Mitä mulle tapahtuu, vai onko normaalia, että taidot ruostuu hetkessä??
Mä olin lapsena tosi hyvä leipomaan ja kokkaamaan, sitä kesti tuonne 20v asti. Se harrastus sitten jäi. Tuli maalaaminen ja piirtäminen tilalle, siinäkin olin tosi hyvä. Sekin sitten vaihtui kirjoittamiseen, siinäkin sain kehuja.
Nyt ei ole mitään harrastusta.
Nyt olen koittanut maalata, piirtää, kokkailla, leipoa ja kirjoittamisen näette tässä.
Enää en osaa.
Ruoat menee pilalle vaikka seuraan pilkun tarkkaan ohjetta, ennen vanhaan pystyin vain tunteella tekemään ja koskaan ei epäonnistunut.
Sama maalauksessa ja piirtämisessä..
Nykyään mikään ei onnistu, tää teksti olis enemmän sekava jos en korjaisi kirjoitusvirheitä...
Mutta siis, onko normaalia unohtaa taitonsa parissa vuodessa tai allekkin? Nyt olen 26v
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Etsi sieluasi tuopin pohjalta.
-alccis.
Olen etsinyt sitä 40 vuotta vielä on löytämättä.
-turboalkkis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-alccis.
-turboalkkis
Koita pirtua.
-ultra-alkkis!
Ihanaa että täältä saa hyviä vastauksia!
Kuulostaa oudolta mene lääkäriin. Vai ootko saanut aivovamman? Aivoissa on nyt jotain pahasti pielessä.
Ehkä olet vain pikkuisen masentunut, tai nuo asiat eivät vain enää kiinnosta.
Minä olen siirtynyt sarjakuvista värityskirjoihin.
- sinccis
Minäkin osasin nuorena maalata hienoja tauluja. Olin kymmenisen vuotta maalaamatta ja nyt olen koittanut taas mutta ei tunnu tulevan mitään. Tekniikat ovat kyllä edelleen hallussa ja voin maalata erilaisia pikkujuttuja mutta taulua en saa enää tulemaan millään.
Ap
En ole masentunut ja kyllä nuo kiinnostaisi mutta kun ei vain lähde.
Onko mitään fyysisiä oireita, esim. jatkuvaa väsymystä? Kilpirauhasen vajaatoiminnassa muisti usein huonontuu, samoin väsymysoireyhtymässä. Kannattaa mennä lääkäriin ehdottomasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-alccis.
-turboalkkis
Koita pirtua.
-ultra-alkkis!
Minusta se joka dokaa 40 vuotta on ulta-alkkis ja se joka dokaa pirtulla on turboalkkis.
Vierailija kirjoitti:
Onko mitään fyysisiä oireita, esim. jatkuvaa väsymystä? Kilpirauhasen vajaatoiminnassa muisti usein huonontuu, samoin väsymysoireyhtymässä. Kannattaa mennä lääkäriin ehdottomasti!
No mul on ollu pari viikkoo pientä lämpöilyä, kylmä ja kuuma. Mutta ei se ole ollut yhtä pitkään kuin nuo muut.
Ja kun nyt tuli puheeksi jos luen jotain ääneen niin saatan sanoa asioita väärin.
Esim elokuu muuttuu maaliskuuksi
Eli ei mitenkään pahasti.
Odotin, että kerrot iäksesi vähintään 50 vuotta..
Tuntuuko siis siltä että olet tyhmentynyt?
Mulla on ollut samantapaista. Olen melkein samanikäinen, pari vuotta vanhempi.
Aloin menettää skarppiuttani koulun jälkeen. Muistan kuitenkin, että muisti alkoi heiketä jo lukion viimeisillä kuukausilla. Ehkä se johtui aluksi stressistä ja myöhemmin "aivojen käyttämisen" puutteesta ja yleisestä ahdistuneisuudesta. Nykyään ei meinaa jäädä opittu päähän ja on vaikea keskittyä.
Väsymystä on myös paljon. Raudanpuutetta tuskin ainakaan enää, koska olen rautatabletteja popsinut. Kilpirauhasarvot on mitattu kahdesti: ekalla kerralla oli jotain pientä epäilyttävää, mutta siitä ei huolestuttu, vaan mitattiin kuukausien päästä uudestaan, jolloin ei ollut enää mitään vikaa.
Tuntuu myös että muistoja elämästä on paljon kadonnut. Aika menee salamannopeasti. Tietysti kaikilla se tuntuu menevän nopeammin kun vanhenee, mutta en tiedä tuntuuko se kaikilla niin nopealta kuin mulla vai vaikuttaako ajan "katoaminen" asiaan myös. Päiväni ovat aika samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuko siis siltä että olet tyhmentynyt?
Mulla on ollut samantapaista. Olen melkein samanikäinen, pari vuotta vanhempi.
Aloin menettää skarppiuttani koulun jälkeen. Muistan kuitenkin, että muisti alkoi heiketä jo lukion viimeisillä kuukausilla. Ehkä se johtui aluksi stressistä ja myöhemmin "aivojen käyttämisen" puutteesta ja yleisestä ahdistuneisuudesta. Nykyään ei meinaa jäädä opittu päähän ja on vaikea keskittyä.
Väsymystä on myös paljon. Raudanpuutetta tuskin ainakaan enää, koska olen rautatabletteja popsinut. Kilpirauhasarvot on mitattu kahdesti: ekalla kerralla oli jotain pientä epäilyttävää, mutta siitä ei huolestuttu, vaan mitattiin kuukausien päästä uudestaan, jolloin ei ollut enää mitään vikaa.
Tuntuu myös että muistoja elämästä on paljon kadonnut. Aika menee salamannopeasti. Tietysti kaikilla se tuntuu menevän nopeammin kun vanhenee, mutta en tiedä tuntuuko se kaikilla niin nopealta kuin mulla vai vaikuttaako ajan "katoaminen" asiaan myös. Päiväni ovat aika samanlaisia.
Ap
Tuosta muistista en tiedä.
Ja se joka sanoi ajattelevansa että olisin 50v niin minäkin mietin että eikö tämmöiset oireet tule vasta vanhempana..
Semmoista se on kun vanhenee. Nuoruuden harrastukset ei välttämättä enää kiinnosta. Et ole tyhmentynyt etkä kärsi mistään muistisairaudesta.
Nautitko ruuanlaitosta?
Usein käy myös niin että kun on tehnyt asiaa huvikseen, niin se ei kiinnosta kun onkin pakko.
Ap
Niin kuin sanoin, tykkään noista asioista ja haluaisin uudelleen aloitta harrastelun.
Sekä teen ruokaa päivittäin ja se joko, palaa, on mautonta, on liian mausteista.
Eikä ole vaatimustaso noussut.
-alccis.