja, nurmikonleikkaaja jne

Vierailija
26/26 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla asiat sitten vielä huonommin kun oli siinä ja siinä että valmistuin merkonomiksi. Tosin valmistuin huonoilla papereilla ja se kesti 4,5v.

Pitäis vissiin laittaa kuula kalloon ku ei osaa mitään. Onneks lapseni näyttää tulleen isäänsä ja ovat menestyneet opinnoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan