Huomenna työhaastattelu - tänään sain palkankorotuksen!
Äh, mitäpä tehdä?
Huomenna menen kakkosvaiheen työhaastatteluun uuteen duunipaikkaan. Olen useamman vuoden tässä katsellut töitä sillä kaipaan uusia haasteita + nykyisen paikan ilmapiiri aivan surkea. Myös palkkakehitys ollut aivan kuraa tässä koko 6 vuoden ajan jotka olen olut nykyisessä työssä.
Uuden mestan ekassa haastattelussa toin esiin oman palkkatoiveeni. Haastattelija sanoi että se on heille kyllä "hieman yläkanttiin siitä mitä voivat maksaa". Viime perjantaina mulla oli nykyisessä, vakkaripaikassani kehityskeskustelu jossa sain palkankorotuksen, ja nyt nykyinen palkkani nousi yli sen mitä toivoin tässä uudessa paikassa saavani (ja joka siis on heille yläkanttiin).
En nyt todella haluaisi lähteä vakkaripaikasta (joka vielä lähellä himaa) uuteen työpaikkaan matalemmalla palkalla, varsinkin kun työmatkaa tulee n. 25km lisää. Toki uudet haasteet ja uudet yökaverit, etenemismahikset ja muut kiinnostaa.
Miten toimia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että työpaikasta jossa on huono henki kannattaa lähteä pois. Työpaikalla vietetään niin iso osa päivää, että kannattaa etsiä paikka jossa sitä ei tarvitse kärvistellä. Etenemismahdollisuuksiakin tulee sitten ajan kanssa, että ei ihan parin satkun perusteella kannata vielä työpaikkaa valita. Voisit ehkä etsiä henkilön / henkilöitä tästä potentiaalisesta yrityksestä vaikka Linkedinin kautta ja kysellä miten kokevat että urakehitys yrityksessä toteutuu ja millainen ilmapiiri. Ihmiset ovat ihan yllättävän avuliaita ja ymmärtäväisiä näiden kyselyiden suhteen.
Mutta ajoitus vaihtamiselle on tärkeä, ja mielestäni sinun pitää aloittaa miettimällä prioriteettisi. 35km julkisilla haukkaa päivästä pari tuntia, joka on pois sinun ja perheen ajasta.
Toki tuohon työpaikan ilmapiiriin voi itsekin vaikuttaa. Ja jos ongelma voi myös korjautua kun väki vaihtuu, kuten meillä töissä on tapahtunut. Uusi väki ei ole vielä ainakaan oppinut vanhojen tavoille ja pahimmat narisijat ovat lähteneet... Toivottavasti tämä kehitys jatkuu, koitan ainakin itse olla positiivinen sen suhteen.
Olen sitä mieltä, että työpaikasta jossa on huono henki kannattaa lähteä pois. Työpaikalla vietetään niin iso osa päivää, että kannattaa etsiä paikka jossa sitä ei tarvitse kärvistellä. Etenemismahdollisuuksiakin tulee sitten ajan kanssa, että ei ihan parin satkun perusteella kannata vielä työpaikkaa valita. Voisit ehkä etsiä henkilön / henkilöitä tästä potentiaalisesta yrityksestä vaikka Linkedinin kautta ja kysellä miten kokevat että urakehitys yrityksessä toteutuu ja millainen ilmapiiri. Ihmiset ovat ihan yllättävän avuliaita ja ymmärtäväisiä näiden kyselyiden suhteen.
Mutta ajoitus vaihtamiselle on tärkeä, ja mielestäni sinun pitää aloittaa miettimällä prioriteettisi. 35km julkisilla haukkaa päivästä pari tuntia, joka on pois sinun ja perheen ajasta.